user icon
user icon

Felipe Massa gevraagd om stewards te adviseren

  • Gepubliceerd op 19 dec 2016 10:41
  • comments 37
  • Door: Rob Veenstra

Jean Todt, de voorzitter van de internationale autosportbond FIA, heeft Felipe Massa benaderd met het verzoek of hij zich beschikbaar wil stellen als oud-coureur voor de wedstrijdleiding bij Grands Prix. Dat liet de Braziliaan weten aan UOL Esporte.

De FIA heeft een paar jaar geleden een systeem in het leven geroepen waarbij elk weekend een oud-coureur de stewards van advies voorziet. Massa weet niet of het wat voor hem is. "Jean heeft me gezegd dat hij me graag als extra racesteward zou zien, maar ik weet niet of dat iets is dat ik wil doen. Ik kan zeker wat doen voor de FIA, met campagnes voor verkeersveiligheid of iets dergelijks. Maar steward? Ik weet het niet."

De grote vraag is of Massa volgend jaar überhaupt beschikbaar zal zijn. Williams heeft hem gevraagd om zijn pensioen een jaar uit te stellen in het geval dat Valtteri Bottas naar Mercedes verkast. Auto Bild bericht dat de Britse renstal Massa een contract met een salaris van 6 miljoen euro heeft aangeboden om toch nog een seizoen in de Formule 1 te racen.

Reacties (37)

Login om te reageren
  • Stitch

    Posts: 5.027

    NEE!! dan word Max vaak ten onrechte bestraft..

    • + 4
    • 19 dec 2016 - 10:44
    • MightyMax

      Posts: 831

      Het is inderdaad opmerkelijk (en bedenkelijk) dat ze hiervoor een coureur vragen die zich in het recente verleden nogal kritisch heeft uitgelaten over collega's (ofwel: Max), terwijl hij in (bijna) al die gevallen de stewards niet aan zijn zijde vond. Moeten we dit nu zien als een 2e "Verstappen-regel" om te voorkomen dat Verstappen kampioen kan worden?!?

      • + 1
      • 19 dec 2016 - 12:29
    • Geloof me als je als coureur niks verkeerd doet kunnen ze je ook niks doen en daarbij heeft Massa natuurlijk niet als enige een stem.

      • + 2
      • 19 dec 2016 - 13:29
    • Stitch

      Posts: 5.027

      @scuderiavettel: en toen werd je wakker hoop ik..

      • + 0
      • 19 dec 2016 - 14:16
    • manuel

      Posts: 2.945

      Ik deze meneer er al eerder van verdacht dat hij vaak in het straatje van Ferrari praat. En dit is dan een echt bewijs. Terwijl er een grote stroming is die juist wil dat er minder regels komen en dat coureurs meer vrijheden moeten hebben wil hij juist iemand aanstellen die alles maar gevaarlijk vind en zeker niet pro Max is. Ik denk dat hij die Canadees ook nog gaat vragen.

      • + 0
      • 19 dec 2016 - 14:57
    • Hij zal advies geven. Geen straffen uitdelen.

      • + 0
      • 19 dec 2016 - 22:41
  • barghest

    Posts: 348

    Lol de gene vragen die om het minste ging zeuren ........

    • + 0
    • 19 dec 2016 - 10:45
  • Waarschijnlijk wordt dan iedereen die zonder DRS een inhaalactie doet bestraft voor gevaarlijk rijgedrag.

    • + 1
    • 19 dec 2016 - 10:47
  • Wat ik me dan weer afvraag? Zou hij net zo objectief kunnen handelen als het om Ferrari, Williams of Max gaat? Denk het niet namelijk en dit is gewoon een gebied waar Massa niet geschikt voor is (x)

    • + 1
    • 19 dec 2016 - 10:53
    • Massa moet zich lekker met de opleiding van zijn zoontje bemoeien (v)

      • + 1
      • 19 dec 2016 - 10:54
  • Vroem!

    Posts: 285

    Dan kun je net zo goed Villeneuve vragen: Max elke quali 20 plaatsen straf, in de race 3 drive throughs, 2 x 10 seconden stil in pits, 6 strafpunten erbij op licentie, etc.

    • + 2
    • 19 dec 2016 - 10:58
    • MightyMax

      Posts: 831

      Dan heeft Max wel een vroege zomerstop volgend seizoen...

      • + 0
      • 19 dec 2016 - 12:31
  • Jamender19

    Posts: 97

    Massa heeft een keer wat negatiefs gezegd over Verstappen en meteen wordt hij afgedaan als Verstappen-hater. Mensen vergeten steeds dat hij recentelijk (afgelopen jaar ook toen jullie koning nog bij toro rosso reed) zeer positief was over Verstappen. Elke coureur heeft wel eens geklaagd over Verstappen of iets negatiefs gezegd over hem. Zullen we dan maar even op elke coureur gaan bashen ?

    • + 9
    • 19 dec 2016 - 11:10
    • Ja goed plan! Met wie beginnen we Sainz?

      • + 1
      • 19 dec 2016 - 14:07
    • manuel

      Posts: 2.945

      Het gaat er om dat zijn aanstelling totaal indruist tegen de wens van meer vrijheden en strijd op de baan. Het is bekent dat Massa een zeer behoudend iemand is en daar door kun je veel controversiële besluiten verwachten.

      • + 0
      • 19 dec 2016 - 15:03
  • Kom op, Massa heeft na Monaco 2015 kritiek op Max uitgeoefend, maar voor de rest heeft hij toch niet zoveel op Max lopen zeuren?

    • + 7
    • 19 dec 2016 - 11:11
  • laat de reacties maar binnen komen haha.

    • + 1
    • 19 dec 2016 - 11:16
    • Vroem!

      Posts: 285

      Hihi...

      • + 1
      • 19 dec 2016 - 11:20
  • Je kan 9x iets goeds zeggen over iemand, maar de ene keer dat er kritiek gegeven wordt, wordt onthouden. Massa is volgens vele simpele forumleden een Max-hater, wat natuurlijk nergens op slaat. Massa heeft zich vaak genoeg positief uitgelaten over Max.

    • + 4
    • 19 dec 2016 - 11:25
    • Ja maar dat is toch standaard hier? :)

      • + 1
      • 19 dec 2016 - 12:05
    • Ja idd Jermaine. Vertel eens wat nieuws Damon!

      • + 0
      • 19 dec 2016 - 14:09
    • Vertel lekker zelf wat nieuws;)

      • + 1
      • 19 dec 2016 - 16:51
    • Hahaha +1

      • + 0
      • 19 dec 2016 - 20:04
  • NEEEEEEEEEEEEEE

    • + 0
    • 19 dec 2016 - 11:35
  • John6

    Posts: 4.447

    Hij zal wel zeggen dat hoor je volgend jaar, of Jean Todt wil gewoon weten wat Massa gaat doen in 2017.

    • + 0
    • 19 dec 2016 - 11:45
  • Racekees

    Posts: 202

    Massa weet niet of de functie bij de FIA wat voor hem is?.... Ik denk het wel,maar hij wil er nog even geen antwoord op geven,want het zou mij niet verbazen dat hij inderdaad nog een jaar naar Williams gaat! 6 miljoen extra in de pocket, al hoeft hij het niet voor het geld te doen. Ik denk dat dat gewoon gaat gebeuren. Begin 2017 weten we het!

    • + 0
    • 19 dec 2016 - 11:59
  • 6 miljoen voor een uitgebluste onderpresterende coureur...mama mia.

    • + 0
    • 19 dec 2016 - 12:03
    • Racekees

      Posts: 202

      Daar het je wel gelijk in Darlos, maar bij gebrek aan beter zou het mij niet verbazen! Williams gaat er niet heel blij mee zijn al gaan ze dat heus niet zeggen, maar ik denk dat Massa beter voor het team is dan
      Wehrlein en Stroll in de auto's, 1 kneus is wel genoeg denk!
      Het wordt weer geen topseizoen bij Clairtje!
      Toto heeft de touwtjes aardig in handen, die heeft echt een grote vinger in de pap hoor!

      • + 0
      • 19 dec 2016 - 12:36
  • BeaR

    Posts: 1.695

    Heel slechte keuze van Jean Todt.
    Massa staat nog veel te dicht bij de F1 voor een objectief beeld, ondanks dat hij best kundig is en als coureur alle fratsen en trucjes kent die coureurs met elkaar uitspoken.

    • + 6
    • 19 dec 2016 - 12:13
    • BEAR, dit is voor mij de enig juiste gedachte over Massa, met behoud van het respect voor Massa.

      • + 0
      • 19 dec 2016 - 12:55
  • Vraag dan op zijn minst Maldonado. Het enige wat Massa kan doen is een cijfer geven aan de crash, samen met Zieligneuve, de experts op dat gebied.

    • + 0
    • 19 dec 2016 - 12:44
  • Het lijkt me niet handig om coureurs meteen in een volgend seizoen voor dingen te vragen die echt om objectieve afstand vragen. Een wachttijd van 3-5 jaar lijkt me het minste

    • + 2
    • 19 dec 2016 - 13:02
  • Nepotisme...!

    • + 0
    • 19 dec 2016 - 14:01
    • Bij Jean Todt en de FIA??? Neeeeeeeeee joh....

      • + 0
      • 19 dec 2016 - 17:14
  • granadees

    Posts: 21

    max wordt geschorst!!

    • + 0
    • 19 dec 2016 - 15:41
  • mediF1

    Posts: 2.742

    Die heeft helemaal geen tijd je kunt niet rijden en advies geven tegelijk.

    • + 0
    • 19 dec 2016 - 22:48
  • TDZ

    Posts: 1.296

    In 2017 wordt een massa penalty's uitgedeeld. Honestley...

    • + 0
    • 20 dec 2016 - 00:44

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (39)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar