user icon
user icon

Perez: "2017 niet het beste seizoen uit mijn loopbaan"

  • Gepubliceerd op 24 nov 2017 16:03
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

Force India-coureur Sergio Perez is tevreden over hoe het voorbije seizoen voor hem verlopen is. Een podiumplek zat er tot dusver niet in voor de Mexicaan dit jaar, in tegenstelling tot in 2016. Daarvoor waren de drie topteams dit seizoen te oppermachtig en daarom beoordeelt Perez zijn prestaties als goed, maar niet beter dan ooit.

Perez: "Ik heb vorig jaar een heel sterk seizoen gedraaid. Dit seizoen ontbraken de podiumplaatsen, al heb ik wel het gevoel dat ik mijn werk goed gedaan heb. Ik heb veel punten gescoord. Ik zou niet zeggen dat dit het beste seizoen uit mijn loopbaan is geweest, maar een van de beste seizoenen uit mijn carrière. Ik ben trots op mijn zevende plek, meer zat er voor mij niet in."

"Dit jaar heb je meer dan ooit een tweedeling in de Formule 1; de top drie en de rest van de teams. We kunnen daardoor zeggen dat wij het kampioenschap in onze divisie hebben gewonnen. We hadden nog meer punten kunnen scoren. Het is een jaar met pieken en dalen geweest. Het team heeft ongelooflijk werk geleverd, voor de tweede keer op een rij eindigen we als vierde bij de constructeurs. Daar mogen we trots op zijn, we hebben ons potentieel benut."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • "We kunnen daardoor zeggen dat wij het kampioenschap in onze divisie hebben gewonnen." .. Euhmm, NEEN! 't Is hier geen LMP1 en LMP2.. Zevende, en niks meer!

    • + 1
    • 24 nov 2017 - 16:18
    • Als je de verschillen tussen de top-3 teams en de rest van het veld bekijkt dan heeft hij wel gelijk. Op dit moment heb je gewoon een A en een B klasse in de F1. Force India heeft gezien het budget waar ze mee moeten werken een zeer goede prestatie neergezet.

      • + 2
      • 24 nov 2017 - 16:54
    • Ze weten het altijd lekker te formuleren. Ik kan een marktwijf ook een briefje voorhouden en laten lullen alsof het gouden peren verkoopt. Uiteindelijk sta je gewoon 7e van de 20. En 4e van de 10.

      Vooralsnog een mooie prestatie van FI. Maar ga niet van muggen olifanten maken.

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 20:19
    • Kan een marktwijf laten schreeuwen dat ze gouden peren heeft. Dat verkoopt lekkerder. Uiteindelijk ben je gewoon 7e van de 20 geworden, en 4e van de 10. Van een mug geen olifant maken!

      • + 1
      • 24 nov 2017 - 20:22
    • Kun jij een “marktwijf” laten schreeuwen @Zoetzuur? Lekker ventje ben jij, not!

      • + 1
      • 24 nov 2017 - 23:48
    • Denk dat Perez en @Musicman gelijk hebben. Force India was best of the rest met geen schijntje kans om hoger te eindigen dan de vierde plaats.
      Opnieuw een grootse prestatie en of je daar een titel aan hangt of niet maakt in wezen niks uit.

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 23:54
  • erwin93

    Posts: 893

    Force India zoals altijd strak bezig, maar ben wel benieuwd wat Perez en Ocon in de Renault of Williams hadden kunnen verrichten. Reden toch twee pannenkoeken in driekwart van het seizoen.

    • + 0
    • 24 nov 2017 - 17:52
  • En Sauber is heeft ook gewonnen in hun klasse van overjarige motoren......

    • + 0
    • 24 nov 2017 - 18:22
  • Gezien de mogelijkheden heeft Perez optimaal gepresteerd. In een Mercedes had hij het waarschijnlijk beter gedaan dan Bottas.

    • + 0
    • 24 nov 2017 - 23:00
  • Perez: “2017 niet het beste jaar uit mijn loopbaan.”

    Ik had ook wel eens watmindere jaren Sergio, van 1974 tot 1977.
    Helaas waren dat net mijn Formule 1-jaren...

    • + 1
    • 24 nov 2017 - 23:58

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 26 jan 1990 (30)
  • Geb. plaats Guadalajara, Mexico (land)
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar