user icon

Montoya: "Geen enkele kans dat ik terugga naar Formule 1"

  • Gepubliceerd op 29 dec 2010 12:05
  • comments 17
  • Door: Robin Smeets
Juan Pablo Montoya zal niet meer terugkeren naar de Formule 1. De Colombiaan die in 2006 zijn laatste Grand Prix reed, racet al jaren in de Amerikaanse NASCAR Series en heeft het daar naar zijn zin.

"Sommige mensen zeggen dat ik terug zou moeten gaan naar de Formule 1, maar ik ben gelukkig hier", vertelde Montoya die zeven races won voor Williams. "Ik ben gelukkig, mijn sponsor is gelukkig en Chip Ganassi is blij, daar gaat het mij om. Daarnaast is de NASCAR veel leuker om in de racen dan de Formule 1."

"Ik zag het in Abu Dhabi opnieuw", vervolgde Montoya. "Er is één auto die een seconde sneller is dan de rest en niemand kan ergens inhalen. Ze zeggen dat de circuits daar debet aan zijn, maar het is altijd al zo geweest in de Formule 1. Verder vind ik Sebastian Vettel wel een terechte kampioen. Hij en het team hebben gedurende het seizoen veel fouten gemaakt, maar uiteindelijk heeft de snelste coureur en de snelste auto gewonnen."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • ik wou eerst kattig reageren, maar die laatste 3 zinnen maakt het weer helemaal goed ^^

    • + 0
    • 29 dec 2010 - 12:15
    • Jij bent ook snel tevreden...

      • + 0
      • 29 dec 2010 - 12:35
    • en snel op de kast gejaagd ook.

      • + 0
      • 29 dec 2010 - 20:31
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Ik mis Montoya niet..

    • + 0
    • 29 dec 2010 - 12:23
  • In Abu Dhabi is wel degelijk het circuit debet aan het gebrek aan inhaalacties. En zo is het ook bij een hoop andere circuits.

    • + 0
    • 29 dec 2010 - 12:24
  • Sil

    Posts: 197

    ik vond montoya in 2006 wel een gemis in de formule 1 inmiddels vind ik dat we sterk rijders veld hebben misschien wel iets te sterk voor montoya. Ik had hem graag wel als wereld kampioen gezien maar hij reed net in de zeer dominante periode van schumacher. Misschien als hij een jaartje later had gestopt en McLaren was gebleven had hij geschiedenis kunne schrijven maar dat is altijd \'als\' dus dat kunnen we niet weten. Maar als hij nu goed op zijn plek zit in de NASCAR series laat hem dan daar mooi blijven.

    • + 0
    • 29 dec 2010 - 12:29
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Waarom komen die journalisten iedere keer weer met dezelfde vraag? Hij heeft al aan het eind van 2007, toen hij nog een aanbieding van Red Bull had, aangegeven nooit meer terug te keren.

    Waarschijnlijk omdat ze zo\'n persoonlijkheid willen terugzien in F1 in de plaats van al die geïndoctrineerde marketing poppetjes waarmee we het tegenwoordig mee moeten doen. Villeneuve en Montoya waren wel de laatste van die stempel.

    • + 0
    • 29 dec 2010 - 12:38
  • Np-F1

    Posts: 917

    Vergeet Irvine niet. ;) Montoya hoef ik niet zo nodig terug, goede rijder, maar zijn persoonlijkheid en vooral zijn werkhouding passen niet zo goed in de F1 van tegenwoordig.

    • + 0
    • 29 dec 2010 - 13:33
  • msg

    Posts: 686

    mooi weg blijven !

    • + 0
    • 29 dec 2010 - 15:06
  • miauw

    Posts: 1.136

    Hij doet het toch leuk in de states? Laat hem daar blijven dan.

    • + 0
    • 29 dec 2010 - 15:24
  • Vette-L

    Posts: 265

    Hij zag in Abu Dhabi geen kansen om in te halen dit betekent dat

    hij automatisch achteraan rijd als hij terugkeert in de F1.

    Jammer dat er oud coureurs zijn die zich negatief uiten over de sport waaraan ze ooit deel namen.

    Meestal heeft dit te maken met het feit dat ze vervangen zijn tegen hun wil in des tijds.

    Jammer Montoya we missen je niet :p

    • + 0
    • 29 dec 2010 - 15:34
  • Montoya in 30 seconds:

    www.youtube.com/watch?v=j_Rk7UZWISY

    \"you fucking idiot, you broke my fucking head...!\"

    :D

    • + 0
    • 29 dec 2010 - 15:45
  • Ik ben blij dat hij bij Nascar blijft. Reden is dat het hem goed bevalt en waarom dat wijzigen. Prikkelbaar mannetje maar heeft zijn \"charme\". Er zijn er meer dat in Nascar een stoere houding heeft dus: Geknipt ervoor :)
    Ik let op een paar mensen daar en ja, hij hoort op dat lijstje.

    • + 0
    • 29 dec 2010 - 17:46
  • LuckyMe

    Posts: 298

    Ik stond op Monza toen hij 1e werd :-) Onder de Champagnedouche van Montoya. Geweldige coureur met een wereld attitude!
    Hij was snel. Vooral met de overtake button voor extra revs om iemand te passeren. hij reed gewoon de hele wedstrijd met zijn vinger op die knop. Geweldig gewoon.

    • + 0
    • 29 dec 2010 - 20:13
  • Wiebert

    Posts: 67

    dat is echt jammer! die montoya kon echt wel goed rijden, en had tevens ook altijd een kort lontje! ik had hem graag nog ff terug gezien....

    • + 0
    • 30 dec 2010 - 13:08
  • Wiebert

    Posts: 67

    jaja haha lachen is dat hé.. of die fucking raikkonenn... what a fucking idiot... in spa belgie

    • + 0
    • 30 dec 2010 - 13:09
  • Hij bedoelde denk ik \"Geen enkele kans dat ik terug kan naar Formule 1\"

    • + 0
    • 30 dec 2010 - 17:07

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.400
  • Podiums 55
  • Grand Prix 123
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar