user icon
user icon

Pascal Wehrlein: "Ik heb alles gegeven, maar weet niet hoe het verder gaat"

  • Gepubliceerd op 10 dec 2017 08:47
  • comments 13
  • Door: Mathijs Carolus

Met alleen nog een vacant stoeltje bij Williams heeft Pascal Wehrlein nog een troef in handen om onderdeel te blijven van het Formule 1-circus. De Duitser werd door Sauber bedankt voor zijn bewezen diensten, ondanks het feit dat hij vijf punten scoorde met de ondermaatse wagen van het team.

Wehrlein werd in 2016 in de Formule 1 gebracht als het talent van Mercedes, maar die rol is inmiddels overgenomen door Esteban Ocon bij Force India. Voor Wehrlein lijkt zijn loopbaan in de Formule 1 te einde te zijn gekomen: "Het is niet fijn om in een situatie als deze te zitten, maar ik kan er niets aan veranderen. Ik heb mijn best gedaan de afgelopen twee jaar en ik hoop dat mijn puntenfinishes met ondermaatse wagens genoeg zijn geweest om de ogen van de teams te openen. Het was voor mij zeer lastig in de tweede helft van het seizoen om te laten zien waartoe ik in staat ben, de achterstand van onze auto ten opzichte van de concurrenten was simpelweg te groot. Ik heb zeker wel goede races gehad in de tweede helft van het jaar, maar dat was niet zichtbaar omdat we dan alsnog als laatste eindigden."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Hij heeft een punt. Maar ik zie liever Kubica terugkomen.

    • + 0
    • 10 dec 2017 - 10:48
    • Ik niet .
      Waarom niet ? Omdat ik vind dat die fruitautomaat niet meer in de F1 hoort .
      Zulke zitjes horen naar jonge coureurs te gaan , naar Wehrlein of naar Robin Frijns en niet naar een overjarige , eenhandige coureur .
      Vroeger een goede , nu niet meer.......

      • + 1
      • 10 dec 2017 - 11:55
    • ringo

      Posts: 3.143

      is tijd om oude knarren uit te bannen uit de sport tijd voor nieuwe generatie :)

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 15:33
    • Helaas speelt geld en politiek tegenwoordig een te grote rol in F1. Geld heeft uiteraard altijd wel een rol gespeelt en politiek in mindere mate ook wel, maar in de moderne F1 is het echt de pan uit gerezen.

      Een jongen als Frijns had 10 a 15 jaar terug waarschijnlijk 3 contracten kunnen tekenen in F1, en men had ook voor een jongen als Wehrlein gevochten.

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 22:49
    • Sorry @ouw-sjagerijn maar niets hoort. Laat een ervaren rijder als Kubica maar etaleren wat hij kan ten opzichte van de jongeren.

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 23:15
    • @Senna. Vraag het aan Janneman Lammers en hij zal je vertellen dat het in zijn (lang verspreide) tijd niet anders was.

      Het enige verschil is dat je toen nog wel eens met een vierderangs barrel kon meedoen aan de pre-kwalificatie en daarna weer naar huis kon en je voorbereiden op de volgende net niet kwalificatie.

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 23:39
  • Ik gun het je iig Pascal.

    • + 0
    • 10 dec 2017 - 11:28
  • Zonde als hij verdwijnt, hopelijk vindt hij nog een testzitje om dan in 2019 weer in te stromen. Maar voor 2018 helaas geen race stoeltje. Is geen absolute kampioen maar wel een goede subtopper.

    • + 0
    • 10 dec 2017 - 11:45
    • Ben bang dat zijn F1 avontuur afgelopen is. Hij heeft vorige week al
      "racing driver F1" van zijn Instagram en Twitter verwijderd. :-(
      Op zijn Instagram staat alleen nog: " DTM Champion 2015".

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 15:56
  • WilcoF1

    Posts: 91

    Ik heb toch het idee dat pascal in de ogen van mercedes niet goed gereden heeft dit jaar. Als mercedes hem echt zou willen houden, lijkt het mij toch lochies dat mercedes alles op alles zou zetten om hem te houden.

    Ik hoop dat pascal bij williams aan de gang kan, want ik zie persoonlijk kubica er niet rijden.

    • + 0
    • 10 dec 2017 - 12:49
    • John6

      Posts: 4.080

      Ik vraag mij ook af waarom het zolang duurt, dat verhaal van de verzekeringsgeld daar geloof ik niet in. Je hoort weer andere namen, we wachten maar af, als ik eerlijk ben zie ik ook liever een jonge coureur komen.

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 13:04
    • @John. Klopt, bij Sky heeft Lowe al aangegeven dat het verzekeringsgeld geen issue meer is.

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 23:44
  • Kan Stroll niet meedoen aan de Race Of Champions begin februari? ;)

    • + 0
    • 10 dec 2017 - 23:46

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 18 okt 1994 (25)
  • Geb. plaats Sigmaringen, Duitsland
  • Gewicht 61 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar