Het team van Sauber maakte dit weekend op een drukbezochte persconferentie de line-up voor komend seizoen bekend. Marcus Ericsson rijdt ook in 2018 voor de Zwitserse renstal en hij krijgt gezelschap van Ferrari-talent en Formule 2-kampioen Charles Leclerc. Sauber presenteerde tegelijkertijd een concept livery voor volgend jaar, een voorproefje van hoe de nieuwe kleurstelling voor de auto er na de komst van Alfa Romeo als titelsponsor en technische partner uit gaat zien. Hier de foto's.
Foto's: Presentatie van Alfa Romeo Sauber concept livery
- Gepubliceerd op 04 dec 2017 08:37
-
40
- Door: Rob Veenstra
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Reacties (40)
Login om te reageren-
De dieprode kleur is wel gaaf, maar ik mag hopen dat de uiteindelijke livery wat meer sprankelend is. Bij voorkeur ook gewoon geheel rood.
- + 0
- 4 dec 2017 - 09:03
-
Hij moet nog wel van een Ferrari te onderscheiden zijn hé ?
- + 0
- 4 dec 2017 - 09:27
-
Het moet inderdaad geen Ferrari-kloon worden die auto. Dadelijk denkt men nog dat het een soort Ferrari-junior team is ofzo. O wacht...
- + 0
- 4 dec 2017 - 09:33
-
Geheel rood gaat vast niet gebeuren.
Ze zullen ongetwijfeld een zeker onderscheid met Ferrari willen hebben die duidelijk herkenbaar is.- + 0
- 4 dec 2017 - 09:54
-
Ik hoop op de Italiaanse driekleur uit het logo zelf. Donkerrood, donkergroen en wit of zilver. Waarbij rood de boventoon voert. Ik vind dit ontwerp nogal fantasieloos. Alsof er snel een sticker op een witte kar is geplakt.
- + 0
- 4 dec 2017 - 09:55
-
Ik snap heus wel dat helemaal rood het niet gaat worden. Maar het heeft wel mijn voorkeur. Als er een merk is dat zich het rood altijd mag laten dragen dan is het eerder Alfa dan Ferrari. Ferrari verkreeg de kleur vanwege Alfa als je de geschiedenis goed leest.
Maar misschien de driekleur zoals Giusseppe hier boven al zegt.- + 0
- 4 dec 2017 - 10:14
-
Het ziet er niet uit maar het is nog slechts een concept.
Zou het veel meer rood (ongeveer 75%) doen en het wit vervangen door zwart (25%).
Het rood moet bovendien het echte Alfa-rood zijn.- + 0
- 4 dec 2017 - 10:59
-
Ik ben blij hier gelijkgestemden aan te treffen. Op facebook zie ik dat iedereen hem zo prachtig vindt!
Als dit de livery zou zijn lijkt het alsof ze aan de enginecover begonnen zijn en toen de verf op was. Hopelijk idd een concept [een tipje vd sluier] en dat de motorkap een indicatie is van hoe de auto eruit zal komen te zien. Als ze weer grotendeels wit doen dan snap ik er geen flikker meer van. Kleur willen we! Alfa-rood met liefst zwarte accenten!- + 0
- 4 dec 2017 - 12:08
-
De eigenlijke kleur van Ferrari is natuurlijk sowieso geel (kleur van Modena). Maar Alfa-rood en Ferrari-rood is ook niet hetzelfde natuurlijk.
- + 0
- 4 dec 2017 - 15:18
-
Afschuwelijk mag van mij wel meer rood in
- + 1
- 4 dec 2017 - 09:05
-
Ik vind het wel wat hebben, maar ik zou er ook nog een vleugje zwart ingooien
- + 0
- 4 dec 2017 - 09:28
-
mobile.twitter.com(...)/890587034376712192
- + 0
- 4 dec 2017 - 09:30
-
Dat Sean Bull is gewoon lelijk en er zit ook een bepaalde domheid in het design, wegens onnodige details waar geen idee achter zit.
- + 0
- 4 dec 2017 - 15:20
-
Alleen het rood is mooi, verder verschrikkelijk...
- + 1
- 4 dec 2017 - 09:31
-
Toch gek dat er helemaal geen logo’s op staan van Tetra-Pak. Dat zijn toch tevens de eigenaren van het team en hoofdsponsor van vriend Marcus. Een beetje het zelfde verhaal als bij Manor. Ook die eigenaar plakte de logo’s van zijn eigen bedrijf niet op de wagens. Schamen ze zich ervoor ofzo?
- + 0
- 4 dec 2017 - 09:32
-
Past wel in hun lijn idd. Ze zijn een paar jaar geleden overgegaan van superieure kwaliteits-processen, naar een veel goedkoper alternatief. Ze adverteren nu ook veel minder met hun merk.
- + 0
- 4 dec 2017 - 09:44
-
#goedkoper alternatief---> ziet er niet uit.
- + 0
- 4 dec 2017 - 09:50
-
Het was een presentatie van Alfa Romeo. Dus het lijkt me logisch dat ze Alfa benadrukken. Het is immers geen volle livery presentatie. Enkel een concept en presentatie van het merk Alfa Romeo.
- + 0
- 4 dec 2017 - 10:15
-
Het mooiste is die onzichtbare halo!
- + 3
- 4 dec 2017 - 09:32
-
Welkom @Woods!
Yep, wat dat betreft mogen alle livery’s er voor 2018 zo uitzien.- + 1
- 4 dec 2017 - 15:54
-
Hadden ze geen chassis meer van de huidige generatie auto's? Hoge neus is zo 2013.
- + 0
- 4 dec 2017 - 09:39
-
Op deze auto ziet het er niet uit, wellicht op de recente wagen?
- + 0
- 4 dec 2017 - 09:39
-
Dat zal weinig verschil gaan maken.
+ dat je dan ook die teenslipper er nog bij hebt. Oh wacht.... misschien dat die de aandacht van de livery af kan doen leiden.- + 0
- 4 dec 2017 - 09:58
-
Er veranderd weinig aan die Sauber die als laatste binnenkomt met een rode lantaarn!!
- + 1
- 4 dec 2017 - 11:50
-
Het is een Ferrari-Sauber en niks anders!
- + 0
- 4 dec 2017 - 11:58
-
Blasfemie! Ga terug je hok in!
- + 1
- 4 dec 2017 - 12:13
-
Juist, ik begrijp die hele ophef niet.
Het lijkt erg op de Lotus Hype van een aantal jaren geleden en dat terwijl Fiat alleen war meer Alfa's wil verkopen.
Het enige nostalgische wat ik mij herinner van Alfa Romeo is roest, heel veel roest.- + 0
- 4 dec 2017 - 12:36
-
VECTRAF1, daarom lijken mij wat bruine accenten wel op z'n plaats :-)
- + 0
- 4 dec 2017 - 12:57
-
@VECTRAF1: Dat klopt helemaal, maar geldt met name voor de Alfa Sud, die was al verroest als je hem geleverd kreeg. Maar het viel best mee bij de Alfa Giulia, Alfa GT Junior en andere modellen. Ik heb twee compleet linker handen, maar als ik zou kunnen sleutelen zou ik dolgraag een GT Junior hebben.
- + 0
- 4 dec 2017 - 14:47
-
Het verhaal achter de Suds blijft mooi. Stakingen, plaatstaal in de open lucht laten liggen en vervolgens pas na maanden weer auto's maken met staal dat al niet meer goed was.
Typisch Alfa. Altijd alles anders moeten doen. Zoals met een echte muscle car (de Montreal) komen wanneer de oliecrisis inslaat.- + 0
- 4 dec 2017 - 19:36
-
Ze roesten toch niet veel harder dan de eerste generatie Vectras
- + 0
- 4 dec 2017 - 20:20
-
Haha, klopt Beeltle.
En ik heb zelfs een veel jongere maar die roesten ook hoor!!- + 0
- 5 dec 2017 - 00:44
-
Ik behoor tot de 44% ;)
DE CONCEPT LIVERY VAN ALFA ROMEO SAUBER VOOR 2018 IS MOOI
Ja (56%)
Nee (44%)- + 1
- 4 dec 2017 - 13:07
-
Ik ook.
- + 0
- 4 dec 2017 - 14:57
-
Volldig rood met de sponsornamen in het wit svp ;)
- + 0
- 4 dec 2017 - 13:11
-
De rode kleur op de kap is verre van Alfa Rosso, dit is de chiquere Bordeaux rode variant.
De Alfa Rosso lijkt te veel op het scharlaken rood van Ferrari..- + 0
- 4 dec 2017 - 13:19
-
En toch wordt dit rood tegenwoordig gebruikt. De Giulia's zijn niet meer echt alfa rood. Meer een versie van wat je hier ziet.
- + 0
- 4 dec 2017 - 19:37
-
Alle ogen zijn gericht op het rode...de engine cover. Die zal er dan ook vaak afliggen als het een echte Alfa is
- + 0
- 4 dec 2017 - 13:34
-
Goede kleur rood. Maar hoe vaker ik dit concept bekijk, hoe lelijker ik het vind. Er moet gewoon meer design in de livery komen.
- + 0
- 4 dec 2017 - 15:16
-
de rode is kleur is geweldig maar de livery zelf overall... Ziet er slecht en saai uit
- + 0
- 4 dec 2017 - 15:37
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Sauber
- Punten 18
- Podiums 0
- Grand Prix 81
- Land SE
- Geb. datum 2 sep 1990 (35)
- Geb. plaats Kumla, SE
- Gewicht 63 kg
- Lengte 1,8 m
34.204 reacties op Sauber
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Marcus Ericsson
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Posts: 9
Het mooiste is die onzichtbare halo!