user icon

Video: Eerste bewegende beelden van Sauber C36

  • Gepubliceerd op 23 feb 2017 06:30
  • comments 14
  • Door: Mathijs Carolus

Marcus Ericsson had gisteren de eer om de gloednieuwe Sauber C36 aan de tand te voelen op het circuit van Barcelona. Sauber is al sinds zondag in Barcelona en presenteerde afgelopen maandag de nieuwe auto. Vandaag ging de nieuwe bolide voor het eerst het circuit op voor een filmdag.

De eerste testsessie begint officieel aanstaande maandag, maar buiten de testdagen om is het mogelijk beperkt kilometers te maken op filmdagen. In onderstaande video zie je hoe de C36 van Sauber voor het eerste het ruime sop kiest en na afloop laten coureurs Marcus Ericsson en Pascal Wehrlein een korte reactie achter. Wehrlein mist de testsessie volgende week vanwege een blessure die de Duitser opliep tijdens de Race of Champions. Verwacht wordt dat Ferrari-testcoureur Antonio Giovinazzi de honneurs voor Wehrlein zal waarnemen volgende week, al moet het nieuws officieel nog bekend gemaakt worden.

 

 

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Ziet er wel goed uit op het circuit. Wat mij opvalt is dat de Sauber nu achter ook flink hoger op de pootjes staat dan voor...

    • + 0
    • 23 feb 2017 - 07:12
  • jimsz

    Posts: 13

    Mits het geluid niet verandert/gemanipuleerd is met de computer vind ik persoonlijk het nogeneens zo slecht. Kwa klank is het ook wel te doen, alleen kwa geluid volume mag het van mij nog wel wat harder. De auto zelf ziet er zo rijdend op de baan ook wel goed uit en hoek van de spoiler valt ook nog best mee.

    • + 0
    • 23 feb 2017 - 07:19
    • Aardvarken

      Posts: 11

      Sauber rijdt dan ook met een 2016 ferrari motor rond. Ik denk (en hoop vooral) dat het geluid bij de andere teams wel beter is

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 07:32
    • het geluid blijft gewoon slecht. waarom denken sommigen dat t mss wel goed is? Dat gegil [zoals het hoort] zullen we ook in 2017 niet horen. Nee, focus nou niet op t geluid want dat blijft triest. Kijk nog maar eens extra naar die lekkere brede rubberen sloffen!

      • + 1
      • 23 feb 2017 - 08:11
    • Als dat gegil van de motoren zo mooi is, waarom doen mensen dan massaal oordoppen in/op? Blijkbaar is het niet aan te horen.

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 09:23
    • Ola een schreeuwende Ferrari V12 dat was toch wel om kippenvel van't te krijgen geweldig geluid!

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 10:06
    • Serieus Pietje? of is dat een grapje? Ik hoop t laatste ! ;-)

      • + 1
      • 23 feb 2017 - 10:08
    • Wat een discussie altijd over het geluid...Dat is allemaal relatief en subjectief...

      De haaienvin valt rijdend nog mee, maar ik blijf het lelijk vinden...Verder ziet de auto er goed uit, ben benieuwd hoe die het aerodynamisch doet...

      • + 1
      • 23 feb 2017 - 10:34
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Het is maar goed dat die haaienvin matzwart is. Het valt dan nog mee, ook met een andere kleur achtergrond, zoals bij de foto's. Al blijft het natuurlijk afbreuk doen aan de mooie lijnen. Wat zal die FI er belabberd uit gaan zien met die zilveren plaat achterop de auto.
      Verder zie je wel mooi dat het een stukje breder is geworden. En die achtervleugel ziet er ook veel beter uit.

      • + 0
      • 23 feb 2017 - 12:28
  • Mooie auto alleen jammer van de haaievin.

    • + 0
    • 23 feb 2017 - 07:37
  • rickf1

    Posts: 1.623

    Hoofdsponsor zal blij zijn... Sauber is steeds het eerste, met de presentatie en nu met bewegend beeld.

    • + 1
    • 23 feb 2017 - 09:02
    • d@nny

      Posts: 2.473

      Tja, daar boft "25 years" toch maar mooi mee!

      • + 4
      • 23 feb 2017 - 09:34
    • rickf1

      Posts: 1.623

      Jammer D@NNY, de .com domeinnaam is al weg. Anders had ik die geclaimd. Jaar lang gratis reclame dank zij Sauber :)

      • + 1
      • 23 feb 2017 - 10:13
  • Goed om Wehrlein erbij te zien, heb nu minder het idee dat hij op een (dood) zijspoor is geschoven door die mevrouw op wiens derrière een vliegtuig kan landen. ;)

    • + 0
    • 23 feb 2017 - 12:02

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Sauber
  • Punten 18
  • Podiums 0
  • Grand Prix 81
  • Land Zweden
  • Geb. datum 2 sep 1990 (30)
  • Geb. plaats Kumla, Zweden
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar