user icon
user icon

Max Verstappen: "We kunnen racen met vol motorvermogen"

  • Gepubliceerd op 26 nov 2017 12:14
  • comments 29
  • Door: Mathijs Carolus

Na een matige kwalificatie zal Max Verstappen in de aanval moeten om naar voren te komen op het Yas Marina Circuit in Abu Dhabi. De jonge Nederlander worstelt al het hele weekend met de balans en denkt dat Renault hem het volle motorvermogen kan geven. Verstappen baseert zijn uitspraken op het feit dat de motor dit weekend geen kuren vertoonde, ondanks het nijpende tekort aan onderdelen aan de kant van Renault.

"Ik denk dat Renault de motor deze keer niet terug zal schroeven. Dat kunnen ze ook niet, aangezien het fabrieksteam nog strijdt om de zesde plek in het kampioenschap. Wij hebben dit weekend ook nog geen last gehad van problemen met de motor, ik verwacht dat we vermogen hebben. Om naar voren te komen hebben we vol vermogen nodig. Later in de race kunnen we alsnog terug schroeven als blijkt dat we niet verder naar voren kunnen", aldus Verstappen vanuit Abu Dhabi.

Verstappen start de race als zesde, teamgenoot Daniel Ricciardo reed een sterke kwalificatie en zal als vierde aan de Grand Prix van Abbu Dhabi beginnen.

Reacties (29)

Login om te reageren
  • Pedal to the metal...

    • + 1
    • 26 nov 2017 - 12:20
    • ap

      Posts: 910

      Volle GAS

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 12:29
    • The death or the Gladioles..

      • + 3
      • 26 nov 2017 - 12:48
    • ray1975

      Posts: 2.400

      Juist ja..... Gewoon vol gas er op.

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 13:33
  • meister

    Posts: 2.299

    Maar als ze wel vol vermogen hadden met de Quali dan is de achterstand na een heel seizoen er gewoon nog steeds.

    • + 1
    • 26 nov 2017 - 12:20
    • Vind je, @Meister? Het verschil tussen pole en Ricciardo is 0,7 seconde. Dat is weleens meer geweest. Wat me wel verbaast is dat in de longruns Verstappen een stuk langzamer was dan Mercedes en Ferrari. Wat zou daar de oorzaak van zijn?

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 13:17
  • vectraf1

    Posts: 292

    Die gaan ploffen vandaag!

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 12:20
    • Er is niks bijzonders meer te winnen of te verliezen voor Red Bull. Alles open zetten en dan maar zien waar je strand. Die paar punten zal het ook niet meer om gaan.

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 12:43
  • Ik denk dat alle motorfabrikanten de boel hebben opgeschroefd, laatste race maar ook voor de klantenteams en hun positie in het constructeurs kampioenschap.

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 12:23
  • Mercedessen heel sterk , gaan probleemloos voor p 1 en 2 ... (denk ik)

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 12:28
    • Ben ook bang voor ene saaie race

      • + 2
      • 26 nov 2017 - 12:44
    • Die kans is inderdaad heel groot, @Bschuit. Krijgt Bottas de overwinning van Hamilton of gaan ze er echt voor vechten?

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 13:05
    • mgf1

      Posts: 187

      Bottas krijgt m in de hoop dat Vettel 0 scoort. Dat is Bottas zn enige kans voor p2 in kampioenschap

      • + 1
      • 26 nov 2017 - 13:09
    • ray1975

      Posts: 2.400

      Zekerheidje voor mercedes... 1-2.... Mag er toch wel vanuit gaan dat die Bottas het seizoen nog een beetje kleur geeft voor hem, en deze wedstrijd wint....

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 13:35
  • F1Tomorrow

    Posts: 37

    Mooi voor de eindejaars F1 compilatie muziek van Cash eronder met ring of fire :-}
    Denk dat er idd wat torretjes gaan ploffen.

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 12:29
    • Is 'Hurt' dan geen beter idee? ;)

      • + 1
      • 26 nov 2017 - 12:49
  • Wat ik in heel dat verhaal over motoren terugschroeven niet begrijp, is dat Rbr die motoren toch gekocht heeft? Als ik iets koop dan is het van mij. Dan gebruik ik het naar eigen goeddunken. Als het mislukt ben ik daar dan ook verantwoordelijk voor en niemand anders. Daarom begrijp ik heel deze discussie niet.

    • + 1
    • 26 nov 2017 - 12:39
    • @Appie;
      Volgens mij leasen ze op de een of andere manier de hele motor /PU.

      En blijft Renault de eigenaar.

      (Volgens mijn zeer bescheiden mening, er zullen vast forummers zijn die het wel weten ;-).)

      • + 1
      • 26 nov 2017 - 12:45
    • CTRA

      Posts: 3.460

      Het is in principe leasen.

      Anders zou bijvoorbeeld RBR de motoren door kunnen geven aan TR zodat Honda het blok even van dichtbij kan belijken.

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 12:56
    • Als wij een accommodatie verhuren voor 200 personen en de huurder propt er toch 500 mensen in, dan is het wel ónze accommodatie die niet voldoet. En hoewel de huurder precies weet hoe het zit hebben die andere 499 mensen dan het idee dat wij zomaar alles volduwen zonder ergens rekening mee te houden. Wij willen onze naam niet dedoezelen door dit soort huurders. Snap je wat ik wil zeggen Appie Happie?
      Renault verkoopt niet alleen een motor maar ook een stukje merk.

      • + 3
      • 26 nov 2017 - 12:57
    • Renault technici verzorgen de PU's en doen ook het servicewerk en de instellingen.

      • + 1
      • 26 nov 2017 - 13:07
    • Esdamion

      Posts: 814

      Als jij een dienst inkoopt voor een bepaalde, is die dienst dan van jou? Het is geen brood dat je bij de bakker koopt hè. Het is een continue dienstverlening en daar maak je service afspraken over.

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 13:34
    • Esdamion

      Posts: 814

      Bepaalde periode*

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 13:41
    • Iedereen bedankt voor het commentaar maar als ik tussen de 150 en 200 miljoen aan motors koop of lease, met bijbehorende service, dan verwacht ik verd#####me wel dat daar iets tegenover staat.Terugschroeven tewrijl ik dat niet weet of van 6 motors een fatsoenlijke kunnen bouwen is niet iets waarop ik contracten afsluit. Ik denk wel dat dit een serieus punt van overleg dient te zijn. Ik vertrouw er wel op dat dit in de beste bedoelingen is afgesloten maar dan denk ik nog niet dat Herr Mateschitz het daarmee eens zal zijn. Of denken jullie van wel?

      • + 0
      • 27 nov 2017 - 01:39
  • Cypher

    Posts: 2.115

    BIEM

    • + 2
    • 26 nov 2017 - 12:43
  • louc_

    Posts: 2.219

    Zou leuk zijn zo een ouwerwets plofmotorke!

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 12:47
  • geert61

    Posts: 1.099

    kopen is een groot woord in de f1 leasen zal in deze meer passend zijn .
    rb sleutelt ook niet aan de motoren en dat geld voor alle motoren in de f1 .
    de fabriek levert personeel die bij de teams sleutelen aan de motoren niet het team zelf .
    oude motoren gaan terug en blijven dus ook niet bij de teams .
    voor een weekeind leveren ze weer motoren af bij hun klanten en na de race halen ze deze weer op

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 12:47
    • Je koopt het recht om te mogen leasen.

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 13:02
  • Esdamion

    Posts: 814

    Renault gaat een zware winter tegemoet. Er moet hard gewerkt worden als dit vol vermogen is.

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 14:37

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 102
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender