Massa: "Ik heb geen goede auto, maar ik ga vechten"
- Gepubliceerd op 31 aug 2017 14:30
-
39
- Door: Rob Veenstra
Trending nieuws
-
'Mercedes verlengt contract van Russell en gooit deur dicht voor Verstappen'
Het lijkt erop dat Mercedes geen optie is voor Max Verstappen in 2027. Volgens nieuwe geruchten gaat het team van Mer...
25 jun 2026 14:47 -
'Ferrari zet FIA onder druk: Mercedes wordt mogelijk illegaal verklaard'
De spanning tussen Ferrari en Mercedes beperkt zich niet langer tot het asfalt. Volgens internationale media heeft Fe...
25 jun 2026 15:24 -
Aston Martin duidelijk over toekomst Alonso
Het team van Aston Martin heeft een duidelijk signaal afgegeven over de toekomst van Fernando Alonso. Over de toekoms...
25 jun 2026 14:09 -
Verstappen en Mercedes gewaarschuwd: 'Ook Ferrari werkt aan update'
Ferrari werkt achter de schermen hard aan de ontwikkeling van de krachtbron van dit seizoen. De Italiaanse renst...
25 jun 2026 13:22 -
Verstappen in verband gebracht met Alpine: "Dan hebben we veel geld nodig"
Flavio Briatore heeft geen plannen om Max Verstappen naar Alpine te halen. De Italiaanse topman erkent dat de viervou...
25 jun 2026 12:46
Reacties (39)
Login om te reageren-
Williams: 'we hebben niet zulke goede courerus, maar we gaan ervoor vechten'
- + 5
- 31 aug 2017 - 14:35
-
haha zo kan je het ook zien.
- + 0
- 31 aug 2017 - 14:41
-
Beetje flauw massa is geen top materiaal maar nog steeds snel genoeg om in de F1 te rijden
- + 4
- 31 aug 2017 - 14:47
-
@dbgates: dat vind ik ook, maar na de afgelopen weken vind ik dit niet zo'n gepaste opmerking van Massa. Massa is precies van het (huidige) niveau Williams.
- + 0
- 31 aug 2017 - 15:01
-
@hupholland Williams heeft de plank mis geslagen zet massa in de Haas en hij rijd Grosean om de oren. Iedereen vind dat hij plaats moet maken (ik zelf ook) maar al die negatieve uitspraken schieten we niks mee op.
Of topic als massa het podium haalt in Monza is dat een wonder maar laat dat wonder vanavond maar gebeuren in Parijs- + 3
- 31 aug 2017 - 15:06
-
nou, zo negatief was het niet hoor. Realistisch. Jij bent weer negatief over Grosjean. Ik vind het een ongepaste uitspraak van Massa, ik hou er sowieso niet van wanneer coureurs over hun auto lopen te klagen. Ja, als je zelf alles uit de kast haalt zoals Max en de auto houd er dan mee op, dan kan ik me er wat bij voorstellen, maar laat Massa met zn team gewoon gaan werken aan een betere auto ipv kritiek te leveren op zn eigen auto
- + 1
- 31 aug 2017 - 15:42
-
Waar baseer je op dat Massa Grosjean om de oren rijdt? Ik denk van niet namelijk, ik denk dat Grosjean een fractie beter is.
- + 2
- 31 aug 2017 - 15:56
-
Zolang ze niet samen rijden zullen we het nooit weten, dus is het een aanname maar wat ik probeerde te zeggen is het niet zo'n pannenkoek als sommigen hier beweren
- + 0
- 31 aug 2017 - 19:12
-
@Mrs. Marley, wat is een fractie eigenlijk? Ik heb moeite om dit in te schalen. Een meter, een seconde, een ronde, een minuut etc..? Ik sta wel eens een fractie te laat op 's ochtends. ;)
- + 0
- 31 aug 2017 - 21:13
-
Een fractie is een heel stuk minder dan om de oren rijden @reetthevrouw.
- + 0
- 1 sep 2017 - 05:00
-
Geniet van je laatste paar races want jou race carrière zit er bijna op.
Je hebt niets toegevoegd aan Williams dit jaar en zeker niet in de mentor rol.- + 0
- 31 aug 2017 - 14:35
-
Dat is gebaseerd op.........?
- + 0
- 31 aug 2017 - 15:11
-
Ga dit seizoen tot op heden maar terug kijken voor jou antwoord.
- + 0
- 31 aug 2017 - 15:21
-
Een sterk seizoen waarin hij prima rijdt met uitschieters naar boven zoals de laatste race. Dus ik kan dat antwoord niet vinden.
- + 0
- 31 aug 2017 - 15:34
-
En daar heb je jou antwoord, het gaat hem niet op een paar uitschieters naar boven, maar vooral om de andere races.....en Stroll zie ik ook niet beter worden met hem als mentor.
- + 0
- 31 aug 2017 - 15:53
-
Misschien was Stroll zonder de begeleiding van Massa wel nóg beroerder....
zo kun je het ook zien- + 2
- 31 aug 2017 - 16:49
-
Nog beroerder Jean? Niet door de 107% dat zou wat geweest zijn.
- + 0
- 31 aug 2017 - 18:21
-
Massa is nog nooit realistisch geweest. Zelfs niet over zijn pensioen wat bij elkaar 5 minuten heeft geduurd. Alle respect voor Massa want hij heeft het heel lang volgehouden in de F1, maar de tijd om plaats te maken is toch echt aangekomen.
- + 0
- 31 aug 2017 - 14:53
-
Bij Massa zijn al zijn hoogte punten van korte duur... Eerst zijn wereldtitel... toen zijn afscheid...
- + 0
- 31 aug 2017 - 16:54
-
Is dit nog altijd voor die heisa met Verstappen??
Massa is dit jaar gewoon goed, ga maar eens na, 2maal P6 ...Aonso kegelde hem eraf als hij P6 lag , In Baku lag hij 3de achter HAM en VET toen zijn wagen het begaf ( die wedstrijd kon hij dus winnen)... Hij zet Stroll altijd op 0.7 sec...- + 5
- 31 aug 2017 - 15:02
-
Zand erover.
- + 0
- 31 aug 2017 - 15:22
-
Dat hij Stroll op 0,6 seconden zet is niets bijzonders, Stroll is een pannenkoek.
Maar toegegeven, ben geen fan van Massa en ook nooit geweest, maar ik vind hem dit seizoen zeker niet tegenvallen.- + 0
- 31 aug 2017 - 15:37
-
Wat mij verbaasd is dat Massa in Spa zei dat de ontwikkeling achteruit gaat, de auto niet beter wordt.
Volgens mij hadden ze Massa uit zn pensioen gehaald om met zijn ervaring de auto beter te maken. En om Stroll de fijne kneepjes te leren.
Feit dat de ontwikkeling achteruit gaat geeft dus aan dat ze daarmee de foute keuze hebben gemaakt en Massa niet hadden moeten terughalen.- + 0
- 31 aug 2017 - 15:10
-
Klopt, ik denk dat Massa gewoon niet zo handig is met de PC en de data uit te lezen en met die gegevens een spoiler te maken.
- + 1
- 31 aug 2017 - 15:20
-
Wat een onzin net alsof massa de auto ontwikkeld.
Als jij bij een bedrijf werkt waar het financieel slecht gaat maakt jouw dat dan een waardeloze werknemer...........- + 1
- 31 aug 2017 - 15:22
-
Ohja want massa ontwikkeld de auto en de mensen in de fabriek besturen hem...
De coureur kan feedback geven over op welke vlakken en met mate op welke manier de auto ontwikkeld moet worden. Als deze updates dan niet werken kan de coureur daar niks aan doen.
Als de coureur zegt dat ze de voorkant stabieler moeten maken in lage snelheid, terwijl de achterkant op hoge snelheid misschien meer tijd kost. Dan stuurt de coureur verkeerd aan en kan je hem dat aanrekenen.
Massa staat erom bekend dat hij hier goed in is.- + 2
- 31 aug 2017 - 15:39
-
klopt @Erik, laatst stond Massa de computerkast open te schroeven omdat hij de gegevens eruit wilde halen....
- + 2
- 31 aug 2017 - 16:52
-
Hij wilde de Massa opslag er uit halen?
- + 0
- 31 aug 2017 - 17:00
-
misschien moet je gewoon stoppen Massa
- + 0
- 31 aug 2017 - 15:37
-
vind ik nogal cru
- + 1
- 31 aug 2017 - 16:53
-
Niet misschien, zeker.
- + 0
- 31 aug 2017 - 18:01
-
Met een beetje massal pakt hij een puntje Zondag
- + 0
- 31 aug 2017 - 15:58
-
waarom haalt ie uberhaupt Grosjean erbij? waarschijnlijk omdat dat makkelijk plusjes scoort. Haas staat notabene onder Williams in het WCC.
- + 0
- 31 aug 2017 - 16:08
-
Massa moet stoppen,hij was al pensionada en dat had ie moeten blijven.
Hij rijd dit jaar in de F1 omdat de mogelijkheid er was.
Niet omdat hij nog een grenzeloze ambitie heeft om te presteren en datzelfde geld voor Kimi.
Vervang deze touringcarchauffeurs voor jong talent met toekomst !
Dat zal de F1 alleen maar ten goede komen.
Kimi rijd nog F1 omdat Seb graag een handtamme parkiet als teamgenoot heeft of zoals Ricciardo het mooi verwoordde in een interview "Ik wil wel naar Ferrari maar niet om het bruidsmeisje van Vettel te zijn !- + 0
- 31 aug 2017 - 16:09
-
Massa kan helaas pas weg wanneer Willams een andere "volwassen" coureur kan strikken. Williams is iets te afhankelijk van het geld dat Martini mee brengt. Ik hoop dan ook dat ze even goed gaan rond kijken wat hun opties zijn... ik gok dat die opties Perez, Paul di Resta of Massa zullen zijn.
- + 0
- 31 aug 2017 - 16:57
-
Het is gewoon een vast gegeven: Teveel Massa in de auto is slecht voor de snelheid ;)
- + 0
- 31 aug 2017 - 17:15
-
Nochtans heeft hij de minste massa van alle coureurs :-)
- + 1
- 31 aug 2017 - 21:36
-
Dat hij maar oppast met vechten hij is het kleinste van het hele veld .
- + 0
- 31 aug 2017 - 17:36
-
Waarschijnlijk is Monza juist het beste circuit voor Williams. Veel rechte en weinig bochten. De Mercedes motor zorgt voor de snelheid en het mindere chassis en aërodynamica hebben marginale invloed.
- + 0
- 1 sep 2017 - 07:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.371 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Posts: 9.996
Williams: 'we hebben niet zulke goede courerus, maar we gaan ervoor vechten'