user icon
user icon

Equipe Van der Zande en Alonso wint Rolex 24-uur van Daytona

  • Gepubliceerd op 27 jan 2019 21:06
  • comments 13
  • Door: Tom van Hooft

In één van de meest bizarre 24 uur van Daytona-races ooit hebben Renger van der Zande, Jordan Taylor, Kamui Kobayashi en Fernando Alonso voor Wayne Taylor Racing in de #10 Cadillac DPi-V.R de overwinning gepakt.

Het was Fernando Alonso die twee ronden voor de laatste rode vlag-situatie de #31 Action Express-auto van Felipe Nasr kon inhalen. De race werd geteisterd door hevige regenval en was voor de laatste rode vlag-situatie al een keer onderbroken geweest. Nasr, die gedurende een periode aan de leiding reed, verremde zich aan het einde van het rechte stuk. Hierdoor kon Alonso de leiding over nemen. Kort daarna besloot de wedstrijdleiding om de race te onderbreken. Deze onderbreking bleek later de einduitslag te zijn.

In de GTLM-klasse won de #25 BMW van Connor de Phillipi, Philipp Eng, Colton Herta en Augusto Farfus de wedstrijd. Vooral voor de Braziliaan Farfus was het een welkome verrassing. De voormalig BMW DTM-coureur was een 'last minute' toevoeging tot het team. Minder geluk kende Jeroen Bleekemolen in de #33 Mercedes van Riley Motorsports. Luca Stolz, de Duitse teamgenoot van Bleekemolen reed voor de onderbreking aan de leiding van de race, hij spinde vlak voor de rode vlag situatie. Bleekemolen, de samen met teameigenaar Ben Keating reed, finishte uiteindelijk als zevende.

 

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Hansnah

    Posts: 282

    Op een paar momenten gedurende de race de live stream gekeken en zeer terecht dat de equipe van Alonso en Van der Zande hebben gewonnen!
    Ze hadden een paar keer pech met de gele vlag situaties. Op een gegeven moment toen Alonso in de auto zat tijdens een regenstint maakte hij echt het verschil en liep met 2 seconden per ronde weg.
    En wat een spanning in de GTLM- klasse! Constant 5 verscholen de auto's in een treintje. BMW, AUDI, Ford, Ferrari & Porsche. Best racing seen in a long time!

    • + 1
    • 27 jan 2019 - 21:54
  • Ze hadden zeker steeds pech met de gele vlag situaties.
    Waren ze weer flink uitgelopen, kwamen de drie achtervolgers weer dichterbij door de vele gele vlaggen. Alonso was waanzinnig goed in de regen! Goed dat ze hem de laatste stint hebben laten rijden. De terechte winnaars van een knotsgekke race!

    • + 1
    • 27 jan 2019 - 22:01
  • Alonso was s'nachts in de regen absoluut een klasse apart. Reed op een gegeven moment zelfs 2 a 3 seconden per ronde weg van de nummer 2!

    • + 0
    • 27 jan 2019 - 22:11
  • Man man....hier laat Fernando Alonso weer even zien wat voor coureur hij is. Deze man is nog steeds op zijn top.

    • + 4
    • 27 jan 2019 - 23:13
    • Hoe zat het eigenlijk met de competitie? Ik ben niet erg op de hoogte daar ik deze classes niet volg.

      • + 0
      • 28 jan 2019 - 12:30
  • Heel even vanmiddag gekeken. Hoop dat er een samenvatting is. Op LeMans was ie ook al van een andere klasse (in vergelijking met zn teammaatjes) in de nacht.

    • + 1
    • 27 jan 2019 - 23:53
  • Ook leuk voor Van de Zande toch een beetje de vergeten man hier op het forum, was vorig jaar zeer ongelukkig, terecht overwinning!

    • + 0
    • 28 jan 2019 - 00:29
    • Niet alleen Renger hoor. Rik Breukers wint voor de tweede keer op rij de GT Daytona klasse met Grasser Lamborghini.

      • + 0
      • 28 jan 2019 - 00:34
  • beerkuh

    Posts: 1.856

    Voor de twijfelaars en de Haters van Fernando, hij maakte werkelijk het verschil wat reed Fernando ongelofelijk sterk,ik blijf het nog steeds jammer vinden dat hij dit jaar niet in de F1 zit.

    je kan van hem vinden wat je wilt, je kan zeggen wat je wilt maar rijden kan ie en hoe! ik blijf erbij het is echt 1 van de allerbeste en zeker all round want als er wielen op zitten en een motor dan doet ie gegarandeerd mee voor het hoogst haalbare

    • + 3
    • 28 jan 2019 - 07:55
    • d@nny

      Posts: 2.146

      Misschien geeft dit wel aan wat er mis is in de F1? De rijder kan veels te weinig het verschil maken.

      • + 2
      • 28 jan 2019 - 09:17
    • nugunz

      Posts: 191

      Heb niet gekeken maar weten we zeker dat ie dit keer niet hele stukken circuit afsneed? ;-)

      • + 0
      • 28 jan 2019 - 15:49
  • mario

    Posts: 6.399

    Jammer van het einde, maar een onwijs toffe race!!! Hij heb hier de hele 24 uur aangestaan ;-)

    • + 0
    • 28 jan 2019 - 09:32

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar