Het team van Sauber rust de wagens voor de Canadese Grand Prix uit met een nieuwe achtervleugel. Dat heeft de Zwitserse renstal laten weten in de aanloop naar het evenement op het Circuit Gilles Villeneuve in Montreal. Sauber kan in Canada gewoon een beroep doen op Pascal Wehrlein, die na zijn crash in Monaco uit voorzorg nog wat medische controles onderging.
De artsen hebben het licht op groen gezet voor de Duitser. Wehrlein: "Ik verheug me enorm op de Grand Prix van Canada. In Montreal vinden het hele weekend activiteiten plaats om de komst van de Formule 1 te vieren. Het circuit ligt me wel, het is een combinatie van een stratencircuit en een permanente baan. Het is een traditionele race met een rijke historie."
"Naast motorvermogen zijn stabiliteit onder het remmen, tractie en een goede balans bij het veranderen van rijrichting belangrijke factoren voor Montreal. De lange rechte stukken bieden bovendien goede inhaalmogelijkheden. Afhankelijk van het weer speelt ook de aerodynamische configuratie van de auto een belangrijke rol."
6

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 9.470
Ik rij deze week met een nieuwe bougie in m'n Honda HRV 1.6 L.
Mijn arts zei dat ik gek was en die boel moet inruilen voor een Renault aangezien de balans van zo'n Honda niet goed is. Hij zei dat een Renault veel beter van rijrichting veranderd en stabieler is onder het remmen. Om, volgens hem, maar niet te spreken van de aerodynamische configuratie van die Honda.
Wat mot ik nou?
Die oude bougie weer terug laten zetten?
Koste me toch weer €9.95
Posts: 15
Als ik jou was zou ik blij zijn dat je de hele motor niet hoeft te vervangen ;)
Posts: 1.139
Zeker niet inruilen, ik heb recent een Renault gekocht, en ti's niet dat er iets kapot gaat ofzo, en hij rijdt ook prima, maar ik besterf het van de schaamte. Ik overweeg zelf om de logo's te laten verwijderen voor een betere ervaring.
Kun je daar wat mee?
Posts: 65.802
Misschien een andere arts nemen.
Posts: 1.366
ik als echte Sauber fan hoop dat ze dr nu overvliegen
Posts: 666
Dan moeten ze toch een compleet nieuwe bolide meenemen naar canada ;)
Posts: 1.139
Doen ze ook, het vliegveld ligt vanaf europa gezien iets achter het olympisch eiland, mocht het druk zijn in de lucht dan bestaat de kans dat ze er zelfs 2 keer over vliegen.
Posts: 42.203
Ik denk dat het voor Sauber bij "vlooien" blijft ;)
Posts: 4.297
Met een 2016 motor wel betrouwbaar dat wel gaan ze geen potten breken.
Ik kijk uit naar leuke gevechten met de McL boys.
Posts: 65.802
De McLaren Honda’s gaan kapot of ze rijden (ver) voor de Saubers uit in Canada.
Posts: 65.802
“De lange rechte stukken bieden bovendien goede inhaalmogelijkheden.”
Dus zal Wehrlein zich goed breed moeten maken tijdens het verdedigen.
Posts: 1.193
Een Duitser met humor?! Zal vast zo bedoeld zijn #sarcasme