user icon

Di Resta: "Hopelijk kan ik nu een Formule 1-stoeltje bemachtigen"

  • Gepubliceerd op 29 nov 2010 14:12
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Paul di Resta schreef in Sjanghai de DTM-titel op zijn naam. De Schot eindigde als tweede en concurrent Bruno Spengler sloeg de plank met een dertiende klassering mis. Het volgende doel voor Di Resta is duidelijk: “Hopelijk kan ik nu een racestoeltje in de Formule 1 bemachtigen.”

Hij was dit jaar al enkele malen te bewonderen als vrijdagcoureur voor Force India. Di Resta: “Force India heeft me een geweldige mogelijkheid gegeven dit seizoen. Het is altijd mijn droom geweest om betrokken te zijn bij een Formule 1-team en samen hebben we mooie dingen laten zien.”

“Vanzelfsprekend hoop ik nu dat ik een racestoeltje krijg en dat we een lange relatie samen op kunnen bouwen. De Formule 1 is mijn droom en ik blijf werken om het voor elkaar te krijgen. Maar Mercedes is mijn hele carrière goed voor me geweest en dat wil ik niet vergeten, dus ben ik op dit moment vooral blij met onze titel in de DTM.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Néé leer eerst maar eens mensen voor te laten als u de blauwe vlag ziet. Punt 2 geen bochten afsnijden!. Slechste coureur van 2010 voor mij!

    • + 0
    • 29 nov 2010 - 14:27
    • Ik heb andere coureurs ergere dingen zien doen, dus laten we niet overdrijven.

      • + 0
      • 29 nov 2010 - 15:18
    • Waar heb jij het in hemelsnaam over?

      • + 0
      • 29 nov 2010 - 17:49
    • emiel1206

      Posts: 110

      dat is di grassi, dus weer een onzinnige reactie van je

      • + 0
      • 30 nov 2010 - 00:05
  • Heb je poen paul? Verschrikkelijk veel poen Paul? Dan is er een mogelijkheid bij een C team. En wanneer je bereid bent om iedere race het snot voor de ogen gereden te worden, tja, dan laat je zien dat je kost wat kost de F1 in wilt.

    • + 0
    • 29 nov 2010 - 14:45
  • Di Resta gaat wellicht het zelfde lot tegemoed als Paffet. Snelle jongens maar zonder sponsoren en kennelijk wil Mercedes ook niet echt z\'n nek voor deze jongens uitsteken. Anders was een van beide al lang coureur bij Force India...

    • + 0
    • 29 nov 2010 - 15:23
  • miauw

    Posts: 1.136

    De tragiek is dat ie altijd wel vrijdag of testrijder zal blijven, zie Paffet. Jammer dat Mercedes niet wat meer hun nek uitsteekt voor deze jongens, maar ja, het zijn helaas geen Duitsers, en dat helpt dus niet.

    • + 0
    • 29 nov 2010 - 15:35
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Nu maar hopen dat Whyte and Mackay, extra gaan pushen bij Force India om hem in de wagen te krijgen. Schotse Whiskey met een Schotse rijder. Prima combinatie toch?

    Maar zowiezo op talent verdient hij het al om dat stoeltje te bemachtigen. Luizzi heeft in mijn ogen al teveel kansen gehad die hij niet heeft benut.

    • + 0
    • 29 nov 2010 - 15:50
    • johan

      Posts: 985

      Whyte and Mackay is gewoon een bv van Mallya. Valt weinig te behalen dus.

      • + 0
      • 29 nov 2010 - 16:54
    • Ja...doe ff een beetje je huiswerk voor je je toetsenbord weer in gang zet iets compleet op gans niets gebaseerds te posten.....

      • + 0
      • 29 nov 2010 - 22:21
  • Zou hem graag in de Formule 1 zien.

    • + 0
    • 29 nov 2010 - 18:16

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar