user icon
user icon

Stroll en Frijns bevestigd voor de 24 uur van Daytona

  • Gepubliceerd op 30 nov 2017 14:44
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Williams-coureur Lance Stroll en Robin Frijns doen eind januari mee aan de 24 uur van Daytona. De jonge Canadees en de Nederlander zullen teamgenoten zijn bij Jackie Chan DC Racing, zoals eerder reeds voorspeld. De twee krijgen gezelschap van Felix Rosenqvist en Daniel Juncadella.

Stroll: "We gaan naar Daytona om te genieten, competitief te zijn en om te proberen te winnen. Ik wil altijd de beste en zo competitief mogelijk zijn. Ik deel de auto met een aantal goede vrienden en ik zal er veel plezier aan beleven, want ik vind het altijd heerlijk om te racen. We zijn vier jonge honden en we kennen elkaar al langer, dus ik verheug me op de 24 uur van Daytona."

"Daar hoef ik me geen zorgen te maken om brandstof besparen of bandenmanagement. Het wordt hard racen en omgaan met verkeer, dat is waar ik van hou. Ik heb goede dingen gehoord over Jackie Chan DC Racing en ik kan niet wachten om er onderdeel van uit te maken. Ik bedank Williams voor de toestemming om op Daytona te racen zodat ik wedstrijdritme kan opdoen."

Opvallend is dat Stroll eerder dit jaar nog riep dat hij niet snel weer aan de 24 uur van Daytona mee zou doen, na een eerdere deelname in 2016. "Het is een geweldige race, dat staat buiten kijf, erg cool. Maar het had voor mij niet echt een meerwaarde. Het is een leuk evenement, zeker wanneer je in een competitieve auto zit en competitieve teamgenoten hebt. Het is geinig om eens in een andere auto plaats te nemen. Maar het is puur voor de lol, meer niet. Als training is het niet erg bruikbaar."

"Als ik ooit tijd heb, misschien doe ik dan weer een keertje mee. Maar ik heb nu andere prioriteiten in de winterpauze. Het is ook wel eens goed om een tijdje niet in een raceauto te kruipen." McLaren-reservecoureur Lando Norris zag het toen al anders. "Voor mij vormt het een goede graadmeter om mijn fitheid te testen en om wedstrijdscherpte te behouden. Dat zijn belangrijke factoren op weg naar het seizoen 2018."

Norris neemt in het weekend van 27 en 28 januari ook deel aan de 24 uur van Daytona, samen met McLaren-rijder Fernando Alonso namens United Autosports. Frijns is dus eveneens van de partij. De Nederlander kijkt uit naar een leuke editie met drie prettige teamgenoten, maar ze gaan wel voor goud.

 

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Of de 30 minuten van Stroll na een crash of kapotte banden?

    • + 0
    • 30 nov 2017 - 14:59
  • Zitje van Stroll bij Williams toch onder druk? Bewijs je maar tov Frijns en anders vervangt hij jou of wordt hij je teammaat

    • + 0
    • 30 nov 2017 - 15:02
    • Frijns is zeker beter dan Stroll, maar hij heeft helaas geen sugar daddy.

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 15:13
    • of papa stroll koopt het zitje voor Frijns hahaha (als het zo'n goede vrienden zijn), stel dat (ik denk voor 99,9% dat het niet gebeurt) het gebeurt dan kunnen we wel zeggen dat het Williams-Stroll F1 zal gaan heten :-p

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 15:40
    • 'Frijns is zeker beter dan Stroll' hmm ik denk dat het andersom is we gaan zien waar Stroll staat als hij 26 is .. laat de burns maar komen jongens!

      Niet tegenstaande dat het buiten gewoon schandelijk is dat Frijns niet in de F1 is geraakt, hij is eigenlijk de enige van zen generatie die er niet is geraakt en het zeker verdiende.

      • + 1
      • 30 nov 2017 - 19:14
    • Ik heb het al eerder gezegd ; Frijns in plaats van Kubica .
      Twee Nederlanders in de F1 , how cool is that ?

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 21:14
  • Gave Livery.

    • + 0
    • 30 nov 2017 - 15:07
  • masf1

    Posts: 6.990

    Toch wel top dat Frijns hier voor gevraagd word,hij is op zeker wel t beste van de vier.

    • + 1
    • 30 nov 2017 - 15:10
  • rickf1

    Posts: 1.623

    Ik dacht dat Stroll de meerwaarde van die race niet zag? Zal hij wel op en top gemotiveerd zijn.

    • + 0
    • 30 nov 2017 - 15:28
    • Dat was een afleidingsmaneuvre...
      Deze jongens zijn al een poosje terug vastgelegd, echter was het wachten tot het moment dat de laatste puntjes op de i waren gezet en de datum waarop het team het bekend wilde maken.

      • + 2
      • 1 dec 2017 - 00:06
  • Ai, dan zal Frijns helaas niet aan rijden toe komen... ;)

    • + 0
    • 30 nov 2017 - 16:23
  • OMG, als Stroll nu crashed en niet kan racen, zullen we WEER een comeback van Massa zien :-(

    • + 0
    • 30 nov 2017 - 18:05

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Canada
  • Geb. datum 29 okt 1998 (21)
  • Geb. plaats Montreal, Canada
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar