user icon
user icon

Jean Todt: "Artsen beslissen over superlicentie Robert Kubica"

  • Gepubliceerd op 26 nov 2017 11:20
  • comments 31
  • Door: Rik Klein Entink

Robert Kubica lijkt de grootste kandidaat om Felipe Massa bij het team van Williams Racing op te volgen, maar daarvoor moet hij nog wel de nodige tests afleggen. 

Paddy Lowe, baas van de Britse renstal: "Wij zijn nu bezig met hem om te beoordelen of zijn eerdere verwondingen zijn vermogen om te presteren in de Formule 1 zullen beïnvloeden. Maar tot op dit moment zijn er nog geen problemen geweest."

Uiteindelijk ligt de beoordeling bij de FIA, die moet de 32-jarige coureur een superlicentie verstrekken. FIA-president Jean Todt zegt hierover: "Wij hebben de juiste experts om dit te beoordelen en ik twijfel er niet aan dat alle benodigde testen gedaan zullen worden mocht dat nodig zijn. De artsen bepalen uiteindelijk of hij een superlicentie krijgt."

Reacties (31)

Login om te reageren
  • Hadden die artsen misschien Todt kunnen testen voordat hij president werd. Hadden we nu geen Halo....

    • + 14
    • 26 nov 2017 - 11:25
    • Juist. Ik zou trouwens voor 1 dagje wel eens een bulgaarse huurmoordenaar willen zijn. Halo als moordwapen?

      • + 2
      • 26 nov 2017 - 11:34
    • Dat is meer werk voor psychologen:-)

      • + 1
      • 26 nov 2017 - 11:44
    • mediF1

      Posts: 2.680

      Of op zijn paspoort kijken of er niet Zodt staat ipv Todt.

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 12:13
    • @BILLGATES307

      Het klopt helemaal wat Todt zegt.
      Als de dokter in dienst van FIA Kubica niet fit genoeg acht komt hij niet in aanmerking voor een licentie.
      dat zijn dingen die nog nooit anders zijn geweest.

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 13:18
    • Geen super licentie verschaffen aan die man.

      • + 0
      • 27 nov 2017 - 07:45
  • meister

    Posts: 2.299

    In wezen is hij weer gewoon een rookie.

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 11:26
    • Ja, maar wel 1 met al heel veel ervaring. 😉

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 11:29
    • meister

      Posts: 2.299

      Ervaring uit het verleden.
      Ruim 7 jaar geen F1 race gereden.
      Sorry maar als je in het bedrijfsleven er 7 jaar uit bent dan kun je ook fluiten om weer terug op je oude post te komen.
      Je bent dan voorbijgestreefd door andere veel betere (hallo Max) voorbijgestreefd door de techniek en complexheid.

      Kijk naar Der Schummi die na een timeout totaal niet kon aarden met de eerste generatie Kers systemen. Hij was oude techniek gewend.
      Deze Pool, ik gun het hem, maar ik vrees het ergste zal totaal niet competitief zijn.

      • + 1
      • 26 nov 2017 - 11:52
    • Reno

      Posts: 1.385

      Inderdaad is het vaak moeilijk om na x aantal jaren weer te landen in de dan aanwezige processen, technieken en methodes. Maar dat je dan door z.g. betere wordt overtroffen is nonsens.
      Je hebt dan de achterstand van opnieuw je moeten inleven, waar dan de aanwezige generatie dankbaar misbruik maakt om je z.g. incompetentie aan te tonen als eigen bescherming.
      Dat een Schumacher meer een gevoelsrijder is en Rosberg met de techniek beter kon omgaan wil niet zeggen dat Schumacher een mindere rijder was.
      Zet ze beide in die tijd in de Ferrari's of Benneton van Schumacher, wil ik nog wel zien of Rosberg hem verslaat.
      Dit geldt ook voor Kubica. Afwachten, misschien ligt de huidige techniek hem heel goed.
      De teenslipper constructie zal hem meer hinderen bij een ongeval. Maar welke rijder niet bij brand en op de kop liggen.
      Todt zijn reactie op Kubica is weer een Pilatus reactie. Emmers vol onschuld.

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 12:39
    • Dat klopt niet helemaal Meister. Zelf ben ik na een afwezigheid van 15 jaar terug op m'n 'oude post' terecht gekomen. Sterker nog, vroeger was ik teamleader, nu ben ik process engineer.. (zonder tussentijdse studie) Alles heeft te maken met ervaring, wilskracht, inzet en capaciteit. Maar ook hier zal de uitzondering de regel bevestigen.

      • + 5
      • 26 nov 2017 - 12:44
    • Hm, grappig, dus Stroll gaat volgend jaar door een oude, gehandicapte rooky aan flarden gereden worden?

      • + 1
      • 26 nov 2017 - 13:30
    • 0xygen

      Posts: 1.160

      Meister, hij heeft tests gereden en als die goed zijn is het toch nog prima?

      • + 0
      • 27 nov 2017 - 07:35
  • Mcxxxxx

    Posts: 62

    Het grote afschuiven is begonnen. Todt is een vervelend oud mannetje die nodig vervangen dient te worden. Een ongeval en Todt, de superlicentie verstrekker, gaat de artsen de schuld geven.

    • + 2
    • 26 nov 2017 - 11:29
    • Frank-84

      Posts: 632

      En dan te bedenken dat we het de komende jaren nog met deze MONGOOL ;) moeten doen.

      • + 1
      • 26 nov 2017 - 11:48
    • Nou nou frankje een drankje teveel op.

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 19:28
  • In zijn tijd bij Peugeot en bij Ferrari had ik nog wel bewondering voor die man, maar daar is weinig van over gebleven.
    Begin meer en meer een hekel te krijgen aan Todt.

    • + 4
    • 26 nov 2017 - 11:46
    • JV fan

      Posts: 1.898

      Inderdaad, mag hem niet , Mosley vond ik beter.. Maar hier heeft hij gelijk, ze gaan voor kubica niet aparte regels aanhouden

      • + 1
      • 26 nov 2017 - 16:06
  • vectraf1

    Posts: 292

    Lijkt mij logisch dat hij getest word maar dat zullen de bij Renault toch ook gedaan hebben en nu bij Wiliams ook?
    Je merkt dat Todt zich aan het indekken is.
    Ik zie het nog afketsen op het laatste moment.

    • + 1
    • 26 nov 2017 - 11:48
    • Ik zie het sowieso niet doorgaan.

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 19:29
  • Niet meer dan logische... Snap de meeste ad-hominem aanvallen op de persoon Todt niet zo goed... Die Halo discussie heeft er al helemaal geen f.ck mee te maken...

    • + 4
    • 26 nov 2017 - 12:12
    • Ach ja, @Bschuit, sommige fans moeten toch ergens hun frustraties op botvieren? En Todt is een gemeenschappelijk acceptabel gebeten hond

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 13:50
  • Kom op , Kubica WAS een goed coureur , maar hij hoort natuurlijk niet meer thuis in de F1.

    Daarom vindt ik dat een Frijns of Wehrlein beter plaats kunnen nemen bij Williams dan Kubica.

    • + 1
    • 26 nov 2017 - 12:17
    • "Vindt ik" met dt? :o ... Dit buiten beschouwing heb ik nog geen enkel team over Frijns horen reppen...

      • + 2
      • 26 nov 2017 - 13:07
    • Je bent een zeikwijf , F1Benelux , met je dt .......

      • + 3
      • 26 nov 2017 - 16:41
  • Velko

    Posts: 43

    Heb steeds meer het idee dat dit gewoon een prestigeproject aan het worden is...

    • + 1
    • 26 nov 2017 - 12:27
  • Polleken

    Posts: 891

    Toch hoop ik dat gij het goed doet ! Ik was wel een fan van hem

    • + 2
    • 26 nov 2017 - 13:18
    • Ik ook! Bovendien is juist Frank Williams het bewijs wat met wilskracht bereikt kan worden.

      • + 2
      • 26 nov 2017 - 13:36
  • Net alsof Kubica door een stel prutsers is bijgestaan na zijn ongeluk en lange revalidatietraject.

    • + 2
    • 26 nov 2017 - 13:34
  • Ik denk dat het niet zo'n vaart gaat lopen. Formule 1 heeft Kubica gewoon nodig. Hij veroorzaakt net als Verstappen een schokeffect op de circuits. Zonder Kubica is in Polen geen hond geïnteresseerd in Formule 1, maar mét hem erbij zijn de tribunes volgepakt.

    Geen 'ja, maar, blabla'... Ik kan het weten. :)

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 18:32
  • RSV MILLE

    Posts: 696

    Wij hebben de juiste experts...
    Dat zien we Jean, al jaren rijden we met DRS om kunstmatig in te kunnen halen en vandaag werd er helemaal niet ingehaald...omdat jouw experts het zo goed weten en belachelijke anti-race regels opstellen.!.!
    Kan deze man niet heel snel vertrekken voordat de F1 helemaal de nek wordt omgedraaid.

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 19:59

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (38)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar