user icon

Ocon gaf bijna dagelijks over op trainingskamp

  • Gepubliceerd op 04 apr 2017 16:26
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra

Force India-coureur Esteban Ocon heeft deze winter flink afgezien. De jonge Fransman koos voor een trainingsstage op hoogte om zichzelf fysiek gezien voor te bereiden op het Formule 1-seizoen 2017. Hij wist dat de nieuwe bolides meer van hem zouden vergen en hij is diep gegaan om spierkracht en inhoud te ontwikkelen.

In gesprek met Crash.net onthulde Ocon: "De winterstop was in eerste instantie een kwestie van batterijen opladen, dus in december had ik wat vrije tijd. Al waren er ook nog de nodige gala's en ceremonies waar ik bij aanwezig moest zijn. Daarna ben ik snel begonnen met trainen om een basis op te leggen. Ik heb een trainingsstage op hoogte van bijna 3.000 meter gedaan, dat was goed. Het was zwaar, ik gaf bijna dagelijks over! Maar ik ben wel blij dat ik het gedaan heb."

Ander verhaal

En toen brak het moment aan dat hij voor het eerst mocht testen met de VJM10. Ocon: "Bij mijn eerste kennismaking met de Formule 1 was ik overdonderd door de kracht van de motor. Dat leek nu minder, dat was een vreemde gewaarwording. Maar toen ik door de eerste bocht ging, was het wel een ander verhaal! Ik had zoveel grip en het was indrukwekkend en leuk."

Doelstellingen

Hij scoorde in Australië zijn eerste punt in de Formule 1. Ocon heeft zich voor dit seizoen ten doel gesteld om nog veel vaker in de punten te finishen. "Mijn persoonlijke doelstelling is om elke race punten te pakken en als de auto het toelaat een gooi te doen naar podiumplekken, zoals Sergio Perez vorig jaar deed. Het is nog te vroeg om te zeggen of dit haalbaar is."

Pascal Wehrlein

Ocon behoort samen met Wehrlein tot het opleidingsprogramma van Mercedes. Vorig jaar waren ze nog teamgenoten bij Manor. "We respecteren elkaar. We zijn niet de beste vrienden, maar er is wel wederzijds respect voor elkaar. Ik respecteer hem voor wat hij met Manor heeft gedaan vorig jaar en hij is een erg sterke en goede coureur", besluit Ocon.

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Of kwam het door de kleur van de auto dat je overgaf!

    • + 0
    • 4 apr 2017 - 16:30
  • Nou meid, wat eruughh.... zeker niet eerder in zn leven tot het gaatje gegaan.... of gewoon teveel mosselen op al die gala,s en ceremonies... pfffffffffffffff.... Denkt zeker ook al dat hij de lieve heer is....

    • + 0
    • 4 apr 2017 - 16:36
    • Toe aan weekend? :p

      • + 1
      • 4 apr 2017 - 18:38
    • Samsonait

      Posts: 574

      Ik lees die comment en denk moet dat nou? totdat ik je naam las, bijna alle comments die nergens over gaan komen bij jou weg:) Je begint een beetje beroemt te worden meid

      • + 5
      • 4 apr 2017 - 19:51
  • Hij heeft het eerste puntje al binnen, niet slecht op een circuit waar hij nog nooit had gereden.

    • + 1
    • 4 apr 2017 - 16:39
  • "Hij wist dat de nieuwe bolides meer van hem zouden vergen en hij is diep gegaan om spierkracht en inhoud te ontwikkelen."

    Inhoud? Wat voor inhoud, precies? Longinhoud?

    • + 1
    • 4 apr 2017 - 16:46
    • Vast en zeker!

      • + 0
      • 4 apr 2017 - 18:00
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Op het artikel afgaande is er vooral veel inhoud uitgekomen.

      • + 0
      • 4 apr 2017 - 19:38
  • Dat gevoel heb ik elke zondag ochtend..

    • + 0
    • 4 apr 2017 - 16:46
  • William

    Posts: 472

    Goed zo jongens. Ga maar weer afgeven op een F1 coureur. Ik zou zeggen neem nog een biertje voor je buikvet. Waar daar zijn jullie nog beter in. Treurig stel.

    • + 14
    • 4 apr 2017 - 16:46
    • McrF1

      Posts: 167

      Inderdaad, hij zegt hier toch helemaal niets verkeerd? Beetje kinderachtig.

      • + 2
      • 4 apr 2017 - 17:05
    • JPfx

      Posts: 48

      Mja, maar het is natuurlijk nooit goed als je dagelijks moet overgeven. Dan is of je trainingsschema niet goed, of er is iets anders mis.

      Blijft overeind dat hij in elk geval WEL klaar was voor 2017, in tegenstelling tot Wehrlein, en zijn eerste punt gewoon wel heeft binnengeharkt!

      • + 0
      • 4 apr 2017 - 17:11
    • Sluit me volledig bij je aan, William!
      Vind Ocon een sympathieke knul, die keihard werkt om zijn doel te bereiken. Z'n eerste punt is binnen en naar mijn mening doet hij weinig onder voor Perez die toch al een tijdje meedraait in de subtop. Perfect rijderskoppel hebben ze daar.

      • + 0
      • 4 apr 2017 - 17:27
    • Eens. Ik vind sowieso dat Ocon zich altijd erg netjes uitdrukt in interviews, niet die arrogantie die je bij andere coureurs vaker proeft. Daarbij een getalenteerde gast, gun het hem. Al lijkt me dat trainingsschema ook niet helemaal gezond.

      • + 2
      • 4 apr 2017 - 17:43
  • Ach zolang er nog geen bloed vloeit , heb je niks om van over je nek te gaan.

    • + 1
    • 4 apr 2017 - 17:15
  • Toch raar dat het volgende bericht 'Hülkenberg wil nare smaak wegspoelen in China' is...

    • + 3
    • 4 apr 2017 - 17:38
    • haha, ik dacht aan hetzelfde haha

      • + 0
      • 5 apr 2017 - 08:25
  • Wat een mietje. Die traint ook een keer, hoor. Een goedgetrainde atleet gaat echt niet zomaar over z'n nek, dan doe je iets verkeerd met je voeding namelijk.

    • + 0
    • 4 apr 2017 - 18:13
    • McrF1

      Posts: 167

      Mhua, volgens mij ging ene Messi ook regelmatig over zijn nek. Zelfs tijdens de wedstrijd.

      • + 0
      • 5 apr 2017 - 10:42
  • Kan een mooi teamduel met Perez worden... dat Perez uiteindelijk wint.

    • + 0
    • 4 apr 2017 - 21:06

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 208
  • Podiums 1
  • Grand Prix 71
  • Land FR
  • Geb. datum 17 sep 1996 (24)
  • Geb. plaats Évreux, FR
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar