user icon

Wehrlein waagt in Bahrein nieuwe poging om te racen

  • Gepubliceerd op 12 apr 2017 08:15
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra

Het verlossende woord is eruit; Pascal Wehrlein is fit genoeg bevonden en heeft toestemming gekregen om komend weekend in Bahrein te racen. De Duitser moest de eerste twee Grands Prix van 2017 verstek laten gaan omdat hij herstellende was van een rugblessure.

Over die blessure lopen de lezingen uiteen. Wehrlein sloeg bij de Race of Champions in Miami in januari over de kop en zou daarbij haarscheurtjes in een van zijn ruggenwervels opgelopen hebben. Sauber-teambaas Monisha Kaltenborn wist alleen nergens van.

Vrijdag keert Wehrlein echter terug in de auto en zo krijgt hij de kans om eindelijk zijn eerste race voor Sauber af te werken. Hij begon drie weken geleden ook vol goede hoop aan de Australische Grand Prix, maar moest toen na de vrije trainingen op de vrijdag al afhaken.

Antonio Giovinazzi verving hem in Australië en in China. In Melbourne deed de Italiaan dat met verve, Sjanghai was een weekend om snel te vergeten. In Bahrein is het aan Wehrlein om te laten zien wat hij waard is met de Sauber C36.

 

Reacties (24)

Login om te reageren
  • William-E

    Posts: 393

    Gio heeft het verkloot en nu mag Weh weer aanschuiven...

    • + 2
    • 12 apr 2017 - 08:18
    • TvdB

      Posts: 46

      Precies, twee zielen, één gedachte.

      • + 0
      • 12 apr 2017 - 08:20
    • Welnee, GIO was gewoon een tijdelijke vervanger, niets meer. Wehrlein heeft vorig jaar al ruimschoots bewezen dat hij een stabiele en snelle coureur is...vooral in de races. Goede keuze om juist bij deze race terug te komen: Bahrein is voor de nek niet superzwaar...weinig snelle bochten en veel rechte stukken om 'uit te rusten'.

      • + 0
      • 12 apr 2017 - 08:46
    • azzey

      Posts: 258

      Denk dat FER ook liever niet had dat GIO meer als 2 GP's zou rijden, want dan zouden ze hem zelf niet meer in mogen zetten in de Young Driver Tests, waar hij wel voor ingepland stond en dan zouden ze terug moeten vallen op Leclerc.

      Anderzijds zou hij wel waardevolle ervaring op kunnen doen als hij meer GP's rijdt.

      • + 0
      • 12 apr 2017 - 09:32
  • Nu is het wachten op Wolff die zegt dat Pascal helemaal niet beschikbaar is voor Bahrein.

    • + 1
    • 12 apr 2017 - 08:27
  • Heeft iemand het al tegen Moneysha gezegd?

    • + 4
    • 12 apr 2017 - 08:28
  • c4ndiru

    Posts: 349

    Gio geblesseerd?

    • + 1
    • 12 apr 2017 - 08:30
  • Succes en heel veel sterkte. Conditioneel hoop ik dat hij het gaat volhouden indien men die 40 graden luchttemperatuur gaat bereiken. Je kan een hoop doen in 3 weken maar of je wonderen kan verrichten? Gaan het vrijdag wel zien.

    Ik denk dat die uiteindelijk hetzelfde gaat proberen als in Australië maar nu wel racen en uitvalt vanwege fysiek..

    Ondertussen kachelt Marcus lekker door en geen haan die naar zijn prestaties kraait. (18e en 15e)

    Wel mooi dat geen enkele wagen op meer dan 1 ronde staat van de winnaar vooralsnog. Die tijden zijn voorbij vooralsnog (wie mist Manor op het moment nog)

    • + 0
    • 12 apr 2017 - 08:33
    • wibi

      Posts: 4.506

      Ik...belachelijk dat die niet mee meedoen! Voor een multimiljonair is 6 ton toch gewoon wisselgeld!?! Ik had ze graag gesponsord met 1 miljoen en dan stond er op de auto: "This car is sponsored by Wibi!" (maar heb geen 6 ton).

      • + 1
      • 12 apr 2017 - 08:52
  • Wat een geweldig nieuws NOT. Laat die Wehrlein aub gaan DTM'n of zo. wat een zak hooi

    • + 0
    • 12 apr 2017 - 08:47
    • wibi

      Posts: 4.506

      Stroll is pas een zak hooi...

      • + 0
      • 12 apr 2017 - 08:53
    • Nee, stroll is een wandeling. "I strolled around the city", betekent dat je door een stad hebt gewandeld. Als Lance op zondagmiddag niet snel is, weten we dus hoe dat komt. ;-)

      • + 1
      • 12 apr 2017 - 09:25
    • wibi

      Posts: 4.506

      Eerst een kalmerend rustig wandelingetje terug naar de pits en daarna een zak hooi zijn...

      • + 0
      • 12 apr 2017 - 09:36
    • Helemaal oneens Wibi, Stroll is geen zak hooi, Stroll is een drol! Een hele rijke drol.

      • + 0
      • 12 apr 2017 - 16:12
  • Niet fit genoeg voor China in koele omstandigheden maar een week later wel fit genoeg voor Bahrein?

    • + 1
    • 12 apr 2017 - 09:24
    • azzey

      Posts: 258

      Een extra week relatieve rust + training + intensieve medische verzorging kan al heel wat uitmaken. Denk dat China misschien al had gekund, maar bij dit soort blessures wil je iets meer zekerheid hebben.

      Daarnaast ben je nog altijd afhankelijk van het groene licht van de medische staf.

      • + 0
      • 12 apr 2017 - 09:38
    • Wonderbaarlijk gewoon.

      • + 0
      • 12 apr 2017 - 09:39
    • Het is alleen maar politiek geneuzel. Heeft niets met blessures of zo te maken. Dat verhaal rammelt aan alle kanten. Wel kunnen testen met gebroken wervels maar niet kunnen racen, waarbij Gio wel zo kon instappen. Het verhaal ging toen helemaal niet over de rugwervels of die wel/niet gebroken zouden zijn, maar omdat meneer Wehrlein moe was, of eigenlijk bang was moe te worden, nog erger. Ik weet niet meer wie het hier schreef, maar iemand legde het verband met de motorleverancies voor volgend jaar. Dat lijkt me een veel betere verklaring. ook het feit dat wanneer Gio wel weer zou racen dat hij dan niet meer voor Fer kon gaan uitkomen, denk niet dat en sauber noch fer wil hebben. maw er spelen allerlei andere zaken op de achtergrond, het fijne weten wij er niet van, incl mijzelf niet, maar dat het om een blessure zou gaan..., neuh hoor.

      • + 0
      • 12 apr 2017 - 09:51
    • wibi

      Posts: 4.506

      Zou ook te maken KUNNEN hebben met de motorleverancier (Ferrari) die eens 2 races de prestaties van hun coureur wilden testen met het oog op de toekomst. Aangezien WEH toch een 'ongelukje' heeft gehad was dit een mooie afleiding om GIO te kunnen testen op kwaliteiten om te racen. Australië was erg goed en in China nam (waarschijnlijk) GIO teveel risico en spinde.... dat wordt het dus niet bij Ferrari en WEH mag weer instappen. Wat ook mee zal tellen is dat GIO niet meer dan 2 races mag rijden anders is hij geen testrijder meer en kan niet ingezet worden....zo slecht is hij nu ook weer niet...

      • + 0
      • 12 apr 2017 - 10:00
    • shit Wibi..., ben ik weer met je eens.., nu wel ophouden hoor.. ;-)

      • + 1
      • 12 apr 2017 - 10:08
    • wibi

      Posts: 4.506

      Sorry Misstappen..zal me in het vervolg in proberen te houden, maar kan niks beloven;-)

      • + 1
      • 12 apr 2017 - 11:32
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Wehrlein...... zal me niks verbazen als ie tijdens de race moet opgeven.

    • + 0
    • 12 apr 2017 - 17:43

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DE
  • Geb. datum 18 okt 1994 (26)
  • Geb. plaats Sigmaringen, DE
  • Gewicht 61 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park