user icon

Nico Hülkenberg: "Hard werken om niet te eindigen waar wij nu staan"

  • Gepubliceerd op 19 okt 2017 19:15
  • comments 20
  • Door: Rik Klein Entink

Nico Hülkenberg moest bij het team van Renault afscheid nemen van Jolyon Palmer en zag met Carlos Sainz een nieuwe collega binnenkomen.

Over Sainz zegt hij: "Hij zal ongetwijfeld snel op een goed niveau zitten en ik kijk er naar uit om met hem samen te werken tijdens de vier intense races die nog voor ons liggen. Ik ken hem van de periode dat hij al in de Formule 1 actief was, dit jaar en vorig jaar. Maar ik zal hem de komende weken vast beter leren kennen."

Dan gaat het weer over de wagen die sinds Silverstone in de kwalificatie eigenlijk na de drie topteams de snelste was op bijna alle circuits. Hülkenberg: "Dat is het gevolg van hard werken, goede ontwikkelingen en iedereen in de fabriek heeft goed werk geleverd. Met de updates hebben wij de wagen veel beter laten presteren, maar zoals eerder gezegd hebben wij nog veel te doen dit jaar. Wij willen niet eindigen waar wij nu staan in de stand om de constructeurstitel."

Op de vraag of het mogelijk is om Mercedes, Ferrari en Red Bull Racing volgend jaar naar de kroon te steken zegt de Duitser: "Dat is waarschijnlijk net teveel gevraagd als je het gat bekijkt en de voorsprong die zij op dit moment hebben. Het is een zware opgave om dat gat te dichten, als we het met de helft kunnen dichten doen wij het al erg goed denk ik."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Epol611

    Posts: 408

    Hulkie,hulkie er staat je helaas nog een hoop chagrijn te wachten met Sainz als mast

    • + 0
    • 19 okt 2017 - 19:22
  • Dat wordt nog flink doorrijden dan, maar volgens mij kan hij Sainz wel hebben :)

    • + 1
    • 19 okt 2017 - 19:27
    • Zeker als hij hem om te pesten Nederlandse woordjes gaat toefluisteren! ;-)

      • + 3
      • 19 okt 2017 - 19:46
  • Ik ben zo benieuwd hoe die twee presteren in de zelfde auto! Stiekem hoop ik dat de Hulk als de betere rijder uit de verf komt. Dat zou goed zijn voor zijn toekomst in de F1.

    • + 1
    • 19 okt 2017 - 20:23
    • Dat hoop ik ook en velen met jou!

      • + 0
      • 19 okt 2017 - 20:33
    • Kan zich niet meer verschuilen met zijn op save rijden van rondjes.

      • + 0
      • 19 okt 2017 - 21:00
    • CBR600F

      Posts: 596

      Ik verwacht dat Hulkenberg ergens halverwege vorig seizoen, Sainz aan de horizon gaat zien verdwijnen. Sainz heeft zeker wel talent.

      • + 0
      • 19 okt 2017 - 22:41
    • vitesse

      Posts: 1.524

      @THIS GUY 33

      Vergeet niet, dat het ook goed zou zijn voor de Nederlandse(kart)school, waar Nico bij hoort, de Belgen vinden het een aanfluiting, zoals @Scuderia Maranello uit België ook al wel eens gekscherend aangaf, en ook mevr. Kumpen(B), euhhhh, de moeder van Max!!!

      • + 0
      • 19 okt 2017 - 23:09
    • The dre

      Posts: 2.184

      Vorig seizoen nog wel? Beetje "back to the future" zeg maar.....

      • + 0
      • 20 okt 2017 - 00:36
    • @CBR600F Aan de horizon ziet verdwijnen... Never nooit niet... Of ze zijn gelijkwaardig of de Hulk is beter dat lijkt mij duidelijk ;)

      • + 0
      • 20 okt 2017 - 07:25
    • @CBR600F nu lees ik je zin pas goed... "ergens halverweg vorig seizoen".... Dat lijkt mij helemaal onmogelijk ;)

      • + 0
      • 20 okt 2017 - 07:26
    • Forti Ford

      Posts: 80

      Hoop het ook. Hulk is zeker de betere.

      • + 0
      • 20 okt 2017 - 08:16
  • By the way: die interviewende tandarts van RTL moet Hülkenberg voortaan een kleine alcoholische verdoving geven. Kijk maar: www.scientias.nl/v(...)er-beter-borreltje/

    • + 0
    • 19 okt 2017 - 20:46
  • Ik hoop dat Sainz jou het snot voor de ogen gaat rijden, dat je eindelijk eens echt aan de bak moet i.p.v. een beetje save je rondjes rijden zonder ook maar een spectaculaire/opvallende actie.
    Maar nu heb ik het over de coureur Hulkenberg....de mens Hulkenberg vind ik een aardig persoon :)

    • + 0
    • 19 okt 2017 - 20:59
    • Ik heb nog weinig momenten gezien waarvan ik Hulkenberg betrap op save rondjes rijden.
      Dus mag jij Dutch ff keurig onderbouwen waar dat dan was. En niet aankomen met 1 schamele pechrace van Hulk maar een serie.
      Succes.

      • + 0
      • 19 okt 2017 - 21:48
    • Ik hoop het niet...

      • + 0
      • 19 okt 2017 - 22:07
    • d@nny

      Posts: 2.548

      Vindt de Hulk juist het type dat vaak pushed. Begrijp niet waarom je denkt dat hij save rondjes rijdt. Sainz zie ik die jaar de Hulk niet het snot voor de ogen rijden daarvoor is de Hulk te goed, helemaal aangezien hij de auto door-en-door kent en Sainz niet. Volgend jaar zal het closer zijn als ze beide de gehele Renault voorbereiding hebben meegemaakt.

      • + 0
      • 19 okt 2017 - 22:37
    • Kenju

      Posts: 2.629

      Het is iig interessant om te zien. Sainz is een meer dan prima coureur. Nu moet hij nog wennen wellicht, hoewel de ervaring leert dat het meestal vrij snel gaat. Hulkenberg is eveneens prima, maar zeker niet de topper of zelfs sub-topper die velen in hem, zagen. Perez moest hij gewoon de meerdere in erkennen.

      • + 0
      • 19 okt 2017 - 23:42
    • Iets wat Hulkenberg nog nooit heb zien doen is safe rondjes rijden... Ik heb hem in de A1GP en de F1 zien rijden en hij is van erg hoge kwaliteit. Waar baseer jij op dat hij op safe zijn rondjes rijdt?

      • + 0
      • 20 okt 2017 - 07:27
  • Kenju

    Posts: 2.629

    Beetje makkelijk gelul natuurlijk. Je moet gewoon de juiste mensen hebben die een degelijke auto kunnen neerzetten. En Renault weet gewoon niet waar ze die vandaan kunnen halen.

    • + 0
    • 19 okt 2017 - 23:40

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 20 jan 1991 (30)
  • Geb. plaats Horsham, GB
  • Gewicht 78 kg
  • Lengte 1,79 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar