user icon

Max Verstappen viert vandaag zijn 20ste verjaardag

  • Gepubliceerd op 30 sep 2017 07:00
  • comments 30
  • Door: Rob Veenstra

Red Bull Racing-coureur Max Verstappen is vandaag jarig. De Nederlander is geen tiener meer, hij viert in Sepang zijn 20ste verjaardag. Verstappen debuteerde in 2014 namens Scuderia Toro Rosso als 17-jarige in de Formule 1 en begin 2016 verhuisde hij naar Red Bull Racing. Hij is de jongste Grand Prix-deelnemer, jongste puntenscorer en jongste racewinnaar aller tijden. De felicitaties gaan uit naar de jarige Max Verstappen.

 

Reacties (30)

Login om te reageren
  • jaapdeaap

    Posts: 838

    Doe je zelf en de fans een kado met eindelijk nog eens een overwinning. Zou mooi zijn.

    • + 1
    • 30 sep 2017 - 07:16
    • Deze zondag gaat die hem pakken ik heb al hele week zo'n gevoel! En Max, van harte jongen je maakt heel Nederland ontzettend trots met je talent, je moed en je volledige overgave op je doel, WK worden.

      • + 0
      • 30 sep 2017 - 08:51
  • Congrats Max, dit wordt een topjaar! Te beginnen met dit weekend.

    • + 0
    • 30 sep 2017 - 07:19
  • chenna

    Posts: 7

    Gefeliciteerd Max nu nog 20x werld kampioen?

    • + 0
    • 30 sep 2017 - 07:24
    • BMW E30

      Posts: 755

      Zeker weten

      • + 0
      • 30 sep 2017 - 09:05
  • Happy Birthday Max, laat de taart maar zitten en trakteer jezelf met de pole vandaag.

    • + 0
    • 30 sep 2017 - 07:30
  • Abgj

    Posts: 410

    Gefeliciteerd gozer! Dat je maar oud en vaak wereldkampioen gaat worden!

    • + 0
    • 30 sep 2017 - 07:35
  • Gefeliciteerd, en als cadeau vandaag en morgen regen (hoop ik).

    • + 0
    • 30 sep 2017 - 07:41
    • Regen hadden we vorige week ook, ik hoop meer op resultaat :-).

      • + 0
      • 30 sep 2017 - 07:44
  • Taures

    Posts: 1.069

    HB, gefeliciteerd

    • + 0
    • 30 sep 2017 - 07:55
  • Gefeliciteerd met de jongste pole ooit ;-)

    • + 0
    • 30 sep 2017 - 08:01
  • Happy Birthday Max. Maak er wat van vandaag en doe morgen en de rest van het seizoen ook maar.. Ach wat zeg ik doe jezelf een plezier en wordt meervoudig WK!;)

    • + 0
    • 30 sep 2017 - 08:03
  • mordor

    Posts: 1.156

    Mooie leeftijd! Houdt dat vast jochie!

    • + 0
    • 30 sep 2017 - 08:07
    • zeker mooie leeftijd! ik heb ook geprobeerd dat vast te houden, is niet gelukt helaas :-(

      • + 0
      • 30 sep 2017 - 08:09
    • Richting drie keer zo ‘oud’ maar word nog altijd als een jonge god gezien en genoemd ;)
      kuch, kuch, kuch, rammel, gammel...

      • + 0
      • 30 sep 2017 - 08:48
    • Wow, jij bent écht oud Larry, ik schrik ervan! :-)

      • + 0
      • 30 sep 2017 - 08:50
    • Het belangrijkste was “jonge god” @Jean, vergeet de rest maar.

      • + 0
      • 30 sep 2017 - 08:59
  • Gefeliciteerd Max! Wie jarig is trakteert! op een mooi raceweekend

    • + 0
    • 30 sep 2017 - 08:10
  • Jochen Mass (30 September 1946) 'Levenslang zonder veroordeling / getekend voor het leven'

    Jochen Mass kennen we als criticus, voormalige Formule 1 commentator, McLaren coureur en Mercedes Group C coureur als 'mentor' van Michael Schumacher.
    Bernie Ecclestone was volgens mij die omstreeks de jaren '80 een quote de wereld in stuurde, toen hij net de FOCA had opgericht met de volgende mededeling : Formule 1 heeft een snelle Duitser, een goed ogende Japanner en een kleurling nodig om tot succes te komen.
    Bijna 40 jaar later hebben we ze allemaal voorbij zien komen. De Snelle Duitser(s), De goed ogende Japanner(s) en de gekleurde coureur. Maar, de snelle Duitser was er al. Of, was hij niet snel genoeg voor Ecclestone?

    Jochen Mass was in elk geval geen slak, een uiterst kundige coureur en dus tussen neus en lippen door een snelle Duitser. Grand Prix winnaar en man met een 'trauma'. De 1e Duitser die een GP won sinds Wolfgang von Trips in 1961.
    'Levenslang zonder veroordeling / getekend voor het leven' is mijn titel als ik jullie mee neem naar die dag op Zolder. Die dag op de Omloop van Termalen. Zaterdag 8 mei. Het verhaal van Gilles Villeneuve is bekend, althans het verhaal om hem en de dood in Leuven. Maar er was nog iemand bij betrokken. Jochen Mass, vandaag jarig, vandaag 71 jaar oud geworden.
    Gelukkig was er bijna niemand die de dood van Villeneuve in de schoenen van Mass wilde schuiven. Hetgeen ook verklaarbaar is. De opgepompte spanning na afloop van de San Marino GP was het gesprek van de dag. Opgepompt reed ook Gilles Villeneuve in een uiterste poging om sneller te gaan. Helaas weten we wat het resultaat is.

    Mass, als coureur winnaar van de Spaanse GP in 1975, had in James Hunt een flamboyante teamgenoot en bloedsnelle man aan de andere kant van de garage. Zijn onderlinge banden met de meeste coureurs waren goed, hij stond niet te boek als een kamikaze piloot. Ook niet op die 8e mei in 1982 op Zolder. Een vreemde gewaarwording als je het ongeluk gaan analyseren.
    Soms zijn er momenten in de racerij waarbij het noodlot toegeslagen heeft. Altijd zijn er mensen die een schuldige moeten zoeken, altijd zijn er mensen die de schuld krijgen. Zo ook Jochen Mass. Hij word hedendaags nog steeds op internationale fora door een select gezelschap gezien als 'the killer from the finest driver in Formula 1'. Letterlijke teksten die natuurlijk nergens op slaan.
    De fans van Villeneuve hebben bij zijn dood levenslang gekregen, maar degene die echt levenslang heeft in deze situatie is Jochen Mass. Elk jaar rond die 1e week van Mei worden de oude verhalen weer uit de kast getrokken. Ook dit jaar was er weer in diverse internationale bladen een stuk te vinden over 'nr 27'. Ik vraag me soms af hoe een man als Mass naar deze dag toe leeft. Wat die 8e mei voor hem betekend.

    Zijn Formule 1 carriere eindigde na een soortgelijk ongeval een aantal races later. Gelukkig, zeg ik nu. Hij was onhoudbaar geworden. Niet omdat hij een slecht mens is, niet omdat het een slechte coureur was (dat was hij zeker niet), maar hij had te veel aan zijn hoofd. Te veel spookte die gedachte van die zaterdagmiddag nog door zijn hoofd heen. Gelukkig nam hij zichzelf in bescherming en koos voor een ander pad.
    Dat was een verdienstelijk pad, Mass werd een groot sportscar coureur. Won met Porsche de 12 uur van Sebring en won met Manuel Reuter en Stanley Dickens de 24 uur van Le Mans in die Sauber Mercedes. Die zilveren C9. Tevens was hij 'leermeester' van Michael Schumacher. Zij wonnen samen enkele wedstrijden en streden in het Group C kampioenschap tegen de andere Sauber van Mauro Baldi. Mauro Baldi die betrokken was bij zijn afscheid in de Formule 1.

    Ongelukken komen voor in het leven van een autocoureur. Ongelukken voorkomen, dat is waar we naar op zoek zijn. Iedereen kan over een putdeksel heen rijden, maar wat is de oorzaak. Freaky accidents zijn altijd moeilijk te plaatsen en te begrijpen. Het freaky accident van Gilles Villeneuve is in elk geval niet de schuld van Mass. Gelukkig heeft ook de FIA in een speciale hoorzitting in 1982 dit aangegeven. Laten we elke dag beseffen dat er coureurs zijn die hun leven in de waagschaal leggen voor dat ene doel. De snelste te kunnen zijn.

    • + 1
    • 30 sep 2017 - 08:21
    • Mooi stuk over Jochen, nooit geweten dat er mensen zijn die hem als 'schuldige' zien v Villeneuve's dood. Leek me niets meer dan een incident, Jochen leek juist plaats te willen maken terwijl ook Gilles met hoge snelheid reeds voor de buitenkant koos.
      Tragisch, maar duidelijk niet Jochen's schuld.
      Zelf ken ik Mass enkel van de Group C klasse (samen met een jonge Schumi) waar ik vroeger altijd naar keek, zijn f1 activiteiten zijn voor mijn tijd als f1 fan.

      • + 0
      • 30 sep 2017 - 08:56
    • Beste Jean,

      Jazeker zijn die mensen er. Zelfs op gerespecteerde forums als dan van Motorsportmagazine gaan diverse Hooligans nog steeds los over Mass. Ze onderbouwen hun verhalen op feiten die daar geen rol speelde en krijgen verbazingwekkende medestanders in sommige gevallen. Heel vreemd, pijnlijk en tragisch.
      Ook op Racer, een goed internationaal gerespecteerde site voornamelijk gericht op de Amerikaanse autosport, zijn er diverse mensen die graag bij stukken omtrent Gilles Villeneuve Mass door het slijk willen halen. Typerende is natuurlijk dat je altijd voor en tegenstanders hebt, maar het 'vernederen' van een uitermate sympathieke man die werkelijk niets verkeerd heeft gedaan in deze situatie is erg sneu en triest.

      • + 0
      • 30 sep 2017 - 09:49
    • Goed stuk weer @MSE.

      Na zijn crash op Paul Ricard dacht Jochen aan de vrouw en kinderen van Gilles die zonder man/vader achtergebleven waren.
      Zelf was de Duitser ook een getrouwd man met kinderen en met dat in het achterhoofd en zijn eigen crash vers in het hoofd is hij toen gestopt, volgens zijn eigen woorden.

      Happy Birthday to ‘Herman the German’.

      • + 0
      • 30 sep 2017 - 10:46
  • RodyF1

    Posts: 385

    Gefeliciteerd Max! En dat je maar in het rijtje van de legendes mag komen!????

    • + 0
    • 30 sep 2017 - 09:32
  • wibi

    Posts: 4.499

    Weet ik...vandaag of morgen een heerlijk cadeau met een 1 pole position of een racewinst???

    • + 0
    • 30 sep 2017 - 09:37
    • Hé wibi, waar was je!?

      • + 0
      • 30 sep 2017 - 15:29
    • wibi

      Posts: 4.499

      Voornamelijk centjes verdienen....en slapen:-)
      Las in een ander topic dat pa verwacht dat zoon binnen 5 jaar WK wordt. IK houd het (als meestervoorspeller) dat het volgend jaar wordt ALS AM met een Mercedes AMG motor mag rijden!!

      • + 0
      • 30 sep 2017 - 16:55
    • @WIBI, " voornamelijk centjes verdienen " , wat moet ik me daar bij voorstellen ? Booreiland , pijpfitter, loonwerk in de maïs , of wasknijpers in elkaar zetten gezien dat dat vele slapen ? ;-)

      • + 0
      • 30 sep 2017 - 22:32
    • wibi

      Posts: 4.499

      Racewinst klopt!!!
      Mijn slapen komt door de afstanden die ik afleg voor mijn werk..en...ik slaap graag;-)

      • + 0
      • 1 okt 2017 - 16:11
  • fryslan

    Posts: 172

    Van Harte Gefeliciteerd. We wensen je morgen een podiumplaats.

    • + 0
    • 30 sep 2017 - 10:35
  • Gefeliciteerd man.

    • + 0
    • 30 sep 2017 - 11:59

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.223
  • Podiums 45
  • Grand Prix 122
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit