user icon

Rubens Barrichello: "De nieuwe auto oogt beter"

  • Gepubliceerd op 08 dec 2010 08:31
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Het boek 2010 is zo goed als gesloten, iedereen richt het vizier al op 2011. Williams hoopt volgend jaar weer eens een rol van betekenis te spelen en het beter te doen dan de zesde plek bij de constructeurs van afgelopen seizoen.

En de voortekenen zijn goed volgens coureur Rubens Barrichello. “Ik ben zeer hoopvol voor volgend seizoen. Het is ons tweede jaar met Cosworth. Met de verpakking daarvan hadden we bij de overgang van vorig jaar naar dit jaar wat problemen, die we nu dus niet hoeven te verwachten. De nieuwe auto oogt beter. Ik zal in de fabriek zijn om alles te controleren en veel te vergaderen. Ik begin om acht uur 's ochtends en eindig negen uur 's avonds, dat is een hoop gepraat.”

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Altijd mooi, dat komkommertijdnieuws. \"Oogt beter\"... Ik snap best dat coureurs meer verstand hebben van racen dat dat wij ooit zullen hebben, maar dat je puur alleen al aan de auto kan zien dat \'ie snel gaat worden, lijkt me een ietwat voorbarig feit ;)

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 08:34
    • Mijn nieuwe vriendin oogt ook beter........

      als ik dronken ben. lol.

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 16:57
  • Werner

    Posts: 1.650

    Ach, iedereen zal wel zeggen dat hun auto er beter uit ziet. Het zijn de typische \"praatjes\" (peptalk voor zichzelf ?) ide ieder seizoen terugkomen. Al zijn ze dit jaar wel heel erg vroeg begonnnen. Aan het uiterlijk van een wagen kun je toch niets zeggen over de snelheid ervan ?
    Toen de Mercedes GP werd geïntroduceerd, waren er ook mensen die riepen dat hij er fantastisch snel uit zag maar later bleek dit dus niet zo. Ik ben absoluut geen deskundige maar aan het uiterlijk van een wagen kun je volgens mij niet zeggen of ie nou snel is of niet...
    Het is allemaal PR- en peptalk volgens mij. Een auto kan revolutionair zijn bvb. maar maakt hem dat sneller ? Niet altijd natuurlijk...

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 08:43
  • Vroeger veel respect voor het team van Williams gehad maar sinds de komst van Opper God Barri is dat flink gedaalt. Schande voor het team van Williams!. De auto oogt voor mij in ieder geval beter als ze Barri hadden weg gedaan i.p.v. Hulkenberg

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 09:11
    • Je valt wel héél vaak in herhaling, ik lees een gelijksoortige reactie van jouw onder (vrijwel) ieder bericht welke over Rubens óf over Williams gaat.
      Begint een beetje eentonig te worden.

      Wat betreft het niet verder gaan met Nico Hulkenberg, dat was een relatief logische beslissingen van Sir. Frank Williams en Patrick Head mijn inziens. Het team van Sir. Frank Williams en de zijne worden nou eenmaal niet meer ondersteund door een grote fabrikant als Renault zoals eind jaren \'80 en de jaren \'90 of een fabrikant als BMW eind jaren \'90 en begin jaren \'(20)00.
      Men heeft ook géén grote hoofdsponsors meer zoals toen der tijd Rothmans en later Compaq/HP.

      Pastor die neemt nou eenmaal de nodige miljoenen mee en het \'Williams team kan dat goed gebruiken op het moment.
      En met Rubens Barrichello hebben ze een ervaren kracht in huis die zowel vorig seizoen als het seizoen daarvoor heeft laten zien het racen niet verleerd te zijn en van zeer grote toegevoegde waarde te zijn voor een team.

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 10:04
  • miauw

    Posts: 1.136

    Als dat ding maar sneller gaat, lekker belangrijk dat hij er goed uitziet!

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 09:11
  • Een uitspraak als: \"De nieuwe Williams is een draak van een auto en ik heb er geen vertrouwen in...\" Dat zou pas nieuws zijn !

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 09:25
  • Hallo mensen... Als iemand in het Engels zegt \'it looks better\', dan bedoelt \'ie niet per definitie dat de auto er beter uitziet, maar in dit geval waarschijnlijk dat \'het\' er beter uitziet. Stel de windtunneltests zijn veelbelovend en ze hebben op bepaalde punten vooruitgang geboekt, dan kun je zeggen \'it looks better\'. F1-coureurs zullen niet op basis van het model van de auto zeggen dat het een snelle auto wordt. Overigens zal elke coureur zegen dat het er goed uitziet voor volgend seizoen. In deze fase van de wedstrijd ga je geen onrust zaaien. Dus 1 het zal iets minder letterlijk genomen moeten worden en 2 het is qua waarde het verhaal van het korreltje zout.

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 10:39
    • \'Het ziet er goed uit\' is een uitspraak die wij daar ook voor gebruiken. Een betere titel was wellicht geweest \"Nieuwe auto ziet er goed uit\".

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 11:08
    • Werner

      Posts: 1.650

      Natuurlijk hebben de coureurs meer informatie zoals windtunneltests die veel belovend zijn maar da\'s op de baan vaak heel anders... Ik vind het heel erg vroeg dat men al gaat praten van beter enz... Gewoon pr-praat. Dat er iets opwindend uitziet kan ik me voorstellen maar stellen dat de auto sneller zal zijn, is iets gans anders, niet ?
      Natuurlijk is dat weer een one-liner uit een interview en da\'s vaak misleidend.

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 11:54
  • felix50

    Posts: 5.792

    Barri gaat natuurlijk weer voor de wereldtitel zoals hij dat al zijn leven lang doet.Door iedere keer een nieuwe partner te krijgen die ook weer een rookie is ben je over het algemeen sneller bent dan je teammaat.Zo kan je je kop boven water houden .

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 12:26
  • Ugh

    Posts: 333

    \"Hij oogt mooi\", ik zou zeggen: ga er dan maar lekker de hele dag naar kijken.

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 14:21
    • \"de nieuwe auto oogt beter\" niet mooi. Wezenlijk verschil. Na de data bekeken te hebben oogt hij beter als die van volgend jaar. Simpel uitgelegd: \"hij lijkt, gezien de data, een verbetering, maar je weet dat pas echt als hij op de baan staat\". Met andere woorden is dit het zoveelste pr-bericht wat je in deze tijd constant zal lezen.

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 18:48
  • erik1

    Posts: 246

    Ik begrijp jullie reacties en ik zou er ook zo één kunnen maken, maar bekijk het eens van de andere kant: journalist komt naar Barri. Vraagt Barri: hoe ziet het eruit tot nog toe? Barri denkt: jonge, we zijn net terug uit Abu Dhabi! Blijft netjes en zegt: het ziet er goed uit. Tja. Dit is natuurlijk gewoon materiaal om de site te vullen als het winter is. Hoort erbij, blijft ergerlijk (en vermakelijk, want niemand van ons zou blij zijn als er twee à drie maanden niets geschreven zou worden :) ).

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 18:28

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar