user icon

Sainz: "Ik miste vertrouwen om alles uit de auto te kunnen halen"

  • Gepubliceerd op 28 maa 2017 17:23
  • comments 41
  • Door: Rik Klein Entink

Daags na de Grand Prix van Australië zegt Carlos Sainz van het team van Toro Rosso dat hij niet genoeg vertrouwen had om het maximale uit de STR12 te halen. De Spanjaard eindigde op plaats acht en zijn teamgenoot Daniil Kvyat werd negende. Beide rijders dus aan de start van het seizoen in de punten.

Alleen op vrijdag 100%

"Ik miste wat vertrouwen zo ik kon niet alles eruit halen, maar het heeft met de balans van de auto te maken en ik hoop dat we dat voor China hebben opgelost", zo zegt Sainz. De coureur geeft aan dat hij eigenlijk alleen op vrijdag zich 100% voelde met de auto. 

"Force India klein beetje slimmer"

Kvyat had een andere strategie voor de race en dat betekende op een gegeven moment dat Sainz zijn teamgenoot er langs moest laten, maar dat deed hij zonder enig probleem. "Ik moest mijn teamgenoot voorbij laten gaan omdat het team dat vroeg, ondanks dat hij nog een stop moest maken. Uiteindelijk misten wij de zevende plaats maar net. 

Als hij de concurrenten de revue laat passeren geeft hij aan dat Williams meer snelheid in de race heeft maar dat de Toro Rosso sneller is dan de Force India. "Alleen zij waren net dat kleine beetje slimmer dan ons.

Reacties (41)

Login om te reageren
  • Snap het helemaal.
    Ik mis ook wel eens het vertrouwen in de balans van mijn Aygo.
    Maar dan alleen als mijn schoonmoeder achterin zit...

    • + 3
    • 28 maa 2017 - 17:24
    • Ben je getrouwd met de dochter van Monisha?

      • + 0
      • 28 maa 2017 - 18:12
    • Heeft dat monster kinderen?

      • + 0
      • 28 maa 2017 - 19:03
    • Je moet haar ook niet achterin stoppen!

      Tip: topkoffer

      • + 1
      • 28 maa 2017 - 22:48
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Altijd vastbinden op de motorkap. Geeft extra grip.

      • + 1
      • 29 maa 2017 - 00:03
    • Kakatoe

      Posts: 1.246

      Ik rij een Dacia Lodgy - ik moet vooral zelf in balans blijven

      • + 1
      • 29 maa 2017 - 10:14
    • laat haar haar mond open doen, meestal past dat wel over de trekhaak...

      • + 0
      • 29 maa 2017 - 10:29
  • Goed begin van het seizoen voor TR, met beide auto's in de punten. Maar waarom ging Kvyat nog een pitstop maken een paar rondjes voor het einde, was dat voor de zekerheid om de banden te wisselen of was er wat anders aan het handje? Iemand die dit weet hiero?

    • + 0
    • 28 maa 2017 - 17:32
  • Achtste en negende zijn keurige resultaten. Toro Rosso doet het goed als het constant in de punten blijft rijden want in feite zijn de eerste zes plaatsen steeds al vergeven aan de drie topteams.
    En iedereen is aan het begin van het seizoen nog op zoek naar meer balans.

    • + 1
    • 28 maa 2017 - 17:37
    • Het had met wel op het randje rijden ook een p6 kunnen zijn. Daar gaat racen toch om inplaats van safe puntjes halen. Tuurlijk moet je af en toe slim zijn. Maar ik kan de opmerking van sainz niet waarderen. Zie t meer als een smoes dat kyat beter was

      • + 0
      • 28 maa 2017 - 17:56
    • manuel

      Posts: 2.964

      Heel goed gedaan van STR, als je zag hoeveel achterstand ze hadden bij het testen in Barcelona. Ik bedoel ze hebben niet bijster veel ronden gereden.

      • + 2
      • 28 maa 2017 - 18:01
    • Ik denk wel dat FI nog sterker wordt. Maar top van STR

      • + 1
      • 28 maa 2017 - 22:49
    • vergeet de inbreng van hun "toprijder" Sainz niet... die perst er echt wel een seconde of 4 extra uit.., dat kwam echt niet door de nieuwe regelementen voor 2017, gewoon de Sainz factor..

      • + 0
      • 29 maa 2017 - 10:38
  • "Ik miste vertrouwen om alles uit de auto te kunnen halen"
    Ik ook daarom laat ik mijn vrouw alles uit de wagen halen na het winkelen. haha

    Als hij er dus alles uit kan halen staan ons nog mooie wedstrijden te wachten (hoop ik)

    • + 1
    • 28 maa 2017 - 17:45
    • Wie zou het anders moeten doen dan? Het zijn toch ook háár boodschappen? ;)

      • + 0
      • 28 maa 2017 - 19:09
  • Hoezo geen vertrouwen?! Die moet je krijgen door zelf de auto goed af te stellen.

    En ook weer mazzel! Dat Kyvat problemen had want anders was je zeker achtste geworden.

    Nee! Je bent helaas geen uitzonderlijk coureur.

    • + 3
    • 28 maa 2017 - 17:54
    • Helaas met je eens

      • + 0
      • 28 maa 2017 - 17:57
    • Waarom zo vreselijk salty dan? Hij claimt nergens dat hij een uitzonderlijk coureur is, hij geeft ook nergens aan of hij anders voor of achter Kvyat was gefinished. Hij zegt ook nergens dat de afstelling van de auto door iemand anders komt dan hemzelf.

      Ik snap je hele bericht niet, zeiken op sainz om het zeiken zullen we maar zeggen.

      • + 5
      • 28 maa 2017 - 17:58
    • Robert Jan, correct in dit bericht heeft hij inderdaad niet aangegeven dat hij een uitzonderlijk coureur is, in de vorige 327 wel...

      • + 0
      • 29 maa 2017 - 10:31
  • Die rijd volgend jaar in dienst van Max in de RB, Ik denk dat RIC naar Ferrari verkast. Die wil ook wel eens wat anders denk ik. Of ze moeten de wagen zo ontiegelijk snel maken in de loop van het seizoen.

    • + 0
    • 28 maa 2017 - 18:04
    • Wastegate

      Posts: 390

      Volgens mij heb je de zomertijd niet een uur vooruit gezet maar maanden;)

      • + 0
      • 28 maa 2017 - 18:11
    • Ik riep verleden jaar al dat Ric( als hij dit jaar geen wk word) naar Fer verkast.

      • + 0
      • 28 maa 2017 - 18:30
    • @ROYALERE, dat is erg knap voor iemand die zich pas op 2 maart 2017 heeft aangemeld.

      • + 1
      • 28 maa 2017 - 18:50
    • rickf1

      Posts: 1.623

      Ricciardo heeft gewoon een contract bij RB voor volgend jaar.

      • + 0
      • 28 maa 2017 - 18:52
    • Dat heb ik ook niet hier geroepen slimmerts. Dat dacht ik toen al. Ik weet wel wanneer ik hier lid ben geworden.... Jezus.

      • + 1
      • 28 maa 2017 - 19:14
    • Trabant

      Posts: 535

      Royalere, je hoeft echt niet overal op te reageren hoor. Kalmte kan je redden.

      • + 2
      • 28 maa 2017 - 21:15
    • Het is natuurlijk koffie dik kijken en wij allen kennen de feiten niet. Alleen denk ik niet dat RBR staat te popelen om verstappen en Sainz onder te brengen. Daarnaast moet Sainz eerst nog afrekenen met Kvyat dit seizoen. Ondanks dat sainz een plaatsje hoger is geëindigd is was kvyat dit weekend gewoon beter. (Moest exta stop vanwege mechanisme problemen, niet zijn schuld)

      • + 0
      • 28 maa 2017 - 22:53
    • @ROYALERE, doe nog eens een paar voorspellingen........lol

      • + 0
      • 29 maa 2017 - 07:11
    • denk dat Sainz volgend jaar misschien bij Renault rijdt, of anders misschien in de rallies om zijn pa te supporten..., roep ik ook al jaren.. :-)

      • + 1
      • 29 maa 2017 - 10:35
  • He Larry, even los van het feit dat er hier überhaupt niet gescholden hoeft te worden. (Monster komt flink in de buurt.)
    Ze is veel liever dan je denkt, ik ben namelijk de enige coureur in mijn Aygo, ze heeft geen 3 anderen onder contract genomen.

    • + 1
    • 28 maa 2017 - 19:12
  • Het verhaal van sainz.... dat hij het in fp wel kan maar in de race altijd iets mist... lef ,klote, kan niet met druk omgaan? Overigens is er geen één ervaren coureur die in fp1 en 2 tot het gaatje gaan , iets wat sainz nog steeds wel doet.... Hij kan mij nog steeds niet overtuigen.... En dan die kvyat, lijkt wel een eeuwige schlemiel te worden, altijd heeft hij wat... Het duo yut en yul

    • + 0
    • 28 maa 2017 - 19:46
    • Kvyat heeft een hele goede race gereden. Een eeuwige schlemiel zeg je??
      Altijd heeft hij wel wat??
      Die 2e pitstop kwam door een technisch mankement,
      anders was hij voor Sainz geëindigd.
      Het duo yut en yul??

      Neem nog wat azijn Bschuit.

      • + 8
      • 28 maa 2017 - 20:06
  • T-Rexona

    Posts: 81

    No tienes cojones

    • + 1
    • 28 maa 2017 - 20:40
  • William

    Posts: 472

    Sainz en Kvyat hebben het geweldig gedaan. Ook gezien het relatief lage budget dat het team heeft. STR is een underdog en dat is altijd een goede positie om te verrassen. Bij RB is plek 5 en 6 al teleurstellend volgens de F1 bashers hier. Het is eigenlijk een flop dat er de afgelopen 6 jaar maar een paar teams/coureurs een GP hebben gewonnen. Het is geen schouwspel meer maar muggenzifterij over een tiende hier en een tiende daar. Het gaat allang niet meer over racen. No more battles, no more racing. The competition is over. Ik kan me voorstellen dat Max diep in zijn hart het racen mist. Hij is maar net begonnen.

    • + 1
    • 29 maa 2017 - 01:24
    • Exact

      Posts: 317

      Gelukkig hebben ze aan Franz Tost een inspirerende teambaas die alle spanningen onder controle houdt.

      • + 0
      • 29 maa 2017 - 15:19

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 194
  • Podiums 3
  • Grand Prix 93
  • Land RU
  • Geb. datum 28 apr 1994 (27)
  • Geb. plaats Ufa, RU
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar