user icon

Force India geeft Renault tips over Nico Hülkenberg

  • Gepubliceerd op 11 dec 2016 10:05
  • comments 15
  • Door: Mathijs Carolus

Na in totaal vijf seizoenen te hebben doorgebracht bij Force India, maakt Nico Hülkenberg in de winter de overstap naar het fabrieksteam van Renault. De Nederlands sprekende Duitser heeft in zes seizoenen als racecoureur van Williams, Sauber en Force India nog geen podiumplek behaald. Met Renault hoopt Hülkenberg de ban te breken.

Force India is de beroerdste niet om zijn nieuwe werkgever Renault alvast wat tips te geven over hun nieuwe coureur. Dat doen ze aan de hand van de volgende tweet:


 



 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Humor hahahhaa Gremlins, Hulk etc... sportief :P

    • + 0
    • 11 dec 2016 - 10:14
  • Hij wil graag drie maaltijden per dag en minstens twee keer uitgelaten worden...

    • + 0
    • 11 dec 2016 - 10:54
  • skypeter

    Posts: 112

    Allemaal leuk en aardig, maar had hij even gewacht had hij denk ik wel volgend jaar bij Mercedes gereden.
    Het is altijd, net even niet, bij hem.
    Best wel jammer.

    • + 2
    • 11 dec 2016 - 11:15
    • Patrace

      Posts: 2.764

      Dat is natuurlijk onzin.
      Achteraf is het makkelijk praten, maar op het moment dat hij tekende was er helemaal geen enkele aanleiding te denken dat er bij Mercedes een plek vrij kwam.
      Los daarvan, wie zegt ons dat Mercedes Hülkenberg had willen hebben?

      • + 1
      • 11 dec 2016 - 11:36
    • Rimmer

      Posts: 8.944

      En dan? Halsoverkop naast Hamilton instappen in een auto en team dat je niet kent naast een rijder die meer dan gemotiveerd is en het team achter zich heeft? Zo mooi is dat allemaal niet hoor. Waarom denk je dat geen van de McLaren/Ferrari/RBR jongens over wilden stappen. Je kan zo'n jaar gewoon deels weggooien en je moet je dan dus op 2018 gaan richten.
      The Hulk zit prima bij Renault, is de kopman en heeft een heel team en een hele fabriek die voor hem klaar staan. Op de middel lange termijn ziet dat er veel gunstiger uit.
      Helemaal als je weet dat de Mercedes dominantie een keer ophoudt, het daar wel degelijk rommelt en Mercedes al vaker heeft geroepen er in 2020 misschien mee op te houden.
      Dat Mercedes zitje os interessant voor een Perez of Grosjean of Bottas. De fabrieksrijders kunnen beter blijven waar ze zitten en he? Dat doen ze ook allemaal! Hoe zou dat toch komen?

      • + 0
      • 11 dec 2016 - 11:42
    • Skypeter, vergis je niet. Renault is een logische keuze voor Hulkenberg. Misschien nog niet voor 2017, maar mogelijk wel voor 2018. Renault is echt een opbouwend team wat uiteindelijk steeds sterker voor de dag zal komen.
      Renault is een groeiend fabrieksteam, waar hij imo een mooie bijdrage als coureur aan kan leveren.
      Toen hij tekende voor Renault, was er helemaal nog geen opening bij Mercedes, los van de vraag of ze ook voor hem gekozen zouden hebben.

      • + 0
      • 11 dec 2016 - 12:09
    • Kenju

      Posts: 2.629

      Ik ben dit niet met je eens. Renault is ook een fabrikant met navenante bronnen. Hulk is daar meteen de kopman en kan bouwen aan een auto die naar zijn voorkeuren opgezet gaat worden. Verder heb je geen Hamilton waarmee de strijd aangegaan moet worden.

      • + 0
      • 11 dec 2016 - 12:42
    • Ik heb zo het gevoel dat Renault het heel goed gaat doen volgend jaar als
      je kijkt hoe de motor beter is geworden afgelopen jaar , samen met Red Bull .
      Dus als je de kopman mag zijn , kan je nergens beter zitten ( rijden ) .
      Daarbij denk ik dat Hulkenberg op zijn plaats zit bij Renault.

      En een Nederlands pratende Duitser heeft natuurlijk voorrang qua populariteit

      • + 0
      • 11 dec 2016 - 13:19
    • skypeter

      Posts: 112

      Ik ben het helemaal met jullie eens, Renault is een goede keus.
      Maar ik had Hulkenberg graag eens een jaar bij een Topteam gezien, zijn punten pakken en podiumplaatsen behalen, daarvanuitgaande dat Mercedes 2017 ook een Topteam is.
      Hij moet met Renault proberen daar te komen waar Force India nu staat, dus kan je het ook als een stap terug zien.
      Fabrieksteam of niet, ik gun hem het allerbeste.

      • + 0
      • 11 dec 2016 - 13:29
    • Beter kopman zijn bij Renault, dan reservewiel zijn bij Mercedes.

      • + 2
      • 11 dec 2016 - 13:36
    • Skypeter , als je het met ons bent , waarom krijgen wij dan geen +sje van jou dan ??????:-) :-)

      • + 1
      • 11 dec 2016 - 16:54
    • Stitch

      Posts: 5.676

      zo een plusje van mij en nu niet meer boos zijn hè ;-)

      • + 0
      • 12 dec 2016 - 09:26
    • Stitch

      Posts: 5.676

      @Skypeter, had jij dat al zien aankomen voordat Rosberg met zijn uitspraak kwam dan? Niemand heeft dit zien aankomen dus heeft Hulkenberg de best mogelijke keuze tot dan toe gemaakt. Achteraf is het makkelijk praten maar die mogelijkheid was er op dat moment nog helemaal niet. Het is ook allemaal nog koffiedik kijken wie het volgend jaar goed gaat doen en wie niet. Mocht Mercedes een flink stuk terugvallen, denk ik dat ze zo uit de F1 zullen stappen zoals ook Rimmer al heeft aangegeven. En wie weet staat Renault in 2017 al waar FI nu staat. Zolang hij maar achter de Red Bulls blijft vind ik het best ;-)

      • + 0
      • 12 dec 2016 - 09:31
  • geert61

    Posts: 1.099

    merc en fera zijn op dit moment niet zo als je mag verwachten .
    het rommelt in deze team's te veel , er is onvrede ze zijn verdeeld .
    prestatie van het team is daardoor minder en dat zal te zien zijn op de baan .
    nee de hulk heeft denk ik het juiste pad gekozen jong team dat gedreven is en zich nog ontwikkeld waar de hulk dan in mee kan groeien

    • + 0
    • 11 dec 2016 - 14:58
  • JV fan

    Posts: 2.175

    Haha kan er wel om lachen , en bij Renault ook wel (past in hun straatje deze humor ) het team van Renault stuurt doorgaans humoristische tweets de wereld in :)

    • + 0
    • 11 dec 2016 - 23:45

SA Grand Prix van Saoedi-Arabië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 15:00

    Vrije training 3

    15:00 - 16:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    17:30 - 19:00

    Kwalificatie

    18:00 - 19:00

    Snelste ronde

    17:00 - 17:00

SA Grand Prix van Saoedi-Arabië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:30 - 19:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    18:00 - 19:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar