user icon

Grosjean vindt stroeve start Stroll niet verrassend

  • Gepubliceerd op 07 jun 2017 13:52
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra

Het moeizame begin van Lance Stroll in de Formule 1 kwam voor Romain Grosjean niet als een verrassing. Dat verklaarde de Haas F1-coureur tegenover Le Journal de Montreal. De 18-jarige Stroll is namens Williams bezig aan zijn debuutseizoen in de koningsklasse van de autosport en de Canadees heeft tot nu toe de grootst mogelijke moeite om aan te haken bij het niveau.

Grosjean: "Het is zelfs nog moeilijker voor Lance dan ik al dacht, dus ik sta er niet van te kijken dat hij het zwaar heeft. De auto's zijn extreem snel, veel sneller dan vorig jaar. Daarnaast zijn de bolides ook nog eens veel moeilijker te besturen. Er is nu een verschil van twintig seconden per ronde tussen de Formule 3, waar Lance uit afkomstig is, en de Formule 1. Dat is gigantisch!"

Het is echter nog maar de vraag of de wagens komend weekend in Canada ook aanmerkelijk sneller zullen zijn dan vorig jaar. "Een goede vraag", aldus Grosjean. "Op papier zijn we sneller, maar we hebben ook meer luchtweerstand. Op de lange rechte stukken hebben we daar last van. De eerste bocht wordt daarentegen buitengewoon. We zullen later remmen en benaderen de bocht met veel meer snelheid dan voorheen. Dat wordt echt opwindend."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • wibi

    Posts: 4.501

    Steekt er iemand Stroll in de fik? VeRRaSSend!

    • + 0
    • 7 jun 2017 - 14:00
  • Lens Trol

    Posts: 127

    Ik zou het pas verassend vinden zodra iemand zou zeggen dat het hij/zij de slechte prestaties van STR wel verassend zou vinden.

    • + 0
    • 7 jun 2017 - 14:02
    • DBGates

      Posts: 2.473

      Ik vind de slechte prestaties van STR verrassend

      • + 1
      • 7 jun 2017 - 17:10
    • Stroll start niet, verrassend vind stroeve Grosjean.

      • + 0
      • 7 jun 2017 - 19:58
  • Dat Stroll stroef is gestart is voor niemand verrassend, maar dat ie überhaupt is gestart wel.

    Bijna iedereen had ’m nog wel één of twee jaar in de opstapklassen gegund behalve zijn pa en Claire c.s.

    • + 0
    • 7 jun 2017 - 14:12
    • Maar wie had er dan in gezeten? Massa moest zijn pensioen al opschorten...

      • + 0
      • 7 jun 2017 - 14:18
    • Daar zijn het afgelopen halfjaar al heel wat suggesties voor gedaan.

      En Massa was nodig omdat ze toch ook ervaring nodig hadden en hoofdsponsor Martini iemand van boven de 25 jaar eiste.

      • + 0
      • 7 jun 2017 - 14:35
  • Totje294

    Posts: 182

    Stroeve start Stroll. Van een tongue twister gesproken!

    • + 0
    • 7 jun 2017 - 14:33
    • aap

      Posts: 1.366

      een stroeve droll eu... stroll

      • + 0
      • 7 jun 2017 - 20:04
  • Allitererend is het een leuke kop. Grosjean vindt het allemaal niet verrassend inderdaad: ook hij reed te vroeg in de F1 om vervolgens nog door Mark Webber tot first-lap nutcase te worden benoemd (na Brazilië vorig jaar beter warm-up lap nutcase). Nu heeft hij zijn mond vol over debutanten: na Max in Monaco 2 jaar geleden (he hit me, he hit me!) mag nu Stroll het commentaar van deze ervaringsdeskundige aanhoren.

    • + 2
    • 7 jun 2017 - 15:17
    • Oh wat had grotejan dan moeten roepen 2jaar geleden?? Oh leuk ik ben net getorpedeerd met 200km/h,,, of uhhh , lekker hoor, ik ben van achter keihard genomen?? .....

      • + 0
      • 7 jun 2017 - 17:05
    • DBGates

      Posts: 2.473

      Zou croissant familie zijn van Jacques Villeneuve

      • + 0
      • 7 jun 2017 - 17:12
    • @dbgates: nope, maar wel Franstalig. Dan is het voor een Canadese Franstalige krant niet bijzonder om een Franstalige coureur om een quote over een Canadese coureur te vragen die wat veel in de spotlights staat de laatste tijd (nota bene een Squarehead, zoals Engelstalige Canadezen in Quebec wel eens worden betiteld)

      • + 0
      • 7 jun 2017 - 18:07
    • Vind hem meer op Bert uit Sesamstraat lijken...met z'n borstels.

      • + 0
      • 7 jun 2017 - 19:56
    • Hij heet stiekum Lance Sampras..

      • + 0
      • 7 jun 2017 - 20:10
  • Diffuser

    Posts: 1

    Ben ik de enige die Stroll op de Hulk (Lou Ferrigno oid) vind lijken?

    • + 0
    • 7 jun 2017 - 23:26
    • wibi

      Posts: 4.501

      Blijkbaar....lijkt niet op Hülkenberg....is ook geen compliment voor de Hulk in de F1, maar dat terzijde:-)

      • + 0
      • 8 jun 2017 - 14:01
  • maxonly

    Posts: 52

    ja, een seizoen zoals deze maakt het extra duidelijk wat een geweldig seizoen het vorig jaar was voor de NL-fans.

    • + 0
    • 8 jun 2017 - 09:53

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel