user icon
user icon

Pascal Wehrlein heeft vertrouwen in auto terug door updates

  • Gepubliceerd op 11 nov 2017 19:51
  • comments 10
  • Door: Mathijs Carolus

Sauber-coureur Pascal Wehrlein moest de laatste tijd lijdzaam toezien hoe teamgenoot Marcus Ericsson sneller was. Na de Grand Prix van Mexico heeft Sauber enkele modificaties doorgevoerd aan de bolide van de Duitser, iets waar Wehrlein in de Braziliaanse kwalificatie meteen van wist te profiteren. Wehrlein kwalificeerde zich als achttiende, maar schuift door gridstraffen van anderen nog een paar plekken naar voren. De DTM-kampioen van 2015 is vooral blij dat hij het vertrouwen in de C36 terug heeft weten te vinden.

"Ik ben blij met het resultaat van vandaag, zeker na de problemen die ik de laatste tijd heb gehad met de balans. We hebben wat dingen aan de auto gewijzigd en de auto voelt weer zoals ik hem wil hebben. Ik kon tijdens de kwalificatie voluit gaan en had vertrouwen in de auto. Het scheelde niet veel of we waren in Q2 gekomen, maar door gridstraffen van anderen schuiven we nog een paar plekjes op. Ik hoop morgen een goed resultaat te kunnen halen", aldus Wehrlein in een reactie op de officiële website van Sauber.

Teamgenoot Marcus Ericsson kwalificeerde zich in het kielzog van Wehrlein als negentiende. Ook de Zweed schuift nog wat naar voren vanwege de gridstraffen anderen. 

Reacties (10)

Login om te reageren
  • MSB195

    Posts: 94

    gelukkig. ik maakte mij al zorgen.

    • + 1
    • 11 nov 2017 - 22:56
  • Moos

    Posts: 441

    Fijn Pascal, ik was al bijna vergeten dat je mee deed.

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 00:28
    • Stitch

      Posts: 5.027

      Blijkt het er dus aan te liggen dat ME werd voorgetrokken met nieuwe onderdelen. Tja, wie de rekeningen betaald ...

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 09:35
  • Er was een een veel belovend Duits coureurtje, vriendje van Wolffie van de sterren. Hij heeft in de jaren niets kunnen laten zien en zijn lampje doofde. Zelfs zijn billenmaatje Wolffie zag hem niet meer staan. Nu nog bij Sauber maar dit jaar zal hij nog gaan. het was een 1 dags vliegje met zwakke vleugeltjes. Het gaat je goed coureurtje, tot nooit!

    • + 1
    • 12 nov 2017 - 07:37
  • Wehrlein is niet zo slecht. Maar een gemiddelde F1 coureur heeft in een Sauber weinig mogelijkheden om te excelleren.

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 07:45
    • Wehrlein is ver onder het gemiddelde, waarom zijn er toch mensen die dat niet willen zien? Toto ziet het nu ook eindelijk in. nee, Pascal is EXIT!

      • + 1
      • 12 nov 2017 - 07:58
    • KingG

      Posts: 27

      Hij wordt zelfs door Ericsson om de oren gereden. Verder weet hij op geen enkele manier een andere indruk achter te laten dan wat een behangetje ook doet. Als hij nou een beetje karakter toont. niet zo slap en vlak maar met vuur en passie! maar goed dat is er dus niet. Hij hoopt op Williams maar maakt geen schijn van kans. ByeBye!

      • + 2
      • 12 nov 2017 - 08:38
    • buuts

      Posts: 719

      @ESTEBAN STROLL,
      dat heb ik het begin van dit seizoen al voorspelt, Wehrlein haalt het seizoen van 2018 niet in de F1.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 08:57
    • Stitch

      Posts: 5.027

      Nou ja, als je de DTM weet te winnen, ben je niet de minste. Zet hem in een competetieve auto en hij gaat als een speer. Alleen hij heeft geen respect voor zijn teamgenoot, dus kunnen ze hem niet naast Hamilton zetten. Hij heeft ook geen respect voor zijn meerderen en daarom wilden ze hem bij FI niet. Daar zie je aan dat ook je gedrag naast de auto bepalend is voor je carriere.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 09:37
  • John6

    Posts: 4.452

    Misschien dat hij over een paar jaar nog een kans krijgt in de F1, ik vermoed dat ook Williams niet voor Wehrlein zal kiezen.

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 09:49

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Sauber
  • Punten 18
  • Podiums 0
  • Grand Prix 81
  • Land SE
  • Geb. datum 2 sep 1990 (30)
  • Geb. plaats Kumla, SE
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar