user icon

Marcus Ericsson: "Wil laten zien dat ik plek in F1 verdien"

  • Gepubliceerd op 25 okt 2017 11:04
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

De toekomst van Marcus Ericsson is nog altijd ongewis. Lang werd aangenomen dat de Zweed bij Sauber gezien zijn connecties met teameigenaar Longbow Finance aardig zeker was van zijn plek, maar niets blijkt minder waar. Ericsson moet zijn plek voor volgend jaar gewoon zelf afdwingen. Dan helpt het niet dat hij dit seizoen nog geen punten heeft gescoord.

"Dat ik drie races voor het einde van het seizoen nog puntloos ben, is teleurstellend", begint Ericsson in gesprek met Formula1.com. "Ik wil punten pakken en het liefst knok ik elk weekend om de punten, maar dit jaar is dat moeilijker dan ooit vanwege de gedateerde Ferrari-krachtbron. De eerste seizoenshelft brak dat ons al op en we wisten dat de tweede helft nog moeizamer zou verlopen. Het is wat het is, we proberen elke race het beste te doen met wat we hebben."

"Feit is dat ik geen contract heb voor volgend seizoen. Tot zover dus ook de verhalen dat Sauber mijn vangnet zou zijn. Ik vecht om een contract voor 2018 af te dwingen. Ik wil laten zien dat ik een plekje in de Formule 1 verdien. Dat is mijn doel. Mijn management praat ondertussen met het team en probeert een overeenkomst af te sluiten. Op dit moment heeft Sauber nog twee vacante stoeltjes. In de Formule 1 kun je pas ergens zeker van zijn zodra het getekend is. Een goede performance is de beste manier om je ambities te onderstrepen."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • toch wel een betalende rijder... zie liever iemand anders debuteren.. wat nieuw bloed.. het is toch altijd even afwachten wat voor domme actie hij doet.. ben hem liever kwijt dan dat hij blijft.

    • + 1
    • 25 okt 2017 - 11:09
  • Zei je voor de vorige race ook. Je heb je geheel carrière in de F1 niks laten zien. Van mij hoeft het niet meer..

    • + 1
    • 25 okt 2017 - 11:11
    • Precies, hij is een beetje laat om te laten zien dat hij een plek in de F1 verdient, hij rijdt er immers al lang genoeg rond om dit bewezen te kunnen hebben. Weg ermee.

      • + 1
      • 25 okt 2017 - 14:28
  • jan_doedel

    Posts: 47

    Ook getekend ben je er nog niet zeker van Marcus...... iets met paar jaar geleden en Kwailieborn

    • + 0
    • 25 okt 2017 - 11:17
  • Mr.Rofl

    Posts: 501

    Ericsson valt in de categorie: Kans gehad te licht bevonden, tijd voor nieuw bloed. Tenzij hij in de laatste 3 races nog punten haalt met de Sauber.

    • + 1
    • 25 okt 2017 - 11:21
  • Tijd voor nieuw bloed. Wel goed genoeg gebleken om talenten als Nasr en Wehrlein te bedwingen.

    • + 1
    • 25 okt 2017 - 11:25
  • "In de Formule 1 kun je pas ergens zeker van zijn zodra het getekend is. Een goede performance is de beste manier om je ambities te onderstrepen."

    Behalve juist bij Sauber, beste Marcus. Ga maar eens met Giedo babbelen...

    • + 0
    • 25 okt 2017 - 11:44
  • Japan was weer een mooi voorbeeld hoe "goed" Ericsson is. Teveel op de kurb en niet capabel om te corrigeren.

    • + 0
    • 25 okt 2017 - 11:49
  • Ik hoop stiekem op Giovanazzi en Leclerc voor volgend seizoen.

    • + 2
    • 25 okt 2017 - 11:54
    • BMW E30

      Posts: 761

      Precies dat, dikke Ferrari motor achterin en gaan. Paar potentiële goede coureurs en Sauber gaat een paar punten pakken volgend seizoen.

      • + 1
      • 25 okt 2017 - 13:20
  • aap

    Posts: 1.366

    nu pas...beetje te laat

    • + 0
    • 25 okt 2017 - 12:15
  • Als Kvyat al weg moet dan mag de heer m. Ericson al helemaal vertrekken.

    • + 0
    • 25 okt 2017 - 12:23
  • Bij Sauber schijn je na het tekenen nog niet eens zeker te zijn.

    • + 0
    • 25 okt 2017 - 14:33
  • walter33

    Posts: 777

    Door meer coureurs van hun kwalificatierun te ontnemen

    • + 0
    • 25 okt 2017 - 14:47
  • Tough luck...

    • + 0
    • 25 okt 2017 - 14:49
  • voldemort

    Posts: 207

    hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
    hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
    hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
    hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
    enz.

    • + 0
    • 25 okt 2017 - 16:55

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Sauber
  • Punten 18
  • Podiums 0
  • Grand Prix 151
  • Land Zweden
  • Geb. datum 2 sep 1990 (31)
  • Geb. plaats Kumla, Zweden
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar