user icon
user icon

Wehrlein heeft werken in Formule 1-team onderschat in 2016

  • Gepubliceerd op 17 dec 2016 07:54
  • comments 20
  • Door: Mathijs Carolus

Ondanks een sterk debuutjaar weet Pascal Wehrlein nog niet waar hij in 2017 rijdt. De Duitser debuteerde in 2016 bij Manor Racing in de Formule 1, na in 2015 kampioen te zijn geworden in de DTM. Wehrlein scoorde in Oostenrijk een punt met de MRT05 en kwalificeerde zich meerdere keren op eigen kracht in de top vijftien. Ondanks de sterke prestaties op de baan geeft Wehrlein toe dat hij moeite had om te integreren binnen het team.

In gesprek met Autosport geeft Wehrlein toe veel geleerd te hebben, zowel op de baan als naast de baan: "Op het circuit heb ik veel geleerd dit jaar, maar ik heb me ook gerealiseerd dat er buiten het circuit veel te leren valt. Ik heb dat onderschat. Het werken in een Formule 1-team is heel anders dan dat ik daarvoor gewend was. Ik weet nu waar ik rekening mee moet houden en zal dat ook in 2017 toe gaan passen."

Wehrlein lijkt zich op te maken voor een langer verblijf bij Manor Racing. Er bestaat een kans dat de Duitser teamgenoot wordt van Lewis Hamilton bij Mercedes, maar Mercedes heeft de voorkeur voor Valtteri Bottas. Naast Manor zou Wehrlein ook in beeld zijn bij Sauber om teamgenoot te worden van Marcus Ericsson.

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Stitch

    Posts: 5.020

    Tja, dat is tegenwoordig wel de helft van het werk (of meer). Daar heeft ie zich dan niet echt goed op voorbereid en het is nu niet zo dat je dat niet uit de interviews met andere coureurs had kunnen lezen de laatste jaren. Ook slecht van Mercedes om hem daar niet op voor te bereiden. Daar kunnen ze nog wat van Red Bull leren.

    • + 3
    • 17 dec 2016 - 09:11
  • Totalia

    Posts: 890

    Ik zie Wehrlein met de stille trom uit de formule een verdwijnen is het niet nu al dan zeker aan het einde van of tijdens 2017

    • + 4
    • 17 dec 2016 - 09:49
  • Echt zo'n net niet coureur.

    • + 1
    • 17 dec 2016 - 09:56
    • op de baan heeft hij het super gedaan. 5x op eigen kracht in Q2 gekomen en in 90% van de races voor zijn teamgenoot geëindigd. Ik ben de laatste 2 weken wat races aan het terugkijken en ik focus mij dan met name op de actie in het middenveld. Bijna steevast zie ik Wehrlein in gevecht met coureurs die een betere auto hebben dan hij. Ik ben wél onder de indruk van zijn rookie-jaar...super gedaan met zo weinig ervaring. En als een goed coureur moilijk in de omgang is dan zeg ik altijd ''Hoe was Nigel Mansell in de omgang denk je?'' ...juist.

      • + 5
      • 17 dec 2016 - 13:50
    • Ik blijf erbij; net niet.

      • + 0
      • 17 dec 2016 - 14:44
    • Darlos, stuur je bevindingen aan Toto en Niki zou ik zeggen.
      Er zal toch echt een reden zijn dat niemand zijn vingers aan Wehrlein wil branden. Toto is zelfs zijn manager en wil m niet.
      Zou het kunnen dat die Manor eigenlijk een top-auto is? Dat alleen de coureurs dr niks van bakken?

      • + 0
      • 17 dec 2016 - 15:09
    • net wat niet @FRED? Had hij in die auto een paar podiumplekken moeten halen?

      • + 2
      • 17 dec 2016 - 18:11
    • erwin93

      Posts: 893

      @Darlos helemaal mee eens. Nigel en Piquet (hele makkelijke jongens haha).

      • + 0
      • 17 dec 2016 - 21:48
  • Polleken

    Posts: 920

    Ook een jankert ! Ik hoop niet dat hij naar MB gaat ! Liever Bottas.

    • + 1
    • 17 dec 2016 - 10:41
  • verfuktf1

    Posts: 511

    Waarschijnlijk is het een draak van een vent in de omgang.

    • + 0
    • 17 dec 2016 - 11:39
    • Dan past hij toch wel bij Sauber. Gezellig in één team met draak Kaltenborn. ;-)

      • + 2
      • 17 dec 2016 - 11:43
    • @NBTT En dan samen tot een bevredigend seizoen komen of zo?

      • + 0
      • 17 dec 2016 - 15:13
  • Ik denk dat Wherlein dat allemaal best heel goed wist.
    Ik vermoed dat hij inmiddels ook wel in de gaten heeft dat niet zijn snelheid of race-kwaliteiten direct het probleem zijn, maar dat zijn attitude niet erg gewaardeerd wordt.
    En dat hij DAT ook bedoelt met een hoop geleerd hebben en daarmee in 2017 rekening te houden.
    Maar ja, het is natuurlijk lastig om als antwoord te geven op een vraag tijdens een interview... "ik ben een eigenwijze en lastige snuiter en dat moet ik veranderen in 2017".

    Maar goed, wanneer dat dan nu wel tot hem is doorgedrongen en hij daarin ook verandering weet aan te brengen, dan krijgen de teams wellicht wat meer belangstelling voor hem.

    • + 1
    • 17 dec 2016 - 12:57
    • Cocktale

      Posts: 288

      Hij kan nu wel roepen dat hij weet waar hij in moet veranderen, maar ik denk dat het al te laat is. Dat had hij toch echt eerder moeten doen. Ik krijg toch de indruk dat hij of te weinig zelfinzicht heeft of dat hij slecht gemanaged is. Als het daar niet aan heeft gelegen is hij kansloos om in een team te werken.

      • + 0
      • 17 dec 2016 - 16:14
  • Sterk debuut jaar, heb wat gemist zeker!

    • + 0
    • 17 dec 2016 - 13:46
  • John6

    Posts: 4.431

    Het is duidelijk niemand wil hem, anders was het verhaaltje voor MB al lang en breed gesloten wie de rijder naast Lewis wordt.

    • + 0
    • 17 dec 2016 - 14:21
  • Deze coureur mag door de achterdeur.

    • + 1
    • 17 dec 2016 - 15:56
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Respect tonen voor je team zal al heel veel schelen. En F1 teams hebben nu eenmaal andere normen en waarden.

    • + 0
    • 17 dec 2016 - 18:41
  • Ahaaaaaa, volgens aut*bild is Wehrlein te snel voor Hammie. Hammie houdt dus de komst van Wehrlein tegen. Nu weten we dus hoe het zit.... volgens A*toBild

    • + 0
    • 17 dec 2016 - 21:41
  • erwin93

    Posts: 893

    Als alleen zijn houding het probleem is dan moet dat toch geen probleem zijn? Dat is volgens mij het meest makkelijke om te veranderen, tenzij hij echt zo verschrikkelijk eigenwijs. Vrijwel alle coureurs van vroegah waren niet makkelijk, en als je nu kijkt zijn Hamilton, Alonso, Ricciardo, Verstappen, etc ook echt niet makkelijk.

    • + 0
    • 17 dec 2016 - 21:49

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.260
  • Podiums 47
  • Grand Prix 113
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar