user icon

Marcus Ericsson wil sterke teamgenoot in 2017

  • Gepubliceerd op 11 dec 2016 12:20
  • comments 18
  • Door: Mathijs Carolus

Marcus Ericsson begint in maart aan zijn vierde seizoen in de Formule 1. De Zweed debuteerde in 2014 bij het ter ziele gegane Caterham F1 Team en maakte in 2015 de overstap naar Sauber. In zijn eerste jaar bij Sauber scoorde Ericsson negen punten, in 2016 wist Ericsson in de matige C35 geen punten te halen. Ericsson weet nog niet wie zijn teamgenoot is in 2017, maar hoopt op een stalgenoot die sterk is zodat ze Sauber naar voren kunnen brengen.

Ericsson reed de afgelopen twee jaar aan de zijde van Felipe Nasr. De toekomst van Nasr bij Sauber is onzeker geworden, aangezien zijn geldschieter Banco do Brasil de sponsoring heeft stopgezet. Nasr scoorde twee punten in Brazilië en is daarmee verantwoordelijk voor 13,5 miljoen dollar aan prijzengeld die het team krijgt vanwege de tiende plaats bij de constructeurs.

Ericsson maakt het niet uit wie zijn teamgenoot wordt als hij maar sterk is: "Ik weet nog niet wie volgend jaar aan mijn zijde zal rijden. Wanneer Felipe Nasr mag blijven is dat prima, maar als het iemand anders wordt is er ook niets aan de hand. Het belangrijkste is dat ik een sterke teamgenoot krijg zodat we elkaar kunnen pushen en op die manier het team vooruit kunnen helpen."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Beter is om eerst maar eens een goed auto te bouwen zodat het ook interessant is voor een sterkere rijder om daar in te stappen.

    • + 0
    • 11 dec 2016 - 12:22
    • Ja, klopt. Zouden ze wel moeten kunnen, gezien hun ervaring.

      • + 0
      • 11 dec 2016 - 12:30
    • Stitch

      Posts: 5.332

      Dat was nog in de tijd dat , als ik het me goed herinner, James Key nog voor Sauber werkte.

      • + 0
      • 12 dec 2016 - 08:21
  • Sterk? Dan valt Nasr af.
    He, dat is weer een rotopmerking.

    • + 1
    • 11 dec 2016 - 12:29
  • Aan hem valt ook nog genoeg te verbeteren,denk ik zo!!

    • + 0
    • 11 dec 2016 - 12:46
    • Stitch

      Posts: 5.332

      Daarom heeft ie ook een sterkere teamgenoot nodig om zich aan op te trekken en van te leren ;-)

      • + 0
      • 12 dec 2016 - 08:22
  • Ericsson weet nog niet wie zijn teamgenoot is in 2017, maar hoopt op een stalgenoot die sterk is zodat ze Sauber naar voren kunnen brengen.

    Hij bedoeld eigenlijk "Ik hoop op een sterke teammate zodat we niet te ver terugzakken met de 2016 Ferrari motor, en we bijna geen geld hebben om de auto door te ontwikkelen"

    • + 0
    • 11 dec 2016 - 13:16
    • Nou ik denk zelf dat hij een sterke rijder naast hem wil zodat hij zijn eigen prestaties in een beter perspectief kan zetten en zich eraan optrekken.
      Het is een type rijder die dat nodig heeft. Hij kan zelf niet goed inschatten of hij wel het maximale uit de auto haalt.

      • + 1
      • 11 dec 2016 - 13:35
  • Patrace

    Posts: 2.673

    Hij kan beter hopen op een hele rijke teamgenoot, zodat het geld dat die meebrengt kan worden gebruikt om de auto te verbeteren.
    Zelfs als je de beste coureur hebt, zul je zonder budget niet verder naar voren komen.

    • + 0
    • 11 dec 2016 - 14:41
  • Thuru

    Posts: 342

    Dit gaat niet lukken omdat alle sterke coureurs al een stoeltje hebben. Los daarvan denk ik dat een sterke coureurgeen trek heeft in Sauber. Los daarvan kan sauber een sterke coureur qua salaris niet betalen. Dus dit zal het wel niet worden, jammer dan.

    • + 0
    • 11 dec 2016 - 15:03
  • Frank-84

    Posts: 638

    Is Nasr dan zo slecht? Naar mijn mening niet slechter als Ericsson.

    • + 0
    • 11 dec 2016 - 16:34
    • Stitch

      Posts: 5.332

      Afgelopen seizoen, met uitzondering van thuisrace Brazilie, wel dus.

      • + 0
      • 12 dec 2016 - 08:23
  • sterkte dan

    • + 0
    • 11 dec 2016 - 16:45
  • Marcus Ericsson moet gewoon zwijgen die jonge man heeft nog nooit in zijn leven een noemenswaardig kampioenschap gewonnen. Ik kan deze gast totaal niet uitstaan, als er iemand het niet verdiend om in de F1 te rijden is het deze kwal wel.

    Hij representeert alles wat er op dit moment mis is met de coureurs in F1. Heeft totaal geen talent, zit er alleen omdat hij centjes meebrengt. Bijna alle rijders in de huidige veld zou vanuit zijn perspectief een sterkere teamgenoot zijn. Alleen Esteban Gutierrez is van hetzelfde niveau.

    Ik vind het gewoon een schande dat zo'n non-talent als Ericsson één van de 22 meest gewilde vult. Terwijl er grote talenten zoals Frijns, Wickens, Rosenqvist niet eens een kans hebben gekregen. Hij rijd F1 puur omdat enkele Zweedse rijke families hem op een of andere manier mogen.

    • + 0
    • 11 dec 2016 - 19:33
    • Kenju

      Posts: 2.629

      Ik vind dat Ericsson juist bewijst dat je in de huidige F1 geen topper hoeft te zijn om goede coureurs te verslaan. De auto's zijn ontzettend toegankelijk waardoor ook beperkte coureurs als hij het hoed kunnen doen.

      • + 0
      • 12 dec 2016 - 05:08
  • Alex Yoong misschien?
    Gaston Mazzacane?
    Wel een beetje van zijn niveau....

    • + 1
    • 12 dec 2016 - 07:15
    • Haha, das een goeie!

      laten we Luca Badoer en Zsolt Baumg****(whats his name) ook aan dat lijstje toevoegen

      • + 0
      • 12 dec 2016 - 08:03
  • mediF1

    Posts: 2.812

    Niet z'n groot probleem die zijn er genoeg.

    • + 0
    • 12 dec 2016 - 16:54

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 aug 1992 (28)
  • Geb. plaats Brasilia, BR
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar