user icon

Sirotkin hecht geen waarde aan stempel van 'pay-driver'

  • Gepubliceerd op 05 feb 2018 12:45
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Williams-coureur Sergey Sirotkin trekt zich niks aan van het stempel van betalende rijder dat hij opgespeld heeft gekregen. Het verhaal gaat dat de 22-jarige Rus tussen de 15 en 20 miljoen euro neer heeft geteld voor zijn stoeltje bij Williams voor 2018. Zulke berichten leveren iemand al gauw het imago van pay-driver op.

Sirotkin hecht daar geen waarde aan en gaat stoïcijns zijn eigen gang. Aan Sport FM deelde hij mede: "Ik besteed geen aandacht aan dergelijke stigmatisering. Mensen schrijven en zeggen van alles, maar waar halen ze hun informatie vandaan? Ik nodig de mensen uit die echt iets weten en dat kunnen staven met feiten om naar buiten te treden met nieuws. Anders kunnen ze beter hun mond houden."

De Rus liet ook nog even zijn licht schijnen op het feit dat hij in zijn debuutseizoen geen 'grid girls' zal tegenkomen. "Zodra je op de grid staat, ben je echt niet bezig met die meiden. Als ze mij dit nieuws niet hadden verteld, was het me waarschijnlijk niet eens opgevallen dat ze er niet meer zijn. Ik snap de argumenten van zowel de voor- als de tegenstanders, maar ik bekijk het vanuit een professioneel oogpunt. Voor ons coureurs maakt het geen bal uit."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Alle paydrivers hechten geen waarde aan het stempel paydriver.

    • + 0
    • 5 feb 2018 - 12:55
    • De term "paydriver" is aan inflatie onderhevig.

      • + 0
      • 5 feb 2018 - 21:35
  • Williams hecht ook geen waarde aan het stempel, maar wel aan de grote zakken geld die hun ‘getalenteerde’ piloten nee brengen

    • + 0
    • 5 feb 2018 - 12:56
  • Hij laat zich wel snel uit de tent lokken, zegt meestal genoeg.

    En als de media maar wal lult kan hij toch gewoon vertellen wat wel waar is?..

    • + 1
    • 5 feb 2018 - 12:58
  • Hij laat zich wel snel uit de tent lokken.. Zeg dan zelf wat waar is, nu lijkt het alsof je slachtoffer bent.

    • + 0
    • 5 feb 2018 - 13:01
  • Velen denken 'een paydriver compenseert gebrek aan talent met een zak geld'

    Klopt niets van op meerdere vlakken. 1. Belangrijkste is dat je zonder sponsoren niet kan slagen in de formule 1 en 2. Goed in de sponsoren zitten zegt helemaal niets over je racekwaliteiten.

    • + 0
    • 5 feb 2018 - 13:05
    • 2. Goed in de sponsoren zitten zegt helemaal niets over je racekwaliteiten.
      Meestal zegt dat juist heel veel over de kwaliteit van de coureur, hoe meer bedrijven jou willen sponsoren zegt dat je goed bent. Kijk het artikel waar gesproken wordt over wereldster Max in wording. Dat bedrijven juist nu moeten instappen omdat hij dat nog niet is en redelijk goedkoop kunnen instappen.
      Sirotkin wordt door een Russische bank gesponsord om in de Williams te mogen zitten.
      Ik wil niet zeggen dat het niks is of wordt, dat zal de tijd leren.

      • + 0
      • 5 feb 2018 - 13:14
    • Ja hoor, met één of meerdere sponsors doe je dan blijkbaar toch iets goed... Echte paydriver is dan natuurlijk wel iemand als Stroll, die ouwe Stroll is ook voor zn plezier Ferrari-dealer geworden, geld zat, als het mislukt, of geld kost, jammer dan.,terwijl een echte sponsor(s) zal afhaken mocht het resultaat teleurstellend zijn....

      • + 0
      • 5 feb 2018 - 13:17
    • Jullie bevestigen mijn punt. Paydrivers en échte paydrivers. Het hebben van sponsoren an sich zegt niks over je talent.

      • + 0
      • 5 feb 2018 - 18:28
  • Jammer dat we weer een excuus-rus in de F1 hebben...is al een plaag sinds die Petrov erin kwam.

    • + 2
    • 5 feb 2018 - 13:15
    • Box1986

      Posts: 1.662

      Was dat diezelfde Petrov die Alonso de wereldtitel kostte? ;)

      • + 0
      • 6 feb 2018 - 05:23
  • Een stempeltje van tussen de 15 en 20 miljoen dat geen waarde heeft??? We zien het wel dit jaar welk stempel minder waarde heeft, de jouwe of die van Lance!

    • + 0
    • 5 feb 2018 - 13:21
  • Ik denk dat hij wel eens zou kunnen verrassen. In het begin stond hij ondanks zijn sponsors niet erg hoog op het verlanglijstje van Williams. Maar na die test lieten ze kubica vallen om vol voor Sirotkin te gaan. Volgens mij moet hij echt wel wat indrukwekkends

    • + 0
    • 5 feb 2018 - 13:24
    • Laten zien...

      • + 0
      • 5 feb 2018 - 13:24
    • Hebben..

      • + 0
      • 5 feb 2018 - 13:32
    • pixel

      Posts: 623

      Vooral indrukwekkende roebels.

      • + 0
      • 5 feb 2018 - 13:38
    • john013

      Posts: 228

      Google even naar deze coureur en je weet genoeg. Hij kan wel een potje sturen zal ik maar zeggen. Maar of het een supertalent is even afwachten , schat hem wel een stuk hoger in als Stroll.

      • + 0
      • 5 feb 2018 - 13:41
    • Sirotkin heeft wel degelijk talent. Maar dat zal de - over het algemeen op Max gefocuste - fan hier niet willen zien.

      • + 0
      • 5 feb 2018 - 13:55
  • Zodra je over waarde begint, heb je dat er al aan gehecht ;)

    • + 0
    • 5 feb 2018 - 14:20

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Rusland
  • Geb. datum 27 aug 1995 (25)
  • Geb. plaats Moskou, Rusland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar