user icon
user icon

Sergio Perez: "Jammer dat ik het podium mis ben gelopen in 2017"

  • Gepubliceerd op 24 dec 2017 13:36
  • comments 10
  • Door: Mathijs Carolus

Sergio Perez kende wederom een sterk jaar met Force India en eindigde voor de tweede keer op rij als zevende in het rijderskampioenschap. Ondanks de positie als 'best of the rest' baalt de kersverse vader wel om het feit dat er geen podiumplaats werd gescoord in 2017. Volgens Perez was de Grand Prix van Azerbeidzjan, als hij en teamgenoot Esteban Ocon niet in botsing waren gekomen.

"We zijn voor de tweede keer vierde geworden in het constructeurskampioenschap, daar mogen we trots op zijn. Ondanks dat denk ik dat we meer punten hadden kunnen scoren. Persoonlijk was het voor mij een goed seizoen, al baal ik natuurlijk wel van de botsingen met Esteban Ocon. Die incidenten hebben ons veel punten gekost. In Bakoe hadden we met beide auto's op het podium kunnen staan, maar helaas mocht het niet zo zijn. Ik dank dat Bakoe achteraf gezien ons beste kans op een podium was geweest", aldus Sergio Perez.

Door de incidenten tussen beide Force India-coureurs legde het team haar coureurs een inhaalverbod op als ze achter elkaar op het circuit reden. Dit leidde met name bij Perez een paar keer tot grote frustratie. Force India heeft laten weten de coureurs in 2018 vrij te zullen laten racen, maar ook in te zullen grijpen als het weer mis gaat.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Patr

    Posts: 317

    Zuur mannetje. Wordt volgend jaar denk ik hard geklopt door Ocon.

    • + 2
    • 24 dec 2017 - 13:50
    • John6

      Posts: 4.440

      Dat denk ik niet.

      • + 4
      • 24 dec 2017 - 13:58
    • Gebasserd op wat? Bij het begin van het seizoen stond hij 1 tiende achter Perez. Op het einde van het seizoen stond hij nog steeds 1 tiende achter Perez.

      Conclusie hij is nauwelijks sneller geworden.

      • + 0
      • 24 dec 2017 - 15:12
    • Carloth

      Posts: 53

      Was het niet Perez zelf die zei dat er absoluut níets aan de hand was tussen hem en Ocon? En is het nu niet Perez die nog steeds boos is op Ocon?

      Volledig met je eens vwb het zuur gedeelte. Er is niets aan de hand, maar als het hem wordt gevraagd, dan zit het hem nog steeds heel erg dwars. Denk echter niet dat Ocon veel beter is dan Perez volgend jaar, beter misschien wel. Echter het naar huis rijden is me een stap te ver.

      • + 0
      • 24 dec 2017 - 19:03
    • Vind er niks zuurs aan. Als Perez terugblikt op 2017 is het logisch dat onder andere Bakoe aan de orde komt.

      • + 1
      • 24 dec 2017 - 21:29
  • Eerlijk gezegd had Perez best wel in plaats van Stroll op dat podium mogen staan.

    • + 2
    • 24 dec 2017 - 15:37
  • jd2000

    Posts: 4.153

    Podium gaat hij in 2018 ook niet halen. Nu staan er 3 teams voor Force India en waarschijnlijk volgend seizoen 4.

    • + 0
    • 24 dec 2017 - 20:16
    • Of misschien met, naast McLaren, Renault erbij wel vijf.
      Afhankelijk van hoe het met die rukmotor gaat.

      • + 0
      • 24 dec 2017 - 21:25
    • Wat is dat eigenlijk voor type motor een rukmotor?.

      Ik ken het principe van de v, de dubbele v, in lijn, boxer en de wankelmotor. Maar de rukmotor niet. Is dat een patent van Renault? Of is dat een joint venture met Honda?

      • + 1
      • 25 dec 2017 - 13:01
  • John6

    Posts: 4.440

    2017 was toch wel goed jaar voor Force India, in 2017 wist je eigenlijk hoe snel iedereen was , en welke plek ze konden halen. 2018 Met Renault, McLaren, en misschien als verrassing ergens daar tussen Toro Rosso. Dan nog maar eens kijken hoe Force India zich daar tussen zal begeven.

    • + 0
    • 25 dec 2017 - 07:06

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 26 jan 1990 (30)
  • Geb. plaats Guadalajara, Mexico (land)
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar