user icon
user icon

Di Resta: "Hopelijk kan ik nu een Formule 1-stoeltje bemachtigen"

  • Gepubliceerd op 29 nov 2010 14:12
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Paul di Resta schreef in Sjanghai de DTM-titel op zijn naam. De Schot eindigde als tweede en concurrent Bruno Spengler sloeg de plank met een dertiende klassering mis. Het volgende doel voor Di Resta is duidelijk: “Hopelijk kan ik nu een racestoeltje in de Formule 1 bemachtigen.”

Hij was dit jaar al enkele malen te bewonderen als vrijdagcoureur voor Force India. Di Resta: “Force India heeft me een geweldige mogelijkheid gegeven dit seizoen. Het is altijd mijn droom geweest om betrokken te zijn bij een Formule 1-team en samen hebben we mooie dingen laten zien.”

“Vanzelfsprekend hoop ik nu dat ik een racestoeltje krijg en dat we een lange relatie samen op kunnen bouwen. De Formule 1 is mijn droom en ik blijf werken om het voor elkaar te krijgen. Maar Mercedes is mijn hele carrière goed voor me geweest en dat wil ik niet vergeten, dus ben ik op dit moment vooral blij met onze titel in de DTM.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Néé leer eerst maar eens mensen voor te laten als u de blauwe vlag ziet. Punt 2 geen bochten afsnijden!. Slechste coureur van 2010 voor mij!

    • + 0
    • 29 nov 2010 - 14:27
    • Ik heb andere coureurs ergere dingen zien doen, dus laten we niet overdrijven.

      • + 0
      • 29 nov 2010 - 15:18
    • Waar heb jij het in hemelsnaam over?

      • + 0
      • 29 nov 2010 - 17:49
    • emiel1206

      Posts: 64

      dat is di grassi, dus weer een onzinnige reactie van je

      • + 0
      • 30 nov 2010 - 00:05
  • Heb je poen paul? Verschrikkelijk veel poen Paul? Dan is er een mogelijkheid bij een C team. En wanneer je bereid bent om iedere race het snot voor de ogen gereden te worden, tja, dan laat je zien dat je kost wat kost de F1 in wilt.

    • + 0
    • 29 nov 2010 - 14:45
  • Di Resta gaat wellicht het zelfde lot tegemoed als Paffet. Snelle jongens maar zonder sponsoren en kennelijk wil Mercedes ook niet echt z\'n nek voor deze jongens uitsteken. Anders was een van beide al lang coureur bij Force India...

    • + 0
    • 29 nov 2010 - 15:23
  • miauw

    Posts: 1.136

    De tragiek is dat ie altijd wel vrijdag of testrijder zal blijven, zie Paffet. Jammer dat Mercedes niet wat meer hun nek uitsteekt voor deze jongens, maar ja, het zijn helaas geen Duitsers, en dat helpt dus niet.

    • + 0
    • 29 nov 2010 - 15:35
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Nu maar hopen dat Whyte and Mackay, extra gaan pushen bij Force India om hem in de wagen te krijgen. Schotse Whiskey met een Schotse rijder. Prima combinatie toch?

    Maar zowiezo op talent verdient hij het al om dat stoeltje te bemachtigen. Luizzi heeft in mijn ogen al teveel kansen gehad die hij niet heeft benut.

    • + 0
    • 29 nov 2010 - 15:50
    • johan

      Posts: 985

      Whyte and Mackay is gewoon een bv van Mallya. Valt weinig te behalen dus.

      • + 0
      • 29 nov 2010 - 16:54
    • Ja...doe ff een beetje je huiswerk voor je je toetsenbord weer in gang zet iets compleet op gans niets gebaseerds te posten.....

      • + 0
      • 29 nov 2010 - 22:21
  • Zou hem graag in de Formule 1 zien.

    • + 0
    • 29 nov 2010 - 18:16

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar