user icon

SMP Bank: "Sirotkin niet vanwege geld in Formule 1"

  • Gepubliceerd op 19 jan 2018 16:51
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra

Boris Rotenberg, oprichter van SMP Bank, benadrukt dat Sergey Sirotkin niet uit financiële overwegingen door Williams aan is getrokken voor 2018. Aan de Rus kleeft het stempel van een betalende coureur; volgens de verhalen telt hij met steun van SMP meer dan 15 miljoen euro neer voor het stoeltje bij Williams.

Rotenberg ontkent niet dat geld een rol heeft gespeeld, maar het was geen doorslaggevende factor. "Geld speelt een belangrijke rol in de Formule 1. Maar Sergey zit niet vanwege het geld in de Formule 1, maar vanwege zijn sportieve kwaliteiten. Dat is in mijn beleving de reden waarom Williams voor hem gekozen heeft. Wij investeren op onze beurt liever in technologie."

De benoeming van Sirotkin tot Williams-coureur moet als katalysator voor de autosport in Rusland fungeren. "Dit is geweldig nieuws", vervolgt Rotenberg. "Hiermee hebben we een voorbeeld voor de jonge talenten uit ons programma waarmee we aan kunnen tonen dat succes tot de mogelijkheden behoort. We hebben 1.500 karters in Rusland en die zien nu een mogelijke route richting de Formule 1."

"Dat geeft het belang van het contract dat we met Williams afgesloten hebben weer. Dit is een team dat veel betekend heeft voor de ontwikkeling van de autosport en zich qua historie kan meten met grootmachten als Ferrari en McLaren."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • geka

    Posts: 119

    uiteraard, je moet wel een potje kunnen sturen natuurlijk ;-)

    • + 0
    • 19 jan 2018 - 16:58
  • Leest iedereen ff mee?

    • + 0
    • 19 jan 2018 - 17:17
  • Wij investeren op onze beurt in technologie.... Yeah right

    • + 0
    • 19 jan 2018 - 17:28
    • BenPon

      Posts: 418

      Auto pilot en cruise control

      • + 0
      • 19 jan 2018 - 18:17
  • Adjo83

    Posts: 904

    Ik probeer echt wat serieus te type op dit artikel maar verder dan....HAHAHA kom ik echt niet.

    • + 1
    • 19 jan 2018 - 18:17
  • Doodzonde dat van dit ooit zo legendarische team weinig meer over is.

    • + 1
    • 19 jan 2018 - 18:28
  • Yep, een bankier die 15 miljoen wegkiept. Want het geld was niet doorslaggevend.

    • + 1
    • 19 jan 2018 - 18:49
  • één antwoord op deze leugenachtige en typisch Russische verklaring: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAAHHAHAHAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHHAHAHAHAHHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!

    • + 0
    • 19 jan 2018 - 22:19
  • Sirotkin niet vanwege geld in Formule 1...

    Rotenberg: “Ik weet het zeker want we hebben nog geen roebel overgemaakt en dat gaat ook niet gebeuren...”

    • + 0
    • 19 jan 2018 - 22:53
  • overal ter wereld zullen ze er zo,n voorgekauwd marketing praatje uitgooien ... big deal....

    • + 0
    • 19 jan 2018 - 22:55
  • 1.500 karters op een bevolking van ongeveer 145.000.000 Russen.
    Ze zuipen liever wodka daar...

    • + 1
    • 19 jan 2018 - 22:58
    • mediF1

      Posts: 2.812

      ijsvissen kunnen ze ook heel goed larry

      • + 0
      • 19 jan 2018 - 23:55
    • Het zegt wel iets dat Eduard Nikolaev (meermaals winnaar van de Dakar-rally bij de vrachtwagens) meer fans heeft dan Kvyat en Sirotkin bij elkaar

      • + 0
      • 20 jan 2018 - 11:31
  • Rimmer

    Posts: 8.344

    Het is toe te juichen dat er deuren worden geopend voor jonge racers uit Rusland.
    Maar die deuren moeten geopend worden door talent anders betekent het niets.
    Sirotkin is best wel talentvol. Ik heb hem hele mooie dingen zien doen waardoor ik een fan van hem zou kunnen worden. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb hem ook slechte races zien rijden. Over het geheel genomen scoort hij bij mij een 7,5 tot 8.
    Het kan dus best wat worden als hij de geest krijgt en flinke stappen weet te zetten.
    Maar bij mij overheerst het gevoel dat het gewoon goed was allemaal en niet uitmuntend of excellent.
    Dat Williams niet tijdig een Leclerc heeft weggekaapt of Wehrlein heeft vastgelegd vind ik kwalijk. Die jongens zijn namelijk beter of talentvoller dan Sirotkin. Geld heeft dus wel degelijk de doorslag gegeven en dat is voor een team als Williams een slechte zaak.
    Maar laten we wel wezen, Frank heeft in het verleden prachtige successen behaald maar hij is nog veel vaker de kneus en het lachertje van de paddock geweest.
    Dat sneeuwt een beetje onder in het succes dat in de herinnering blijft hangen maar Williams heeft heel vaak hele beroerde seizoenen gekent die bol stonden van foute beslissingen.
    Dat is gewoon pijnlijk om te zien want ik waardeer het team en haar historie en ik zie ze graag succesvol zijn maar tegelijkertijd is het tenenkrommend als je als leek en amateur al van kilometers ver ziet aankomen dat er foute keuzes zijn gemaakt.
    Overigens geloof ik zelf dat Williams komend seizoen wel een sterke auto heeft. Zeker wel top 6 denk ik.
    Ik denk alleen dat ze het er niet uit gaan halen.

    • + 1
    • 20 jan 2018 - 02:49
    • Sirotkin een 7,5 tot 8? Dan is Stroll toch een slag beter met zijn 8,5. ;)

      • + 0
      • 20 jan 2018 - 12:32
  • amx151

    Posts: 262

    Wa maakt het uit .
    De piloot is toch niet zo belangrijk meer.
    En sinds Max meedoet is de rest helemaal veldvulling geworden.

    • + 0
    • 20 jan 2018 - 11:47
  • Arie54

    Posts: 3.714

    Zo dan, wel 1500 (!) karters in heel Rusland? Dan kunnen we op termijn een F1-kampioen uit andere landen wel vergeten denk ik zomaar...

    • + 0
    • 21 jan 2018 - 12:05
  • lars75

    Posts: 8.908

    Ook niet vanwege zijn talent, dus wat is het dan wel? Ohw wacht een juiste combi van voldoende talent en centen!!!

    • + 0
    • 21 jan 2018 - 13:45

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Rusland
  • Geb. datum 27 aug 1995 (25)
  • Geb. plaats Moskou, Rusland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar