user icon
user icon

Felipe Massa geniet: "Ik heb er het maximale uit gehaald"

  • Gepubliceerd op 25 nov 2017 16:21
  • comments 23
  • Door: Mathijs Carolus

Williams-coureur Felipe Massa reed vanmiddag zijn laatste kwalificatie in de Formule 1 en was na afloop goed geluimd. De Braziliaan kende een uitstekende sessie en mag de race morgen als tiende aanvangen. Massa hoopt op een sterke laatste race om met opgeheven hoofd afscheid te kunnen van de sport waar hij zestien jaar lang actief in was.

In gesprek met de Sky Sports blikt Massa terug op de sessie: "Ik heb alles eruit gehaald en ben tevreden met mijn laatste kwalificatierondje. Ik ben wel een beetje verrast dat het me lukte de top tien te halen, vanmorgen zag het er nog niet zo goed uit. De tiende plaats is het maximaal haalbare. Ik hoop morgen goede punten te scoren en op die manier mijn toch al mooie afscheid nog mooier te maken!"

Teamgenoot Lance Stroll kwam er niet aan te pas en bleef steken op een vijftiende plaats. De Canadees deed het daarmee wel iets beter dan in de derde vrije training, waar hij kansloos als laatste eindigde.

Reacties (23)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 6.877

    Massa heeft een goede carrière gehad in de F1, maar toch vaak net niet.....

    Ik heb nooit echt iets met Massa gehad en door z'n gezeur de laatste jaren wel meer mensen niet....

    IK GA FELIPE MASSA MISSEN IN DE FORMULE 1
    Ja (7%)
    Nee (93%)

    • + 0
    • 25 nov 2017 - 16:36
    • Warlord

      Posts: 2.095

      Was Massa meteen na zijn ongeluk gestopt en had je dan die poll gehouden kreeg je een heel andere uitslag. Zelfs ik vind het nu wel best na al die jaren.

      • + 1
      • 25 nov 2017 - 18:27
    • James

      Posts: 1.650

      De poll is erg vertekend door het publiek dat deze website bezoekt. Internationaal is Massa veel populairder, en dat merk je ook als je eens een Grand Prix bijwoont.

      • + 3
      • 25 nov 2017 - 21:24
  • Als we Massa al niet missen. Hoe groot zou het gemis zijn om Stroll te missen?

    • + 2
    • 25 nov 2017 - 16:44
  • hij lijkt dit seizoen in iedergeval goed af te sluiten! Goed bezig Massa! Stroll... Q1 0.9 second en q2 een dikke 1.1 seconde... Serieus williams moet zich schamen! Ik snap dat Massa's tijd voorbij is maar serieus Stroll blijft....

    • + 3
    • 25 nov 2017 - 16:45
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Precies. Ik hoop dat Kubica hem volgend jaar helemaal naar huis rijdt. Maar als het andersom is vind ik het ook goed.

      • + 1
      • 25 nov 2017 - 16:56
    • JV fan

      Posts: 2.001

      en wat als Kubica nou even snel is dan Stroll ??

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 18:47
    • Geloof jij in sprookjes?

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 20:18
    • Vind Stroll ook geen helder licht in de F1 maar er moet m.i. wel gezegd worden dat hij terug moest naar een afgetrapte derde motor zonder de updates die wel op de motor van Massa zitten. Dat kost de Canadees wellicht 0,5(?) seconde.

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 07:43
    • d@nny

      Posts: 2.271

      Das wel heel erg overdreven van die halve seconde Larry. Stroll wordt al het hele jaar op een hoopje gereden door een uitgeblusde Massa. STR is geregeld 0,5-1 seconde te langzaam tov MAS in de kwalificatie.

      Williams maakt zich tot het nieuwe Sauber met Stroll in de cockpit, puur voor de poen. Ik denk dat als je een goede coureur in die Williams van STR zet deze 0,2-0,5 seconde sneller zou zijn als MAS (gebaseerd op MAS zijn snelheid tov zijn teamgenoten in het verleden). Williams heeft dan ook veel punten laten liggen door STR in die auto te zetten. Enig pluspunt, Williams had hooguit vierde kunnen worden bij de constructeurs dus STR heeft ze in feite maar één plek gekost. De miljoenen van papa STR maken dat waarschijnlijk meer dan goed. Maar sportief gezien heeft Williams echt een flater geslagen met STR in de auto.

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 09:59
    • Volgens mij overdrijf ik niet heel erg @D@nny. Neem Q2 met ruim 1,1 seconde verschil. Trek daar 0,5 seconde vanwege de afgetrapte motor vanaf en je komt op ruim 0,6 seconde verschil. En dat zit in de door jou genoemde range van 0,5 tot 1,0 seconde verschil.
      Het blijft uiteraard allemaal theoretisch geklets met ‘if’ en als...

      En het blijft m.i. nog steeds een onacceptabel groot verschil.

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 13:31
  • Niels G60

    Posts: 163

    Lijkt me voor Williams beter om niet Massa maar Stroll te vervangen... :P

    • + 2
    • 25 nov 2017 - 16:46
  • Goede prestatie van Massa. Stroll geeft Massa er zelfs een 8,5 voor en zichzelf ook een dikke 8 voor de moeite ;)

    • + 1
    • 25 nov 2017 - 17:10
  • 919

    Posts: 1.813

    Massa heeft er naar mijn idee veel meer uitgehaald dan het maximale. Waarschijnlijk doordat hij ooit een Ferrari pet op heeft gehad, meer regel dan uitzondering dat lui die ooit voor Ferrari hebben gereden hun houdbaarheid datum ver overschrijden...

    • + 1
    • 25 nov 2017 - 17:30
    • James

      Posts: 1.650

      Dat hij "ooit voor Ferrari heeft gereden" is een behoorlijk understatement. Behalve Michael Schumacher heeft er niemand meer races voor Ferrari betwist dan Massa. En dat zal heus geen toeval zijn.

      • + 5
      • 25 nov 2017 - 21:27
    • 919

      Posts: 1.813

      Geen toeval, ideale 2e coureur, al verbaasde ik mij met open mond toen ze hem contracteerde. Ferrari is voor mij eindstation, daar ga je naar toe in de najaren van je carrière, daarna is het gewoon tijd om te stoppen. Maar blijkbaar kleeft een Ferrari carrière dusdanig aan je, dat andere teams nog denken dat je een meerwaarde bent ondanks dat je geen deuk meer in een pakje rijdt.

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 10:21
  • 16 jaar figurant geweest in de F1, en nou wegwezen bejaarde buschauffeur....

    • + 1
    • 25 nov 2017 - 23:53
    • Wat een triestige reactie weer...

      Massa mag nu op pensioen, akkoord. Het is genoeg geweest.
      Maar hoedje af voor wat de man bereikte. Dat hij meer dan een figurant was is wel duidelijk.
      Ik denk dat je meer buschauffeur bent dan Massa ooit zal zijn.

      • + 3
      • 26 nov 2017 - 07:27
    • Arie54

      Posts: 3.300

      @ROBVERSTAPPEN: Kansloze reactie. Had jij maar 10% van de rijkwaliteiten van die buschauffeur...

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 09:42
    • De denigrerende opmerkingen over eerzame beroepen vligen weer als zoete broodjes over de toonbank.
      Onlangs moest de vuilnisman het ontgelden, eergisteren sprak men van een ‘marktwijf’ en nu is de buschauffeur aan de beurt...

      En neem aan dat je nog niet bejaard bent @Robverstappen, anders had je ondertussen vast wel wat meer wijsheid opgedaan...

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 13:47
  • Numnum

    Posts: 2.057

    Hij heeft er ongetwijfeld meer dan eens het maximale uitgehaald en ook mooie resultaten gekend.
    De kwali van gister als voorbeeld.
    Zijn teamgenoot heeft er tijdens deze kwalificatie ook het maximale uit gehaald.
    Maar niet uit de auto.

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 08:47
  • Arie54

    Posts: 3.300

    Volgens mij gaat het stukje over zijn kwalificatie en niet of we hem wel of niet gaan missen. dat laatste wordt al maanden lang uitgemolken.
    Met die gammele Williams heeft hij een top-kwalificatie gerealiseerd en zijn 'pupil' Stroll totaal voor schut gezet.

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 09:40

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (39)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar