user icon

Horner ziet gebruik producten ExxonMobil als voordeel voor Red Bull

  • Gepubliceerd op 09 maa 2018 13:53
  • comments 12
  • Door: Bjorn Smit

Red Bull Racing-teambaas Christian Horner ziet de samenwerking met brandstof- en olieleverancier ExxonMobil als een voordeel voor zijn team. Daarmee reageert hij op een uitspraak van Mercedes-baas Toto Wolff, die het gebruik van andere brandstof als het fabrieksteam van Renault als een strategische fout ziet.

"Wij zien het als een voordeel", zegt Horner daarover in gesprek met Sky Sports. "Wij hebben de afgelopen twaalf maanden al een goede relatie met ExxonMobil opgebouwd en ze produceren fantastische producten. Met die producten hebben we vorig jaar drie Grands Prix gewonnen. We rijden met andere producten dan het fabrieksteam, dus op de dyno worden meerdere motoren getest. Wij moeten daar wel de kosten voor dekken, maar wij zouden dit niet doen als we het niet zouden zien als een voordeel."

Volgens Horner is het waarschijnlijk dat er drie teams aan het front zullen knokken om de prijzen. Toch neigt de Brit ernaar om de favorietenrol richting regerend kampioen Mercedes te schuiven. "Het is lastig om conclusies te trekken. Je krijgt slechts een voorproefje. Mercedes ziet er geweldig uit en Ferrari oogt ook sterk, dus wij hopen daar in de buurt te zitten. Voor de Formule 1 zou het goed zijn als er een aantal kanshebbers zijn, maar ik verwacht dat Mercedes het seizoen aanvangt als favoriet."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Ja die gladjakker toto kon het wellicht proberen om die motor een paar tienden minder te laten lopen in de red Bull ..

    • + 0
    • 9 maa 2018 - 14:06
  • Boy B

    Posts: 91

    Horner zou wel eens gelijk kunnen hebben. RB heeft totaal geen problemen, terwijl McLaren en Renault telkens stil vallen. Zeer opmerkelijk!

    • + 1
    • 9 maa 2018 - 14:16
    • ap

      Posts: 953

      Kan ook aan slechte montage van een slang liggen! Of versnellingsbak !

      • + 0
      • 9 maa 2018 - 14:21
    • Bonsai

      Posts: 1.717

      Ik heb Renault zelf ook nog niet stil zien vallen met motorproblemen als ik me niet vergis?

      • + 1
      • 9 maa 2018 - 14:23
    • Ik vraag me af of ze bij Mclaren überhaupt wel smeermiddelen gebruiken. Het Honda blokkie liep al "stroefjes", en het Renaultje doet het voorlopig nie veul beter bij hun.

      • + 1
      • 9 maa 2018 - 14:33
  • Volgens mij zijn de verschillen tussen de brandstof- en olieleveranciers minimaal.

    • + 0
    • 9 maa 2018 - 14:34
    • De tijden en snelheden van een F1 bolide ook

      • + 1
      • 9 maa 2018 - 20:40
  • HSV10GT

    Posts: 76

    Hint: Honda gebruikt ook ExxonMobil.

    • + 0
    • 9 maa 2018 - 15:10
  • Wat verwacht men dan? Dat Horner zou zeggen dat Exxon-mobil géén goede producten levert? Dat soort Amerikaanse bedrijven geeft meer aan advocaten uit dan RB aan F1...

    • + 3
    • 9 maa 2018 - 15:29
  • Niiek

    Posts: 675

    Horner kan lullen als brugman, maar aangezien Renault zelf ook met BP/Castrol werkt zou dat goedje nog net ff wat beter zijn.

    • + 0
    • 9 maa 2018 - 18:38
    • Tja alles waar Renault mee werkt is natuurlijk veel beter.

      • + 0
      • 9 maa 2018 - 19:15
  • Musky

    Posts: 2.187

    Horner ziet gebruik producten Exxonmobil als voordeel voor Red Bull....
    Horner ziet niet het nadeel voor het milieu!! zoals die blikjes red bull die je overal vindt behalve in de afvalbak waar het hoort??

    • + 0
    • 10 maa 2018 - 04:07

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 6 dec 1982 (38)
  • Geb. plaats Oban, GB
  • Gewicht 53 kg
  • Lengte 1,68 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar