user icon

Carlos Sainz: "Een beetje van alles"

  • Gepubliceerd op 27 feb 2017 19:44
  • comments 13
  • Door: Koen Bakker

Carlos Sainz jr zegt het onbegrijpelijk te vinden hoe teams 120 tot 150 rondes hebben kunnen doen, doelend op Ferrari en Mercedes; "Al kun je jezelf moeilijk met dat soort teams vergelijken."

Sainz kwam zelf aan 52 rondjes en noteerde de achtste tijd met 1.24.494. De Spanjaard was daar niet helemaal tevreden mee: "Je blijft dingetjes tegenkomen en dat is gewoon jammer. Je weet dat die problemen op kunnen spelen, maar het hoort er allemaal bij. Vandaag had een beetje van alles."

Toch was de Spanjaard positief over het gevoel: "De auto voelde goed aan en we hebben in vergelijking met vorig seizoen grote stappen vooruit gemaakt. Zeker als het gaat om downforce zijn we echt met een reuzensprong vooruit gegaan. Dat voelde ik meteen en dat bracht vanmorgen een grote lach op mijn gezicht."

Sainz vervolgde: "Hopelijk kan Daniil Kvyat morgen nog meer rondjes doen. Al met al ben ik wel positief over vandaag. Ik ben blij dat we eindelijk weer begonnen zijn."

 

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Het is niet eerlijk Carlos, want zij zijn groot en wij zijn klein!:D

    • + 2
    • 27 feb 2017 - 19:56
    • Haha nee maar Carlos is groot! En toch is het niet eerlijk!

      • + 0
      • 27 feb 2017 - 21:49
  • Top, goede start.
    Mooie lijnen in de auto, zo op het oog.

    • + 0
    • 27 feb 2017 - 19:56
  • Avanti

    Posts: 395

    Het hoort er bij dat problemen op spelen, maar dat weet hij.

    • + 0
    • 27 feb 2017 - 20:11
  • MauZ

    Posts: 345

    Sainz vervolgde: "Hopelijk kan Daniil Kvyat morgen nog meer rondjes doen.

    Zelfde mediatrainer als RIC!? ?

    • + 0
    • 27 feb 2017 - 22:15
    • Of omdat hij (net als Ricciardo) verstandig is en beseft dat alleen goed samenwerken de auto beter maakt, ook voor hemzelf. Teamgenoten verslaan elkaar in de regel liever op de baan en in een competitieve auto.

      • + 0
      • 28 feb 2017 - 01:19
  • Mercedes en Ferrari hebben al veelvuldig getest , in het geheim?

    • + 0
    • 27 feb 2017 - 22:50
  • Ik herinner me in eens een nummer; )

    En een beetje van de dit, en een beetje van de dat.
    Een beetje van de zus, en een beetje zooooo......

    • + 0
    • 27 feb 2017 - 23:11
    • Jeempie, dat is 1983... Toen kwam ik eindelijk uit mijn diensttijd. Gelukkig hielden nummers, als Baby driver (Simon & Garfunkel), en later the race (yello), mij op de been... ;)

      • + 1
      • 27 feb 2017 - 23:49
    • Haha geweldige tijd, met geweldige muziek; )
      En zeker Simon & Garfunkel
      Even voor je bijgevoegd

      https://youtu.be/eeqUUNHwAl8

      • + 0
      • 28 feb 2017 - 00:36
    • https://youtu.be/Y4QbJRAWvRU

      • + 0
      • 28 feb 2017 - 00:44
    • En Saskia en Serge scoorden toen hit na hit, geweldig!
      Wel jammer dat Gert en Hermien toen op hun retour waren.

      • + 0
      • 28 feb 2017 - 01:31
  • J-HO

    Posts: 172

    Al dan niet tongue in cheek bedoeld, maar ik kan zelfs met geen koevoet een glimlach uit mijn smoelwerk gewrikt krijgen van die oneindig flauwe Calimero entries van deze en gene hierzo over Sainz. NBTT is geloof ik begonnen met zijn Calimero campagne en shit lijkt nogal besmettelijk te zijn, pfff fail..

    Verbaas me te pletter dat serieuze racefans zo makkelijk te manipuleren zijn door tendentieuze headlines & scoops van sensatiebeluste media. Interviews met Sainz jr. bevatten veelal uitlokkende vragen wat hij vindt van de shine die Verstappen krijgt en of hij denkt net zoveel te kunnen presteren. Het schijnt not done te zijn voor een topsporter aan het begin van zijn carrière op het allerhoogste niveau om in zichzelf te geloven en voor zijn kansen te gaan, en discreet uitspreekt vertrouwen te hebben bij RBR net zoveel moois te kunnen. Die uitspraak wordt dan uitvergroot, als titel op een forum gekwakt door redactieleden wiens taak het is om reuring/hits te creëren omdat ze weten dat bloeddorstige Max groupies die net doen alsof het Sainz jr. is die achter journalisten aanholt om z'n gelijk te halen, er los op gaan.

    Ik heb NBTT destijds verzocht om videolinks waarin Chili wild om zich heenslaat, zichzelf Gods Rechtervoet noemt, en Verstappens prestaties bagatelliseert. Het is tot op heden stil gebleven van zijn kant, wellicht kunnen andere haters deze verzorgen??

    • + 0
    • 28 feb 2017 - 00:29

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 386
  • Podiums 2
  • Grand Prix 122
  • Land ES
  • Geb. datum 1 sep 1994 (26)
  • Geb. plaats Madrid, ES
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar