user icon

Gasly heeft deelname aan Formule 1-seizoen 2018 als doel

  • Gepubliceerd op 10 dec 2016 09:51
  • comments 10
  • Door: Mathijs Carolus

Ondanks het feit dat hij kampioen werd in de GP2 afgelopen seizoen is er volgend jaar geen plek voor Pierre Gasly in de Formule 1. De Fransman leek lange tijd de belangrijkste kandidaat bij Toro Rosso voor 2017, maar Red Bull koos er voor om Daniil Kvyat nog een kans te geven. Wat Gasly in 2017 gaat doen is nog niet bekend.

Ondanks het feit dat de Formule 1 volgend jaar nog niet aan Gasly is besteed, blijft de Fransman optimistisch over zijn kansen voor 2018: "Ik geef iedere dag alles om de Formule 1 te bereiken en ben bereid al mijn tijd en energie er in te stoppen. Ik wil de volgende Fransman worden die een Grand Prix wint."

De laatste keer dat een Fransman een race won is twintig jaar geleden: Olivier Panis won in 1996 zeer verrassend de Grand Prix van Monaco in een Ligier. Gasly en Panis zijn goed met elkaar bevriend. Volgens Gasly ligt het zeker niet aan het talent in Frankrijk: "Aan talent is in Frankrijk geen gebrek. Volgend jaar vertegenwoordigen Romain Grosjean en Esteban Ocon ons land en ze gaan hun uiterste best doen. Een overwinning is alleen mogelijk wanneer alle puzzelstukjes op de juiste plek vallen."

Red Bull liet eerder al weten dat het Gasly in het talentenprogramma houdt omdat ze de Fransman als de volgende coureur zien die vanuit het talentenprogramma doorstroomt naar de Formule 1.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Japiooo

    Posts: 414

    Misschien wel eerder als Sainz deze winter naar Mercedes gaat. Wehrlein word het zeker niet, dan hadden we dat allang gehoord. Sainz zit toch op een dood spoor bij Red Bull dus zal geen grote problemen opleveren voor MB.
    Kan Gasly toch dit jaar naar F1.

    • + 0
    • 10 dec 2016 - 11:54
    • Misschien gaat Gasly wel naar Mercedes, waarschijnlijk goedkoper dan het afkopen van het contract van Sainz.

      • + 0
      • 10 dec 2016 - 12:13
    • dizzy

      Posts: 1.435

      Ik zie Sainz eerlijk gezegd niet naar MB gaan. Ten eerste acht ik het verschil tussen Pascal en Carlos vrij klein (SAI is imo erg overgewaardeerd), ten tweede zal RB niet genegen zijn om hun grootste concurrent de lineup voor het komend seizoen op orde te krijgen.

      Ik ben met je eens dat als het Wehrlein zou worden we dit allang zouden hebben gehoord. Mijn idee is dat ze toch proberen om Perez te krijgen. Over hem hoor je nl. helemaal niets.

      • + 0
      • 10 dec 2016 - 12:23
    • @ Dutch: Ik denk niet dat Gasly Hamilton bij kan houden. En voor zover ik het begrijp willen ze toch een sterke rijder erbij.

      • + 0
      • 10 dec 2016 - 16:21
    • @Madan, hij heeft ook niet mijn voorkeur, maar een Wehrlein zie ik echt niet zitten. Ik zie liever ook een ervaren sterke rijder, maar die liggen vast. Alhoewel, het geld wat ze uitsparen aan salaris van Rosberg moet je toch wel iemand kunnen wegkopen denk ik.

      • + 0
      • 10 dec 2016 - 17:06
  • Polleken

    Posts: 936

    Robin Frijns is ook een optie

    • + 0
    • 10 dec 2016 - 12:30
    • @Polleken, voor jouw misschien. Voor MB in ieder geval "kein Option"

      • + 0
      • 10 dec 2016 - 14:14
    • Stitch

      Posts: 5.332

      keine Option ;-)

      • + 0
      • 10 dec 2016 - 23:09
  • Ik verwacht dat Gasly grote kans maakt om in 2018 in een TR te racen. Het is een opleidingsteam en Sainz en Kvyat zitten er dan al te lang.

    • + 0
    • 10 dec 2016 - 16:50
  • John6

    Posts: 5.439

    Heel Misschien Bottas Toto is ook zijn Manager, maar ik denk dat het Pascal gaat worden, persoonlijk vindt ik ze beide niet snel genoeg om bij MB te rijden, maar dat is dan ook mijn mening.

    • + 0
    • 11 dec 2016 - 00:11

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar