Esteban Ocon: "Veel games gespeeld dus ik ken het circuit uitstekend"

Esteban Ocon presteert misschien wel boven verwachting bij het team van Force India, hij haalde in alle vijf de races punten voor het team, net als zijn teamgenoot Sergio Perez.

Ocon: "Ik ben blij met mijn start bij Force India, we halen iedere race punten en de wagen wordt ook steeds beter. We leren nog steeds en als we alles goed precies goed hadden gedaan, dan was er misschien nog meer mogelijk geweest." In het begin van het seizoen moest hij Perez nog een paar plaatsen voor zich dulden, maar nu zit hij er kort achter en dat doet hem deugd. "Het is erg goed dat ik samen met Sergio nu op hetzelfde niveau kan rijden", aldus Ocon.

Over zijn voorbereiding op Monaco zegt hij: "Ik heb hier nog nooit geracet en dat is jammer, ik kwam alleen om te kijken, maar ik ken het circuit uiteraard dankzij alle games die ik sinds mijn jeugd al speel. Dus het circuit heeft geen geheimen voor mij. Daarnaast heb ik veel veel in de simulator gezeten, dus ik ben er klaar voor."

Grappig, gisteren zei Esteban het op deze site net ff anders:

“In Monaco racen gaat een hele nieuwe ervaring voor mij worden, want ik ben er nog nooit geweest.
Het gaat een vreemde ervaring worden want ik ken het uit mijn hoofd, maar het is altijd een andere ervaring als je er echt gaat rijd... [Lees verder]

  • 2
  • 24 mei 2017 - 15:54

Reacties (22)

Login om te reageren
  • O jee, Ocon! Nu haal je de hoon van velen over je heen!

    • + 1
    • 24 mei 2017 - 15:37
    • wibi

      Posts: 4.519

      Klopt denk ik NBTT....lach me dood als hij als 1e in de muur ligt. De praktijk is meestal anders....;-)

      • + 0
      • 24 mei 2017 - 15:47
    • De praktijk tot op heden is dat Max in de muur ligt in Monaco.... Ocon heeft tenminste veel geoefend op zijn pc.

      • + 0
      • 24 mei 2017 - 16:15
    • wibi

      Posts: 4.519

      Ocon into the barriers at Portier (zat er aan te komen...God straft onmiddellijk!)

      • + 0
      • 25 mei 2017 - 17:02
  • “Veel games gespeeld dus ik ken het circuit uitstekend.”

    Esteban duikt het casino in voor het gokcircuit.

    • + 0
    • 24 mei 2017 - 15:43
    • Hij dacht een sluiproute te hebben gevonden nrt zoals bij Mariokart....

      • + 0
      • 24 mei 2017 - 19:55
  • Nou Hamilton, kom er maar in

    • + 0
    • 24 mei 2017 - 15:46
  • Grappig, gisteren zei Esteban het op deze site net ff anders:

    “In Monaco racen gaat een hele nieuwe ervaring voor mij worden, want ik ben er nog nooit geweest.
    Het gaat een vreemde ervaring worden want ik ken het uit mijn hoofd, maar het is altijd een andere ervaring als je er echt gaat rijden. Ik moet nog steeds veel leren tijdens de trainingen op donderdag.
    Ik zal het stap voor stap moeten bekijken en zo langzaam richting de limiet gaan.”

    • + 2
    • 24 mei 2017 - 15:54
    • Precies interviews kan je bijna nooit serieus nemen want er wordt vaak een willekeurige uitspraak uit de context gehaald

      • + 0
      • 24 mei 2017 - 17:28
  • Q3FI

    Posts: 828

    Kijk Jenson, zo zie je hoe het Ocon...

    Ok, flauw. Ik gun Esteban een probleemloos Monaco debuut.

    • + 0
    • 24 mei 2017 - 15:59
  • A.I.F1

    Posts: 1.080

    Oké Hierbij de rijders die hem de muur in vegen:
    Stroll FP1 Q1
    Palmer Q2
    Ocon FP2
    Magnussen Q1
    Max FP2
    Wehrlein FP1
    Lewis Q3
    Ericson FP3


    Glazenbol draait overuren.

    • + 0
    • 24 mei 2017 - 16:21
    • The dre

      Posts: 2.184

      Gooi maar in de glasbak dan, gaat niet veel van uitkomen. Stroll en palmer en mischien nog een 3e hooguit.

      • + 0
      • 24 mei 2017 - 16:39
    • johan_sb2

      Posts: 931

      En degene met de reputatie op Monaco zet je ervoor het gemak niet bij.

      • + 0
      • 24 mei 2017 - 16:51
    • johan_sb2

      Posts: 931

      Damn, slecht gelezen. Niks gezegd

      • + 0
      • 24 mei 2017 - 16:52
    • mmm mijn glazen bol zegt iets anders:
      Stroll FP1, Q1, Race
      Palmer Q2
      Ocon FP2
      Magnussen Q1
      Max FP2
      Wehrlein FP1
      Lewis Q3
      Ericson FP3
      Botas Race
      Grosjean Race

      • + 0
      • 24 mei 2017 - 17:17
    • Waar kan ik tekenen?

      • + 0
      • 24 mei 2017 - 17:17
    • Je vergeet Verstappen!

      • + 0
      • 24 mei 2017 - 17:31
    • @RF. In je kladblok. ;)

      @Fred. Specsavers of Hans Anders? ;)

      • + 0
      • 24 mei 2017 - 23:52
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Nou Ocon..... Het circuit van Monaco barst van de geheimen. De hekken hangen er vol mee :)

    • + 0
    • 24 mei 2017 - 16:41
  • Vermoedelijk is Ocon fan van Pipi Langkous: https://yoo.rs/lichtophethart/blog/pippi-langkous-wie-was-ze-eigenlijk-1484606503.html

    • + 0
    • 24 mei 2017 - 17:18
  • Een dolletje maken over een coureur heurt erbie, maar het is en blijft Monaco en daar zijn al vele toppers in de fout gegaan. Ik stel mij dan ook volledig neutraal op, Go Max ;)

    • + 0
    • 24 mei 2017 - 18:20
  • erwin93

    Posts: 893

    Wil niet veel zeggen maar als je vanaf F1 2003 tot nu elk jaar F1 games of andere games speelt met dit circuit er in (ook de sims zoals Iracing Rfactor etc) dan ken je het circuit wel :)

    • + 0
    • 24 mei 2017 - 19:14

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Cadillac F1
  • Punten 1.450
  • Podiums 35
  • Grand Prix 214
  • Land Mexico
  • Geb. datum 26 jan 1990 (36)
  • Geb. plaats Guadalajara, Mexico
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar