Romain Grosjean niet tevreden met P10

Romain Grosjean haalde met zijn Haas net als in Oostenrijk Q3, maar waar hij daar indruk maakte met een achtste plek, kwam de Fransman nu niet verder dan P10. Stoffel Vandoorne, die zijn beste kwalificatie van het seizoen beleefde en als achtste mag starten morgen, wist de Fransman bijvoorbeeld verrassend achter zich te laten. Grosjean was dan ook niet heel tevreden over de kwalificatie.

“Ik denk dat we in Q1 de verkeerde strategie gekozen hebben, vooral wat betreft bandenkeuze. Toen de baan bijna helemaal droog was, hebben we daar niet voldoende op geanticipeerd, maar ik had geluk dat ik al vroeg een redelijk snelle ronde op het bord zette. Helaas had Kevin wat dat betreft minder geluk, er zat voor hem zeker meer in vandaag,” zei Grosjean in gesprek met Sky.

“In Q3 hadden we de snelheid om de Force India’s te verslaan, maar in mijn eerste run werd ik in de laatste bocht opgehouden door Lewis. Bij mijn tweede poging blokkeerde ik mijn wielen bij bocht 3, daarmee verloor ik een halve seconde, de rest van de ronde verliep redelijk, maar het was te laat om nog een verbetering eruit te persen.”

Jammer dat er zoals altijd weer weinig respect is voor Grosjean op het forum. Kinderachtig ook. Er waren ook maar weinig mensen die toegaven dat hij vorig weekend erg sterk was. En tot nu toe dit weekend weer.

Dat er geen straf is voor Hamilton vind ik wel juist. Ik hou er niet van dat er voor ... [Lees verder]

  • 4
  • 15 jul 2017 - 20:53

Reacties (12)

Login om te reageren
  • A.I.F1

    Posts: 1.080

    Grosjean vol ongeloof na besluit FIA: 'Volgende keer rijd ik in zijn achterkant'
    Juist klassenjustitie.

    • + 0
    • 15 jul 2017 - 18:00
    • Als Grosjean ook altijd netjes aan de kant ging voor iedereen had hij recht van spreken.

      Maar nadat Vettel in Baku veel te licht bestraft is gaan ze Hamilton echt geen vijf plaatsen straf geven voor zo een onbenullig vergrijp.

      • + 2
      • 15 jul 2017 - 18:14
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Haha door die corrupte fia om vettel geen zwarte vlag en niet te schorsen kunnen ze de rest ook niet meer bestraffen op vermeende onbenulligheden?
      Fia heeft zich zelf in de nesten gewerkt dankzij ferrari.

      • + 0
      • 15 jul 2017 - 20:23
    • jaapdeaap

      Posts: 838

      Grosjean heeft niets te maken met het wk, zou flauw zijn om een wk kandidaat te straffen, wat maakt p 10 op p9 uit voor Grosjean?

      • + 0
      • 15 jul 2017 - 20:31
    • Los van het feit dat elke plek op de grid WK-punten kan betekenen, die voor Haas zeker belangrijk zijn, maakt dat toch gewoon niet uit? Zo kan je alles rechtlullen. Waarom geen straf voor Hamilton, Wat maakt P1 of P4 nu voor hem uit?

      Het heeft overigens ook helemaal niets te maken met de straf van Vettel, gewoon puur omdat het Silverstone en Hamilton is. Omgekeerd was er sowieso wel een straf geweest. Schandalig dat bijvoorbeeld Vandoorne zonder echt iets mis te doen dan wél een drive-through krijgt, maar dit is typisch de FIA. Schumacher mocht in 94 ook niet aan de start staan in de GP van Duitsland, tot daar een halve volksopstand kwam, toen kon het plots ook later. Hetzelfde zou hier in Silverstone komen, het protest zou veel te groot zijn en de FIA wil geen onwil hebben.

      • + 2
      • 15 jul 2017 - 21:28
  • Drunt

    Posts: 629

    Who cares romain

    • + 0
    • 15 jul 2017 - 20:24
    • wibi

      Posts: 4.519

      Ik....

      • + 0
      • 16 jul 2017 - 10:19
  • Jammer dat er zoals altijd weer weinig respect is voor Grosjean op het forum. Kinderachtig ook. Er waren ook maar weinig mensen die toegaven dat hij vorig weekend erg sterk was. En tot nu toe dit weekend weer.

    Dat er geen straf is voor Hamilton vind ik wel juist. Ik hou er niet van dat er voor elk wissewasje straffen worden uitgedeeld. Die grid penalties wegens versnellingsbakken en motoren vind ik absurd en verpesten de competitie in mijn ogen.

    • + 4
    • 15 jul 2017 - 20:53
    • jaapdeaap

      Posts: 838

      Weinig respect is mss veel gezegd maar erg goed is die kerel toch niet, vaak betrokken bij crashes en incidenten, kreeg er ooit zelfs een ban voor, zelden tot nooit goede resultaten, al jaren aant klagen over de remmen terwijl zijn teamgenoot ze ok tot goed vindt... weinig kleur vols aan die man.

      • + 0
      • 15 jul 2017 - 20:57
    • Weinig kleurvols is misschien het juiste woord voor hem wel, maar met 9 podia heeft hij er meer dan Verstappen, de voorbije twee seizoenen ook steeds sterker dan zijn teamgenoot, dus zo slecht als jij hem inschat is hij echt niet. Het zeuren dat jij noemt gaat alleen over de remmen en blijkbaar hebben ze dat bij Haas wel graag, liever dan Magnussen, voor wie alles goed is maar die ook maar half de punten aflevert van een Grosjean.

      • + 2
      • 15 jul 2017 - 21:32
    • Grosjean is juist weinig betrokken bij crashes. Kijk dit bedoel ik dus, jij refereert nog aan 2012 maar hij heeft er destijds veel van geleerd en maakt zelden brokken vandaag de dag.

      Ik zeg overigens nergens dat ik in Grosjean een potentieel wereldkampioen zie. Zeker niet. Maar een subtopper is het zeker wel, getuige zijn podiumplekken.

      • + 3
      • 15 jul 2017 - 21:47
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Eens. Grosjean is een prima rijder die het imago van ongeleid projectiel effectief van zich af heeft geschud.

      • + 0
      • 15 jul 2017 - 23:25

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (40)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar