user icon

Gene Haas: 'Formule 1 is unieke manier om klanten te bereiken'

  • Gepubliceerd op 04 maa 2017 15:57
  • comments 9
  • Door: Rik Klein Entink

Gene Haas zegt dat de lange termijn strategie voor zijn Formule 1-team niet afhankelijk is van het winnen van races. Haas F1 trad vorig jaar toe tot de Formule 1-familie en was daarmee het eerste nieuwe team in zes jaar. Met de deelname aan de Formule 1 wil hij zijn bedrijf meer onder de aandacht brengen. 

Behalve dat hij deelneemt aan de Formule 1 heeft hij ook een team in NASCAR waar het team recent met Kurt Busch de Daytona 500 wist te winnen. Gene Haas: "Het winnen van de Daytona 500 geeft je zoveel exposure dat mensen weten wie je bent." "Het geeft een bepaald level van prestige wat je met adverteren niet lukt. Hetzelfde geldt voor de Formule 1: het is een unieke manier om potentiële klanten te bereiken en dat werkt tot nu toe prima," aldus Haas.

Als hij de consumentenmarkt zou willen benaderen dan waren andere sporten ook een mogelijkheid voor Haas geweest. Hij complimenteert Red Bull hoe zij in luchtshows, auto- en motorsport aanwezig zijn. "Maar ik heb een high-end product dus plaats ik dat zo ongeveer op dezelfde lijn als NASCAR in de Verenigde Staten en Formule 1 voor de rest van de wereld."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • rossifan

    Posts: 166

    Zo dacht de remleverancier van Haas er ook over

    • + 0
    • 4 maa 2017 - 16:06
    • Pitt

      Posts: 443

      Die levert ook aan andere teams, dus waarom ze alleen in die Haas zo snel kapot gaan? Dat is een vreemd iets.

      • + 0
      • 4 maa 2017 - 16:44
  • Vind het prima zolang het uiterst sportieve ambities maar niet in de weg staat, maar dat lijkt geen probleem te zijn gezien het Nascar-succes. Red Bull heeft dat m.i. ook al ruimschoots aangetoond.

    • + 0
    • 4 maa 2017 - 21:35
  • De potentiële klanten van Gene zijn zeker grijze muizen, dat zou de saaie, grauwe livery verklaren.

    • + 0
    • 4 maa 2017 - 21:39
    • F1-06

      Posts: 585

      Persoonlijk vind ik de livery van Haas één van de mooiste op de grid... Juist door het ingetogen, bijna saaie karakter.
      Smaken verschillen gelukkig.

      • + 1
      • 4 maa 2017 - 23:07
  • Vind ook geen echte sponsors... Alleen eigen inbreng
    Na dit jaar: het was leuk geweest en game over?

    Toen waren ze nog met 18, of met 16....

    Op hoop van niet

    • + 0
    • 4 maa 2017 - 22:47
    • Er zal wel een of andere rus binnenkort aankondigen een team op te starten...

      Wat we echter echt nodig hebben zijn een of twee fabrikanten die weer instappen.
      Liefst Lamborghini, een Alfa Romeo, Audi of BMW...al vrees ik dat die geen zin hebben in een avontuur in de F1, noch het geld willen pompen in de sport.

      • + 0
      • 5 maa 2017 - 08:49
    • Het zal op zijn vroegst na 2020 gebeuren voordat een motorfabrikant eventueel instapt.

      • + 0
      • 5 maa 2017 - 10:02
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Een heel team opzetten om je klanten te bereiken, lijkt me juist een vrij omslachtige manier. Je kunt ze ook bellen... toch? Of appen...

    • + 0
    • 4 maa 2017 - 23:42

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel