user icon

Wehrlein voor de vijfde keer in Q2, Ocon spreekt van dramatische kwalificatie

  • Gepubliceerd op 27 nov 2016 08:47
  • comments 11
  • Door: Mathijs Carolus

Voor de vijfde keer dit seizoen lukte het Pascal Wehrlein zijn Manor in Q2 te rijden. De Duitser start de race als zestiende en is erg blij met zijn kwalificatie. In de andere MRT05 beleefde Esteban Ocon een naar eigen zeggen dramatische kwalificatie. De Fransman zal de race als twintigste aanvangen.

Wehrlein, die nog niet zeker is van een stoeltje voor volgend seizoen, is blij met zijn prestatie in de kwalificatie: "Erg leuk om mijn laatste kwalificatie van dit seizoen op een positieve manier af te sluiten. In Q2 had ik maar een setje ultrazachte banden, de zestiende plek was dan ook het maximaal haalbare. Ik ben erg blij met de zestiende plek en wil het team bedanken voor de goede auto! Ik houd van dit circuit, maar onze auto pas niet goed bij deze baan. Het is positief dat we voor beide Saubers starten, hopelijk lukt het een bijzonder resultaat te halen en iedereen binnen het team met een lach op vakantie te sturen."

Aan de andere kant van de garage een minder vrolijke Esteban Ocon. De Fransman rijdt morgen zijn laatste race in dienst van Manor en stapt volgend seizoen over naar het meer competitieve Force India. Ocon over zijn kwalificatie: "Mijn kwalificatie was een ramp! In de laatste training zag het er nog goed uit, maar op de ultrazachte banden kreeg ik het niet voor elkaar. Pascal Wehrlein ging steeds sneller, terwijl ik wel stil leek te staan. We moeten kijken wat er fout is gegaan, ik denk dat er een probleem met de auto was. Onze racesnelheid is niet verkeerd. Hopelijk hebben we een goede start en kunnen we een sterke race rijden."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Rimmer

    Posts: 8.550

    Oh was het weer een probleem met de auto Esteban? Je bent gewoon weer geklopt door Pascal en van je grote mond dat je in no time wel op het niveau van Perez zit is nog maar weinig zichtbaar.. Vooralsnog heeft Perez met al zijn auto's podiums gereden en delf jij veel en veel te vaak het onderspit tov Pascal.

    • + 3
    • 27 nov 2016 - 09:14
    • Haha, daar moest ik na Q ook meteen aan denken, dat hij onlangs had gezegd niet voor Perez onder te zullen doen. We gaan het zien.
      Tenzij Pascal een betere coureur dan Perez zou zijn natuurlijk, maar dat geloof ik ook niet direct.

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 10:19
  • rickf1

    Posts: 1.623

    De conclusie dat er voor hem niet zo enorm veel te leren is trekt hij snel. Externe oorzaak ja, tuurlijk.

    Ervaring is inmiddels ook de reden dat hij niet meer in de buurt van Max zit. Verschillende teams, strijden voor overwinningen en podia, alle banen 2x gereden hebben, kwalificaties altijd tot de Q3... Maar Ocon denkt vast "in 2014 was ik bijna net zo goed, dat ben ik nu dus ook".

    • + 0
    • 27 nov 2016 - 09:29
  • De weekendredacteur houdt er weer achterlijk lange koppen op na. Check het verschil eens met doordeweeks!

    • + 0
    • 27 nov 2016 - 09:39
    • Je kan je ook verstoppen, dan zie je die koppen niet ;)

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 10:13
  • Ik zeg het al een tijdje die Wehrlein verdient een promotie. Voor de 5e keer Q2 en in 90% van zijn gefinishde races eindigt hij voor zijn teamgenoot.

    • + 1
    • 27 nov 2016 - 10:13
  • Perez lacht zich een krul in zijn lul om Ocon!

    • + 0
    • 27 nov 2016 - 10:19
  • Tuurlijk verdient Ocon het meer als Wehlein Ocon heeft tegeb max geraces en max is de beste coureur in de geschiedenis aldus de
    " blinde" max fans.

    • + 0
    • 27 nov 2016 - 11:01
    • Oh ik vind het wel sneu dat je blind bent. Je braile regel werkt niet zo goed idd want je statement slaat nergens op.

      • + 1
      • 27 nov 2016 - 11:53
    • CTRA

      Posts: 3.617

      Nee hoor, Ocon verdient het ook niet, net zoals die 20 andere prutscoureurs die op de grid staan.
      F1 is Max, niets meer, niets minder.
      De rest word gewoon gedegradeerd naar GP2 coureur.

      Zo F1Fan1993, heb ik je nu geplezierd met een antwoord waar je op zit te wachten?

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 13:01
  • Hoop een beter team voor Pascal volgend jaar.

    • + 0
    • 29 nov 2016 - 09:33

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 18 okt 1994 (26)
  • Geb. plaats Sigmaringen, Duitsland
  • Gewicht 61 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar