user icon

Robin Frijns samen met Lance Stroll naar Daytona?

  • Gepubliceerd op 22 nov 2017 14:56
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra

Robin Frijns verschijnt eind januari waarschijnlijk aan de start van de 24 uur van Daytona. De Nederlander, die afgelopen weekend nog als tweede eindigde in de FIA GT World Cup in Macau, maakt volgens Autosport onderdeel uit van een zogenaamd 'superkwartet'.

Frijns is namelijk in beeld bij het door Jota Sport gerunde Jackie Chan DC Racing, waar hij onder meer gezelschap zal krijgen van Williams-rijder Lance Stroll. Felix Rosengvist en Daniel Juncadella completeren het beoogde viertal voor het evenement op 27 en 28 januari.

Jota Sport heeft nog geen uitlatingen over de line-up van Jackie Chan DC Racing voor de 24 uur van Daytona gedaan. Het is de bedoeling om twee auto's in te schrijven, maar coureurs zijn nog niet vastgelegd. Het team zal in Daytona rijden met Oreca 07 LMP2-auto's.

Reacties (20)

Login om te reageren
  • CTRA

    Posts: 3.618

    Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Lance Stroll Daytona liever niet rijdt, aangezien het niet leerzaam is en het een onderbreking is van zijn welverdiende rust.

    • + 3
    • 22 nov 2017 - 15:05
    • Even Alonso een lesje leren en er komt een F1 stoeltje voor hem vrij.

      • + 1
      • 22 nov 2017 - 15:22
    • nutstree

      Posts: 353

      precies wat ik dacht

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 15:29
    • Yep .. want lance is 18 / 19 jaar oud ofzo? dan moet je het idd wel wat rustiger aan gaan doen ..

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 15:36
    • Zou ook wel pijnlijk zijn als Stroll naar huis wordt gereden qua rondetijden door Frijns.

      • + 2
      • 22 nov 2017 - 15:45
    • Dat was ook exact waar ik aan dacht. Stroll heeft aangegeven dat hij de vorige keer een prachtige ervaring was, maar dat het nu niet in zijn drukke F1 leven past en geen toegevoegde waarde heeft.

      Opzich ook wel begrijpelijk als je tussen de GP's door ook nog ergens ter wereld test in een oude Williams F1 auto.

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 16:01
    • Frijns is snel ook in deze auto....

      • + 1
      • 22 nov 2017 - 17:45
    • Bij Williams hadden ze veel beter Frijns in die wagen kunnen mieteren in plaats van Kubica .
      Net wat Maximaal zegt ; Frijns is altijd snel , ook in deze auto .

      • + 2
      • 22 nov 2017 - 22:57
    • Hét probleem van Frijns is dat hij geen sponsoren en geld meeneemt. Kubica neemt beide mee, en zorgt ook nog eens voor onwijs veel media aandacht en goodwill voor Williams.

      • + 1
      • 22 nov 2017 - 23:21
    • @CTRA. Misschien dat daddy die onderbreking van zijn welverdiende rust onzin vindt en zijn ‘speeltje’ ook in Daytona wil zien rijden.

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 11:15
  • geert61

    Posts: 1.099

    max is vrij dat weekeind stikker van rb op de wagen en gasse

    • + 1
    • 22 nov 2017 - 15:36
    • Tis niet te lezen wat je schrijft. Tevens gaat dit stuk totaal niet over Max.

      • + 12
      • 22 nov 2017 - 15:38
    • Het gaat wel over de invulling van eventuele stoeltjes voor die race @Dutchiceman. Van o.a. een F1 coureur.

      Daar los van, Geert61 mag toch wel zijn voorkeur uitspreken?

      Soms kan er ook gezeken worden om maar te zeiken...Beetje jammer...

      • + 12
      • 22 nov 2017 - 16:03
    • Azijnzeikert. DUTCHAZIJNMAN.

      • + 6
      • 22 nov 2017 - 18:17
    • Laptom

      Posts: 170

      Nou ja zeg, mag je iemand niet corrigeren? Ik heb zelf ook erg veel moeite om te lezen wat Geert probeert te zeggen.

      Als iemand geen punten, komma's en hoofdletters gebruikt en daarnaast meerdere spelfouten in 1 zin zet, krijg ik toch wel het idee dat je de bochten afsnijdt om maar iets te kunnen posten.
      Is misschien gebruikelijk als je 6 tot 8 bent, maar eenmaal van de basisschool afscheid genomen mag je iets meer verwachten qua inzet en kwaliteit.

      • + 2
      • 23 nov 2017 - 09:58
    • Laptom...Dat je schrijffouten corrigeert, prima. Maar het ging om het "Max"stukje waar ik Dutchiceman over aansprak.

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 15:47
    • Laptom

      Posts: 170

      Mijn excuses dan. Dat haalde ik er niet uit.

      Overigens hoeft een zin/schrijffout niet problematisch te zijn, alleen bovengenoemde zin is weer het andere uiterste in negatieve zin.

      • + 1
      • 23 nov 2017 - 20:39
  • Leuk voor Robin als dit door gaat.
    Robin heeft al vaker aangegeven dat hij naast zijn GT werk bij Audi waar hij het prima naar z'n zin graag ook te willen racen in LMP auto's

    Helaas is Audi zelf gestopt met hun LMP project, anders hadden ze hem daar in tussen zeker bij hebben betrokken. Maar door de afwezigheid van Audi in LMP racen, zullen er vanuit Audi waarschijnlijk weinig bezwaren zijn om Robin te laten racen in Daytona.

    Of het allemaal waar is, is een tweede...

    Men is in elk geval ook bezig om bij Audi te lobbyen voor een DTM zitje. Uiteraard spelen daar wel ook weer politieke spelletjes bij mee. Bovendien lijkt Audi ook wat te zien in de Vries als DTM rijder. En twee Nederlanders bij Audi in de DTM... het zou kunnen, maar het zou ook juist in de weg kunnen zitten m.b.t. de kansen voor 1 v/d 2.
    In dat geval zal ik als Audi Sport zinnde toch kiezen voor een al bewezen Audi Sport talent. En Frijns is momenteel 1 van hun sterren...

    • + 1
    • 22 nov 2017 - 19:52
  • Ik hoop het en dat Robin em om de oren rijd en echt met een groot verschil graag

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 04:08
  • Arie54

    Posts: 3.895

    Ziet er goed uit dat ding: hum3d.com/360-view/?id=182837

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 06:37

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Canada
  • Geb. datum 29 okt 1998 (22)
  • Geb. plaats Montreal, Canada
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar