user icon

Kevin Magnussen: "Haas F1 veel prettiger om te werken"

  • Gepubliceerd op 17 jun 2017 14:47
  • comments 15
  • Door: Mathijs Carolus

Eind vorig seizoen maakte Kevin Magnussen bekend over te stappen van fabrieksteam Renault naar het Haas F1 Team. Magnussen debuteerde in 2014 namens McLaren in de Formule 1, maar belandde in 2015 op een zijspoor. Na een moeilijk seizoen bij Renault koos Magnussen ervoor over te stappen naar een kleiner team.

De stap van een groot team naar een kleiner team heeft Magnussen geen windeieren gelegd, volgens de Deen is de werkomgeving bij het Amerikaanse team een stuk prettiger dan bij Renault en McLaren: "Ik voel me bij Haas veel meer op mijn gemak. Voor heen werkte ik voor teams die het moeilijk hadden om te presteren, mede omdat er veel druk was van buitenaf maar ook van de teamleiding. Die druk zorgde automatisch ook voor veel druk en stress bij mij als coureur en dat was niet eenvoudig."

Volgens Magnussen is er bij zijn huidige werkgever minder druk en kan Magnussen zich focussen op het rijden: "De druk bij Haas is minder groot, iedereen binnen het team is gemotiveerd en dat zorgt voor een fijne werkomgeving. Druk is niet per se verkeerd, maar zou alleen groot mogen zijn wanneer je vecht om overwinningen of kampioenschappen."

Magnussen scoorde tot nu toe vijf punten dit seizoen, daarmee staat de Deen op een dertiende plaats in het kampioenschap.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Magnussen is gewoon een subtoppertje met af en toe een uitschietertje naar boven.

    • + 2
    • 17 jun 2017 - 14:57
  • ray1975

    Posts: 2.400

    Ja wat moet hij anders zeggen ! Kan moeilijk zeggen Renault was beter....
    Hij moet zijn contract ff goed doornemen, gaat voorlopig 6 trainingen missen... omdat zijn contact dit toelaat, prettig team Kevin top....

    • + 1
    • 17 jun 2017 - 14:57
  • CTRA

    Posts: 3.617

    Als ik dit zo lees en hij heeft dat werkelijk gezegd dan mogen ze hem van mij gelijk uit die F1 wagen trekken en een ander in die auto zetten.

    Totaal geen ambitie en je eigen glazen ingooien om ooit weer bij een topteam te rijden.

    • + 1
    • 17 jun 2017 - 15:02
    • Natuurlijk heeft hij dit niet zo gezegd. Dit is maar een gedeelte van een interview waarvan wij de vraag niet weten en de contekst niet weten. Daarnaast weten we ook niet hoe vrij dit vertaald is.

      Ik heb hem in een interview een tijd geleden iets horen zeggen in de strekking van: Haas heeft een hele prettige sfeer waar je niet continu onder druk staar zoals bij mclaren was omdat dit team nog aan het ontwikkelen is.
      Waarschijnlijk heeft hij nu ook iets soortgelijks gezegd.

      • + 1
      • 17 jun 2017 - 18:10
    • RodyF1

      Posts: 385

      Inderdaad

      • + 1
      • 17 jun 2017 - 18:19
  • Magnussen was wel de laatste rijder die voor mclaren op het podium heeft gestaan ongelooflijk eigenlijk

    • + 3
    • 17 jun 2017 - 15:18
  • Ik denk dat Grosjean aan het einde van dit seizoen moet vertrekken bij Haas.

    • + 1
    • 17 jun 2017 - 16:45
  • JustSaying

    Posts: 55

    Kevin, wat zijn jouw ambities in de formule 1? Wereldkampioen worden toch zeker? Kevin: nee, nee, ben je gek? Dat is veel te veel stress en druk, niks voor mij, man! Laat mij maar gewoon meehobbelen in het middenveld en af en toe wat puntjes meepikken, dan ben ik meer dan tevree.

    • + 1
    • 17 jun 2017 - 16:46
    • RodyF1

      Posts: 385

      Olav Mol vroeg In een interview aan Magnussen wat z'n droom was, en toen zij hij dat het zijn droom is om wereldkampioen te worden....

      • + 1
      • 17 jun 2017 - 17:15
  • Gewoon eerlijk. Niet iedereen heeft het talent van een Hamilton, Verstappen, Vettel en Alonso. Of in andere sporten Messi of Ronaldo, Federer en Nadal. Snap hem wel.

    • + 1
    • 17 jun 2017 - 18:33

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DK
  • Geb. datum 5 okt 1992 (28)
  • Geb. plaats Roskilde, DK
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar