user icon

Wehrlein: "Sauber begint aan de wederopbouw"

  • Gepubliceerd op 17 maa 2017 15:15
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

Pascal Wehrlein had heel even de hoop dat hij kans maakte om Nico Rosberg op te volgen bij Mercedes, maar in plaats daarvan racet hij komend seizoen voor het team van Sauber. Verschil moet er wezen. Wehrlein heeft vrede met hoe de dingen gelopen zijn. De Duitser heeft het volste vertrouwen in de capaciteiten van Sauber.

De Zwitserse renstal is sinds vorig jaar eigendom van investeringsmaatschappij Longbow Finance. Aan Sport Bild deelde Wehrlein mede: "Sauber staat aan het begin van een nieuw tijdperk. Er is enorm veel potentieel in dit team en ik ben trots om deel uit te maken van de wederopbouw. We hebben een zeer professioneel en internationaal team, we moeten alleen geduld betrachten."

Over de gemiste kans bij Mercedes zegt hij: "Toto Wolff vertelde me dat hij me niet wilde oproken. Hij drukte me op het hart dat Mercedes nog in me gelooft en dat ik mezelf in alle rust verder moet ontwikkelen. Natuurlijk hoopte ik op een uitverkiezing, maar toen ik zag dat ze voor Valtteri Bottas kozen was ik niet al te teleurgesteld. Waarom niet? Omdat mijn originele plan A nog uitkwam."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Dit seizoen zal er op de voorgrond nog geen wederopbouw te bewonderen zijn.
    De Saubers gaan weer als veldvulling rijden, de enige manier waarop zij punten kunnen verzamelen is wanneer er 10 auto's uitvallen.
    Weer een jaar verspilt.

    • + 0
    • 17 maa 2017 - 15:41
    • rickf1

      Posts: 1.613

      9 uitvallers is genoeg

      • + 1
      • 17 maa 2017 - 17:28
    • Kansloos jaar overleven en vast zoveel mogelijk opbouwen naar een beter 2018.
      Wehrlein moet proberen Ericsson te verslaan en het team moet bidden voor wat puntjes.

      • + 0
      • 17 maa 2017 - 22:58
  • Lexx

    Posts: 735

    Het zal voor Sauber echt in de eerste 2 races moeten gebeuren, zodra de andere motoren en auto's wat doorontwikkeld worden zie ik ze alleen door een wonder of een extreme regenrace nog punten pakken. Maar doordat er dit jaar geen Manor meer is verwacht ik dat een paar punten ook niet genoeg zullen zijn voor een een na laatste plaats.

    • + 0
    • 17 maa 2017 - 16:05
    • rickf1

      Posts: 1.613

      2 races? Er worden maar 4 motoren in het jaar gebruikt (behalve bij Honda), dus de eerste motor gaat wel wat langer mee.

      • + 0
      • 17 maa 2017 - 17:29
  • mediF1

    Posts: 2.646

    Wolven roken niet Pascal. Niet teveel in de woorden van deze man geloven zou ik zeggen anders wordt je door hem verslonden.

    • + 0
    • 17 maa 2017 - 17:29
    • Koendert

      Posts: 56

      Maw, wat zijn ze andere opties? Gewoon je stinkende best doen bij Sauber en laten zien dat je uit het juiste hout ben? Toto heeft denk ik ook wel gezien wat wij hebben gezien en dat is dat Pascal (nog) niet tegen de druk kan en dus zou die inderdaad nu opgerookt geworden bij Merc. Dus dat lijkt mij gewoon eerlijke en directe feedback voor Pascal..

      • + 0
      • 18 maa 2017 - 13:21
  • The dre

    Posts: 2.184

    Als je een "wederopbouw" met een verouderde motor begint, vraag ik me af wat hun doelstelling precies is.

    • + 0
    • 17 maa 2017 - 18:27
  • rickf1

    Posts: 1.613

    Voor Pascal geldt dat hij zich als rijder moet bewijzen. Mercedes kijkt wel naar meer dan enkel de eindpositie in het WK, dus de echte Sauber snelheid is niet relevant.

    Alleen voor McLaren geldt dat de 107% regel een gevaar is.

    • + 0
    • 17 maa 2017 - 18:48
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Sauber roept ieder jaar dat het beter zal gaan en ieder jaar is het weer bagger. Het was ooit een serieuze middenmoter, maar inmiddels een uiterst dubieuze bodemloze put. Voor Wehrlein en Ericsson wordt het rondjes rijden en maar hopen dat ze niemand in de weg zitten.

    • + 0
    • 18 maa 2017 - 09:33

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar