user icon

Ross Brawn omringt zich door oude bekenden

  • Gepubliceerd op 19 mei 2017 13:15
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

De Formule 1 heeft enkele nieuwe medewerkers aangesteld ter versterking van de afdeling sport, die onder leiding staat van Ross Brawn. Jason Somerville voegt zich als hoofd aerodynamica bij het team van Brawn. Hij werkte eerder voor onder meer Toyota, Lotus-Renault en Williams.

Brawn heeft ook een paar oude bekenden mogen verwelkomen. Met Craig Wilson en Nigel Kerr werkte hij immers al samen bij BAR, Honda en Brawn GP. Wilson gaat aan de slag als Head of Vehicle Performance, terwijl Kerr de verantwoordelijkheid voor de financiële strategie op zich neemt. Somerville en Wilson maken onderdeel uit van een klein groepje engineers dat onderzoek zal verrichten naar de implicatie van regelveranderingen.

Brawn: "Ik ben verguld om drie zeer ervaren krachten die zich door de jaren heen meermaals als experts hebben bewezen in de Formule 1 te mogen verwelkomen. We zijn bezig om een team te formeren om een hechtere band tussen het management van de sport en de overige stakeholders te smeden. Op deze manier willen we ervoor zorgen dat alle partijen betrokken zijn bij de implementatie van nieuwe reglementen."

Bernie zat ook het liefst in zijn eentje aan het bedrijfskerstbuffet. Dan was alles voor Bassie en kostte het niet zoveel. ;)

  • 2
  • 19 mei 2017 - 14:32

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Brede AA

    Posts: 169

    Had Bernie Ecclestone ook zoveel medewerkers met dergelijke taken? Lijkt er een beetje op dat het personeelsbestand enorm is toegenomen

    • + 0
    • 19 mei 2017 - 13:28
    • Robinho85

      Posts: 234

      Was van de week volgens mij ook een bericht over, dat het personeelsbestand op het hoofdkwartier van de F1 in Londen door Liberty wordt verdubbeld van 75 naar 150

      • + 0
      • 19 mei 2017 - 13:32
    • Bernie zat ook het liefst in zijn eentje aan het bedrijfskerstbuffet. Dan was alles voor Bassie en kostte het niet zoveel. ;)

      • + 2
      • 19 mei 2017 - 14:32
  • Heeft Brawn al een chef 'proefballonetjes'??? Vast wel een oud politicus die deze functie ambieert.

    • + 0
    • 19 mei 2017 - 13:56
  • KoBus

    Posts: 2.382

    Begint een beetje op een 'old boys network' te lijken...
    Ik weet even niet of je daar zo blij mee moet zijn

    • + 0
    • 19 mei 2017 - 13:58
    • @Kobus, daar schuilt inderdaad een gevaar in van tien handen op één buik, maar aan de andere kant zullen onervaren snotneuzen bij de teams bijvoorbeeld weinig overtuigend overkomen.
      En er zullen weinig neutrale klasbakken in de paddock rondlopen dus Brawn ontkomt er bijna niet aan om niet dergelijke ‘bobo’s’ aan te schaffen.

      • + 1
      • 19 mei 2017 - 14:41
    • KoBus

      Posts: 2.382

      @LARRY

      Ben het wel met je eens dat je zult moeten kiezen voor mensen met ruime ervaring in verband met geloofwaardigheid. Aan de andere kant weet Brawn natuurlijk ook wel van wie hij volledige medewerking zal krijgen, het gevaar zit er dan altijd in dat je ja-knikkers gaat krijgen.

      Maar goed, ik ken natuurlijk de betreffende personen verder niet om een echt gefundeerde mening te geven.

      • + 0
      • 19 mei 2017 - 14:48
    • Dat is zo Kobus, alleen is Brawn zo'n man die liever heeft dat je tegen hem zegt dat je het totaal niet met hem eens bent en dat beargumenteert dan een ja-knikker die zijn eigen agenda heeft.

      • + 1
      • 19 mei 2017 - 15:35
    • Dat denk ik ook @Jim, hij komt bij mij ook altijd best wel integer over.
      Maar ik zit natuurlijk niet bij hem aan de keukentafel dus het blijft bij een vermoeden.

      • + 0
      • 19 mei 2017 - 19:12
    • Larry, je moet voor de aardigheid dat boek van Ross Brawn en Adam Parr eens lezen. Kost €16,- maar dan heb je ook een inkijkje in de gedachtengang van een zeer succesvolle techneut/teamleider. Je leest het niet in één adem uit maar toch van harte aanbevolen!

      • + 1
      • 20 mei 2017 - 12:28
    • @Jim bedankt, zulke tips zijn altijd welkom!

      • + 0
      • 20 mei 2017 - 12:58
  • Prima die oude bekenden, zolang ze maar zeggen en doen wat wij willen.

    • + 0
    • 19 mei 2017 - 14:33
  • Baksteen

    Posts: 704

    + kundige mensen
    + er wordt serieus gebrainstormd
    + het gebeurt niet overhaast

    - zijn ze wel onafhankelijk van de machtige fabrikanten?
    - zijn ze onafhankelijk te behouden?
    - in hoeverre is hun autoriteit en dat van Brawn niet slechts een papieren tijger?

    • + 0
    • 19 mei 2017 - 15:34

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
Bekijk volledige kalender
show sidebar