user icon
user icon

Tests met nieuwe auto's zullen rijders uitputten

  • Gepubliceerd op 12 dec 2016 11:52
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

De Formule 1-coureurs krijgen het volgend jaar fysiek gezien zwaarder voor de kiezen. Onder de nieuwe regels zullen de auto's in 2017 meer downforce genereren en snellere rondetijden produceren. De rijders zullen vooral bij de wintertests even moeten acclimatiseren. Force India-rijder Sergio Perez: "Ik weet zeker dat iedereen uitgeput zal zijn na de eerste testdagen."

De Mexicaan vervolgt tegenover Autosport: "Tijdens de winterstop is het moeilijk om de krachten die je daadwerkelijk in de auto voelt te simuleren, hoe hard je ook traint. Dus wanneer je na een paar maanden weer in de wagen springt om te testen, heb je altijd even last van je nek. Met de snellere wagens verwacht ik dat iedereen in februari zal klagen over pijn in de nek, maar bij de eerste Grand Prix in Australië zal het wel weer in orde zijn. Ik zal meer spierkracht moeten kweken."

Kevin Magnussen, die deze winter van Renault naar Haas F1 verhuist, uit woorden van soortgelijke strekking. "We zullen meer gewicht in de strijd moeten gooien om met de nieuwe auto's te kunnen rijden. Althans, dat hoop ik. Als al die beloftes over fors snellere rondetijden uitkomen, dan wordt het zwaarder om te rijden. Dus zal ik het krachthonk in moeten duiken om mijn spierkracht te vergroten. Maar niet te veel, ik moet wel zo licht mogelijk blijven", vertelde hij aan TV2.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Het zal wel meevallen. Ze komen nu meestal zo fris als een hoentje uit de auto, dus ze hebben nog wel wat over..

    • + 0
    • 12 dec 2016 - 12:14
    • Precies! Laat ze maar eens zweten voor al die miljoenen!

      • + 3
      • 12 dec 2016 - 12:28
    • Man ik heb 3 weken vakantie op een jaar. Niet lullen maar rijden. Idd NBTT.. werken voor die miljoenen.

      • + 0
      • 12 dec 2016 - 12:47
    • Vroem!

      Posts: 285

      Vooral Mansell kon ook zo prachtig afzien. Monaco 1992 en die keer op podium dat hij ondersteund moest worden (weet niet meer welke race dat was).

      • + 0
      • 12 dec 2016 - 12:54
    • Kwalbers die in Maleisië naast de auto neer ging.

      • + 0
      • 12 dec 2016 - 13:23
    • Arran

      Posts: 1.059

      Ach ik zie het als een goeie test, als die wagens zo fysiek zoveel zwaarder zijn als laatste generatie wagens, dan zullen we dit jaar een scheiding zien tussen de jongens en de mannen.

      Diegene die klagen kunnen beter nu de eer aan hunzelf houden lijkt me, en er mee kappen, er zijn denk ik genoeg talenten die ondanks de hogere fysieke eisen dolgraag hier voor willen trainen om dat stoeltje met grote blijdschap te mogen bezetten, en verder geen een woord vuil maken over deze grotere fyskieke inspanning.

      • + 0
      • 12 dec 2016 - 15:16
  • geert61

    Posts: 1.099

    ben bang dat de oudere het wel zullen voelen denk dat rijders net als kimi niet veel meer zeggen na een race

    • + 1
    • 12 dec 2016 - 13:04
  • als ze meer gewicht in de strijd moeten gooien, waarom zetten ze mij dan niet in een f1 wagen? Ik ben 120kg ;-)

    • + 0
    • 12 dec 2016 - 13:19
    • Vroem!

      Posts: 285

      Da's geen Bengelke meer hè? Da's dan een Bengel ;-)

      • + 5
      • 12 dec 2016 - 13:41
    • Als ze dat doen ben je na 6 gp's nog maar 70 kilo Bengelke, dus dat schiet ook niet op ;)

      • + 0
      • 12 dec 2016 - 14:44
  • Afgelopen voorjaarstest reden veel coureurs ruim 100+ rondjes in Barcelona op één dag. Dat is ruim twee Gp afstanden, en best wel lachwekkend. Hoe zwaarder hoe beter.

    • + 0
    • 12 dec 2016 - 15:34
  • Mm, als ik nu naar de nek en schouders van Verstappen kijk zit het bij hem ieder geval wel goed, wat een verschil al met vorig jaar.....

    • + 0
    • 12 dec 2016 - 15:48
    • F1jos

      Posts: 808

      Red Bull team arts Pansold tijdens DDR periode het meesterbrein van experimenten met doping middelen.

      • + 0
      • 12 dec 2016 - 17:59
  • FaradayEZ

    Posts: 143

    Foefje bedenken zoals bij alles.. helm vastschroeven aan draaipunt bovenop.

    • + 0
    • 12 dec 2016 - 22:39

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 26 jan 1990 (30)
  • Geb. plaats Guadalajara, Mexico (land)
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar