user icon

Voormalig teambaas rekent op uitstekend seizoen Bottas

  • Gepubliceerd op 05 feb 2017 15:05
  • comments 10
  • Door: Rutger Lauvenberg

De man die komend seizoen het meest gewilde F1-stoeltje mag bezetten, Valtteri Bottas, heeft in ieder geval het vertrouwen van zijn voormalige teambaas in de Formule Renault 2.0, Timo Rumpfkeil. De Duitser, die Bottas onder zijn hoede had bij het team van Motopark Academy, denkt dat zijn voormalig pupil de druk bij een topteam aankan en voldoende talent heeft om het gevecht met Lewis Hamilton aan te gaan.

"Ik ben er absoluut zeker van dat Bottas een uitstekend seizoen zal draaien," zei Rumpfkeil aan Motopark.com. "Voor het eerst in zijn carrière heeft Valtteri het materiaal om voor het kampioenschap te strijden en niemand is hongeriger dan hij op dat gebied. Hij is echt een natuurtalent en ook heeft hij voldoende technische know-how en hij is nog steeds dezelfde man als toen hij voor ons uitkwam in 2008."

"Valtteri is echt een goede vent, die uit een heel normaal milieu komt en in de Formule 1 zit voor maar een reden: zijn exceptionele talent gecombineerd met zijn enorme arbeidsethos. Ik vind dat niemand die kans bij een topteam zoveel verdiend heeft als Valtteri, al was het maar vanwege zijn vele harde werk."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • De voormalige teambaas heeft recht van spreken, hoop voor Valtteri en zijn Finse fans dat hij gelijk krijgt. Is eerste of tweede in het WK worden de maatstaf dan zie ik het niet zitten. Derde of vierde zie ik Bottas met een goede Mercedes wel worden.
    Daarbij ga ik uit van: Mercedes beschikt nog steeds over de beste auto. Red Bull zit MB op de staart maar heeft het gat nog niet helemaal gedicht. Ferrari is nog steeds het derde team. Blijft koffiedik kijken.

    • + 2
    • 5 feb 2017 - 15:43
  • Kunnen we vaststellen dat Claire nu officieel haar menopauze bereikt heeft? Geeft niets moppie, de meeste vrouwen beginnen klink klare onzin uit te kramen als ze die mijlpaal bereiken.

    • + 1
    • 5 feb 2017 - 17:22
    • Atlaz

      Posts: 748

      Kunnen we vaststellen dat Turbo1968 nu officiëel zijn alcohollimiet bereikt heeft? Geeft niets kerel. De meeste mannen beginnen klink klare onzin uit te kramen als ze te veel gedronken hebben.

      Claire wordt in het hele artikel niet genoemd, Turbo! ? ? ?

      • + 5
      • 5 feb 2017 - 17:33
    • LoL, ik lees de berichten hier al niet eens meer, alleen de koppen. (kun je beter eerlijk over zijn) Kom voornamelijk nog langs om zo nu en dan een opmerking te plaatsen die inhoudelijk net zo sterk is als de berichtgeving al hier.

      Spring nu even door naar het volgende item om daar een beste berg onzin te plaatsen, kom je daar ook even langs zo? ;-)

      • + 1
      • 5 feb 2017 - 18:14
  • Meest gewilde stoeltje??? Kan ook zo maar eens een ander team zijn, die zijn huiswerk goed gedaan heeft. Maar hoop dat bottas het Lewis een beetje moeilijk kan maken.... al zie ik dat niet zo maar gebeuren.

    • + 0
    • 5 feb 2017 - 17:50
  • Ik kan me natuurlijk vergissen, maar was het niet Botas die toegaf dat de druk iets teveel werd na het gerucht dat hij naar Ferrari zou gaan.

    • + 0
    • 5 feb 2017 - 18:42
    • Stitch

      Posts: 5.332

      Daar ging het om de druk die de journalisten op hem uitoefenden door hem elke dag daarover door te zagen. Toen dat gerucht eindelijk ontzenuwd was zei hij dat hij zich nu weer meer met racen kon bezighouden en dat is denk ik wel normaal dat als je dag in dag uit door journalisten word belaagd over iets waar je niet echt iets op kan zeggen dat dat dan een impact heeft.

      • + 1
      • 5 feb 2017 - 21:59
    • Je hebt gelijk, was ik even vergeten. GoBotas :-)

      • + 0
      • 5 feb 2017 - 22:40
    • Inderdaad Stitch, het is nu een heel andere situatie en ander moment.
      Het is ook een ander team. Van Williams naar Mercedes (wel meer druk en zakelijker dan bij Williams) is niet zo’n grote stap als een stap naar Ferrari (ook meer druk, ook van media, cultuurverschil, Italianen...).

      • + 0
      • 5 feb 2017 - 22:47
  • Ik denk dat Bottas uiteindelijk gaat bezwijken onder de druk, omdat Lewis gp's gaat winnen en hij niet.. Als RBR met een goede auto aan de start komt, is Bottas als eerste het bokje, en dat gaat doorwerken in zijn koppie. Ja die Rosberg was zo slecht nog nie, mark my words ;)

    • + 0
    • 6 feb 2017 - 03:57

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.429
  • Podiums 56
  • Grand Prix 129
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar