user icon

Ericsson wijt knullige crash aan remmen en banden

  • Gepubliceerd op 30 mei 2017 15:15
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

Voor Marcus Ericsson kwam op wel heel knullige wijze een einde aan de Grand Prix van Monaco. De coureur van Sauber had net het sein van de safety car gekregen dat hij zich mocht ontdoen van een ronde achterstand. Niet veel later stond de Zweed in de bandenstapels bij Ste Devote.

De uitleg van Ericsson: "Het was van begin tot eind een moeizaam weekend. Gezien onze snelheid in de aanloop naar zondag was mijn tempo in de race nog behoorlijk. Jammer genoeg kreeg ik achter de safety car last van oververhitting van de remmen."

"Ik probeerde de remtemperatuur nog omlaag te brengen, maar tegelijkertijd moest ik de banden wel in het juiste raamwerk houden. De combinatie van oververhitte remmen en koude banden zorgde ervoor dat ik de auto maar moeilijk kon afremmen. Daardoor gleed ik zo de bandenstapels in, er was niets aan te doen."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Dit was de meest hilarische crash ooit die ik live heb gezien.

    • + 0
    • 30 mei 2017 - 15:31
  • Ietsje langzamer rijden?

    • + 0
    • 30 mei 2017 - 15:34
  • En aan talent?.

    • + 0
    • 30 mei 2017 - 15:35
  • Hij heeft zn kansen gehad afgelopen jaren. Ik hoop echt dat we Ericsson in 2018 niet meer terug gaan zien...hopelijk gaan zijn sponsors ook eindelijk inzien dat Marcus niets heeft toe te voegen in de F1. Zeer kleurloze coureur, totale figurant.

    • + 0
    • 30 mei 2017 - 15:36
    • Ik gaf hier laatst ook aan dat ik hem een vrij kleurloze rijder vind, ik moest toen van velen toch maar mijn mening herzien. Toch fijn om te zien dat ik niet de enige ben die hem niet zo vind imponeren.

      • + 0
      • 30 mei 2017 - 16:14
    • Je ‘moet’ je door niemand laten verplichten om je mening te herzien.

      • + 0
      • 30 mei 2017 - 19:26
    • Vroem!

      Posts: 293

      Hoop ik ook Darlos. Ericsson, Stroll, Palmer, Kvyat kunnen wat mij betreft allen weg. Over Stoffel, Wehrlein en Giovinazzi weet ik het nog niet. Enne Johnnada, kijk goed naar Larry's commentaar; niemand zou jou moeten vertellen wat je moet doen hier. Dit is een forum waar jouw mening net zo veel waard is als die van een ander, ook al is hij afwijkend van die van anderen. Dat is juist wat we hier bespreken. Zolang het maar met respect gebeurd.

      • + 1
      • 30 mei 2017 - 22:04
    • Haha dank je heren. Gelukkig ben ik nou niet echt een persoonlijkheid die zich snel een mening laat aanpraten, ik was met name verbaasd dat Ericsson zoveel bijval kreeg zonder dat ik kan inzien waarom. Ik was met name blij om te lezen dat er mensen zijn die hem kleurloos vinden, net zoals ik dat vind ;)

      • + 0
      • 31 mei 2017 - 13:53
  • ZlatanF1

    Posts: 457

    Aandacht maakt alles mooier ;-) ( negatief als positief)

    • + 0
    • 30 mei 2017 - 16:29
  • Nu ben ik geen monteur maar dit is dan toch wel een zeer knap staaltje techniek. Remmen die te warm worden bij weinig gebruik. Achter de SC worden de remmen toch echt niet optimaal gebruikt dus hoe kunnen deze dan oververhit raken en dit terwijl de banden juist afkoelen????

    De crash was zeer knullig maar deze uitleg nog veel erger. Als dit echt waar is dan moet Sauber toch echt opzoek naar een andere remmen leverancier.

    • + 0
    • 30 mei 2017 - 17:32
    • Edmund

      Posts: 123

      Probleem is juist dat ze de banden op de juiste temperatuur proberen te houden. Dit doen ze door hard te remmen. Banden zijn dan goed maar de remmen zijn te heet en ze kunnen door het, relatieve, langzame tempo van de safetycar niet genoeg koelen.

      Was exact het probleem waar Stroll over klaagde en waar Ricciardo in omgekeerde volgorde (banden te koud, minder grip; hallo vangrail) last van had.

      Schijnbaar is het met de huidige bolides extreem lastig om zowel de banden als de remmen bij een safetycar goed te houden.

      Ben geen fan van Ericsson, maar ik begrijp zijn verklaring.

      • + 0
      • 30 mei 2017 - 23:35
  • Marcus Ericsson, waarom spreekt men in Nederland zijn naam overigens altijd uit op zijn "engels"? Dit ergert mij al lange tijd! Vooral Olav Mol heeft er een handje van. het is dus rekening houdend met Niet-pulmonische medeklinkers ÉÉriksonn en niet ÈÈriksen"

    Het is overigens pas sinds kort dat Olaf Mol de naam Carlos Sainz op de normale manier uitspreekt (dus Sainz ipv Seens)

    • + 0
    • 30 mei 2017 - 18:53
    • ZlatanF1

      Posts: 457

      Heb heb een keer op twitter op de uitspraak geattendeerd, noem, hem toch ook geen olaf met een F... wacht nog op reactie. idem Ricciardo > riccardo. is best lastig.

      • + 0
      • 30 mei 2017 - 19:40
  • Als hij bij een GP gewoon eens zou wegblijven, zou dan buiten Sauber iemand het in de gaten hebben?

    • + 1
    • 30 mei 2017 - 19:30
    • LOL, goeie vraag Larry!

      Z'n eigen familie denk ik, omdat hij dan weer op zondag gewoon thuis voor de buis zit F1 te kijken.

      • + 0
      • 31 mei 2017 - 04:35

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Sauber
  • Punten 18
  • Podiums 0
  • Grand Prix 151
  • Land SE
  • Geb. datum 2 sep 1990 (31)
  • Geb. plaats Kumla, SE
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar