user icon

Pascal Wehrlein heeft vertrouwen in auto terug door updates

  • Gepubliceerd op 11 nov 2017 19:51
  • comments 10
  • Door: Mathijs Carolus

Sauber-coureur Pascal Wehrlein moest de laatste tijd lijdzaam toezien hoe teamgenoot Marcus Ericsson sneller was. Na de Grand Prix van Mexico heeft Sauber enkele modificaties doorgevoerd aan de bolide van de Duitser, iets waar Wehrlein in de Braziliaanse kwalificatie meteen van wist te profiteren. Wehrlein kwalificeerde zich als achttiende, maar schuift door gridstraffen van anderen nog een paar plekken naar voren. De DTM-kampioen van 2015 is vooral blij dat hij het vertrouwen in de C36 terug heeft weten te vinden.

"Ik ben blij met het resultaat van vandaag, zeker na de problemen die ik de laatste tijd heb gehad met de balans. We hebben wat dingen aan de auto gewijzigd en de auto voelt weer zoals ik hem wil hebben. Ik kon tijdens de kwalificatie voluit gaan en had vertrouwen in de auto. Het scheelde niet veel of we waren in Q2 gekomen, maar door gridstraffen van anderen schuiven we nog een paar plekjes op. Ik hoop morgen een goed resultaat te kunnen halen", aldus Wehrlein in een reactie op de officiële website van Sauber.

Teamgenoot Marcus Ericsson kwalificeerde zich in het kielzog van Wehrlein als negentiende. Ook de Zweed schuift nog wat naar voren vanwege de gridstraffen anderen. 

Reacties (10)

Login om te reageren
  • MSB195

    Posts: 112

    gelukkig. ik maakte mij al zorgen.

    • + 1
    • 11 nov 2017 - 22:56
  • Moos

    Posts: 444

    Fijn Pascal, ik was al bijna vergeten dat je mee deed.

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 00:28
    • Stitch

      Posts: 5.329

      Blijkt het er dus aan te liggen dat ME werd voorgetrokken met nieuwe onderdelen. Tja, wie de rekeningen betaald ...

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 09:35
  • Er was een een veel belovend Duits coureurtje, vriendje van Wolffie van de sterren. Hij heeft in de jaren niets kunnen laten zien en zijn lampje doofde. Zelfs zijn billenmaatje Wolffie zag hem niet meer staan. Nu nog bij Sauber maar dit jaar zal hij nog gaan. het was een 1 dags vliegje met zwakke vleugeltjes. Het gaat je goed coureurtje, tot nooit!

    • + 1
    • 12 nov 2017 - 07:37
  • Wehrlein is niet zo slecht. Maar een gemiddelde F1 coureur heeft in een Sauber weinig mogelijkheden om te excelleren.

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 07:45
    • Wehrlein is ver onder het gemiddelde, waarom zijn er toch mensen die dat niet willen zien? Toto ziet het nu ook eindelijk in. nee, Pascal is EXIT!

      • + 1
      • 12 nov 2017 - 07:58
    • KingG

      Posts: 27

      Hij wordt zelfs door Ericsson om de oren gereden. Verder weet hij op geen enkele manier een andere indruk achter te laten dan wat een behangetje ook doet. Als hij nou een beetje karakter toont. niet zo slap en vlak maar met vuur en passie! maar goed dat is er dus niet. Hij hoopt op Williams maar maakt geen schijn van kans. ByeBye!

      • + 2
      • 12 nov 2017 - 08:38
    • buuts

      Posts: 724

      @ESTEBAN STROLL,
      dat heb ik het begin van dit seizoen al voorspelt, Wehrlein haalt het seizoen van 2018 niet in de F1.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 08:57
    • Stitch

      Posts: 5.329

      Nou ja, als je de DTM weet te winnen, ben je niet de minste. Zet hem in een competetieve auto en hij gaat als een speer. Alleen hij heeft geen respect voor zijn teamgenoot, dus kunnen ze hem niet naast Hamilton zetten. Hij heeft ook geen respect voor zijn meerderen en daarom wilden ze hem bij FI niet. Daar zie je aan dat ook je gedrag naast de auto bepalend is voor je carriere.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 09:37
  • John6

    Posts: 5.419

    Misschien dat hij over een paar jaar nog een kans krijgt in de F1, ik vermoed dat ook Williams niet voor Wehrlein zal kiezen.

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 09:49

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Sauber
  • Punten 18
  • Podiums 0
  • Grand Prix 81
  • Land SE
  • Geb. datum 2 sep 1990 (30)
  • Geb. plaats Kumla, SE
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar