user icon

Circuit van Mexico City niet beschadigd bij aardbeving

  • Gepubliceerd op 21 sep 2017 09:41
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

Mexico is voor de tweede keer in korte tijd getroffen door een zware aardbeving. Het epicentrum van deze beving lag zo'n 120 kilometer van hoofdstad Mexico City. Hoeveel slachtoffers daarbij zijn gevallen is nog niet duidelijk, maar volgens de autoriteiten zijn zeker 230 mensen omgekomen.

Het moge duidelijk zijn dat ze in Mexico wel even wat anders aan hun hoofd hebben dan de Grand Prix van volgende maand, maar toch is er een inspectie aan het circuit van Mexico City verricht. Het Autodromo Hermanos Rodriguez heeft geen schade opgelopen door de aardbeving.

Dat liet een woordvoerder van de Mexicaanse Grand Prix aan Motorsport-Total.com weten. "Het circuit is gecontroleerd en daarbij zijn geen beschadigingen aangetroffen. Ons personeel heeft vrij gekregen om bij hun familie te zijn. Zodra iedereen weer terug is hervatten wij de voorbereidingen voor ons evenement."

Force India-coureur Sergio Perez toonde direct zijn betrokkenheid bij het lot van zijn landgenoten. De Mexicaan doneerde 3 miljoen peso voor de slachtoffers van de ramp, dat komt neer op zo'n 125.000 pond.

Reacties (23)

Login om te reageren
  • William-E

    Posts: 391

    Stel je voor er zouden ineens grote scheuren etc in zitten.. Wat zou er dan gebeuren...

    • + 0
    • 21 sep 2017 - 09:47
    • Vol gooien met zand, en speciale Pirelli noppenbanden eronder gooien.

      • + 2
      • 21 sep 2017 - 09:59
    • rice

      Posts: 1.944

      De dempers en ophanging wat hoger afstellen, speciale offroad banden eronder en gaan!

      • + 1
      • 21 sep 2017 - 10:01
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Wat denk je zelf dat er dan zou gebeuren?

      • + 0
      • 21 sep 2017 - 10:03
    • Mr.Rofl

      Posts: 457

      Hetzelfde als met Spa gebeurde een aantal jaren geleden. Mijn trackday werd geannuleerd doordat een tunnel voor de hulpdiensten was ingestort door de vele regenval. Dit was niet eens de baan maar een service-weg.

      • + 0
      • 21 sep 2017 - 10:07
    • Stitch

      Posts: 5.259

      Ik heb laatst een filmpje uit China gezien, waar plotseling een stuk uit de weg verdween en er een krater achterbleef. Een jongen op een Vespa was naar iets anders aan het kijken en verdween pardoes in het gat (hij is er zonder lichamelijk ongemak vanaf gekomen). Dat is wat er zou kunnen gebeuren @WILLIAM-E Zie je het al voor je?

      • + 0
      • 21 sep 2017 - 11:07
    • Voor Kimi-kaze Raikkonen geen probleem = rally expert.

      • + 0
      • 21 sep 2017 - 12:46
    • GP van Mexico op Zandvoort? Ik zeg DOEN!

      • + 0
      • 21 sep 2017 - 14:16
  • ap

    Posts: 953

    Ik vind dit bericht het minst belangrijk! Gaat mij meer om de mensen daar die hun huis zijn verloren! Dan maar een race minder!

    • + 7
    • 21 sep 2017 - 09:51
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Hun huis?

      Is ook erg hoor, begrijp me niet verkeerd: maar de verloren dierbaren lijkt me toch het allerbelangrijkst!

      • + 3
      • 21 sep 2017 - 10:02
    • Zijn we nou aan het discussiëren wat belangrijker is?

      • + 1
      • 21 sep 2017 - 10:05
    • Ik denk dat AP dit ook bedoeld Mojito net als hun huis.

      • + 0
      • 21 sep 2017 - 10:06
    • Hoog

      Posts: 91

      Als je berichten wilt zien over de mensen daar en hun huizen, dan kan je dat op genoeg sites al vinden. Ik neem aan dat als er een link is met formule 1 dat dit dan wel gemeld wordt, zoals dit.

      Dit betekent niet dat ze dit belangrijker vinden, maar dit hoort bij het onderwerp van de site.
      Net zoals dat een coureur hier geld aan geeft...

      • + 2
      • 21 sep 2017 - 10:41
    • ap

      Posts: 953

      Pppfff hier word ook op elke slak zout gegooid! Ik bedoelde alleen maar, wat kan mij die race nou schelen als de mensen daar maar eerst geholpen worden!

      • + 2
      • 21 sep 2017 - 11:29
    • Towel986

      Posts: 429

      @HOOG:

      Helemaal mee eens. Het is vreselijk voor die mensen hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar zo kun je alles weg relativeren tot de ernst van een gebeurtenis.

      Voor de mensen hier in Nederland die een F1-reis geboekt hebben naar Mexico is dit soort informatie wel fijn. Ook sympathiek dat Perex iets bijdraagt

      • + 0
      • 21 sep 2017 - 11:50
    • AP, turrlijk heb je gelijk, maar er staat dus ook geschreven in het artikel.

      "Het moge duidelijk zijn dat ze in Mexico wel even wat anders aan hun hoofd hebben dan de Grand Prix van volgende maand, maar toch is er een inspectie aan het circuit van Mexico City verricht. Het Autodromo Hermanos Rodriguez heeft geen schade opgelopen door de aardbeving.".

      • + 0
      • 21 sep 2017 - 11:53
    • Sorry, ik ben het eens met AP. Ook mijn eerste gedacht.. aardbeving, heel veel ellende.. maar GELUKKIG is het circuit ok..

      Beetje raar bericht.

      • + 1
      • 21 sep 2017 - 12:48
    • Eens met @Misstappen. Wat echt van belang is staat al helder in het bericht en wordt goed gerelativeerd.

      Bovendien sluit het ene het andere niet uit. Je kunt toch oprecht meeleven met de getroffenen in Mexico en je vervolgens afvragen hoe het circuit er nu bij ligt?

      • + 0
      • 21 sep 2017 - 14:24
  • Het kan mij een rotzorg of dat circuit schade heeft of niet. Het gaat erom de mensen die hun dierbare hebben verloren de mensen die geen huis meer hebben dat is het belangrijkste niet zo'n k*t circuit.

    • + 2
    • 21 sep 2017 - 10:16
  • geert61

    Posts: 1.099

    alle medewerkers zijn naar huis gestuurd dus zeker is het helpen van mensen meer van belang .
    ze laten alleen even weten dat de baan geen schade heeft

    • + 1
    • 21 sep 2017 - 11:16
  • mordor

    Posts: 1.163

    kunnen ze wel de schaal van Richter uitreiken op het podium

    • + 1
    • 21 sep 2017 - 11:35
    • Towel986

      Posts: 429

      Champagneflessen zijn ook al vast geschud

      • + 1
      • 21 sep 2017 - 11:51
  • alex76

    Posts: 229

    Dus terwijl er mensen onder gebouwen liggen zijn er hier inspecteurs op pad geweest om te kijken of er geen scheuren in een circuit zaten?

    • + 0
    • 21 sep 2017 - 20:33

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 550
  • Podiums 6
  • Grand Prix 121
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar