user icon

Massa hoopt op fantastisch slotstuk in de F1

  • Gepubliceerd op 22 nov 2016 13:10
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra

De Formule 1-grid bevat zondag twee oudgedienden die afzwaaien. McLaren-coureur Jenson Button neemt een sabbatical en hoopt voor 2018 op een rentree. Williams-rijder Felipe Massa houdt de Formule 1 helemaal voor gezien. De Braziliaan nam anderhalf week geleden bij de Grand Prix in eigen land al een voorschot op zijn afscheid. Na Abu Dhabi is het echt klaar.

Massa: "Dit wordt weer een emotioneel weekend! Je probeert er in de auto niet te veel over na te denken, je probeert gewoon zo goed mogelijk werk te leveren. Dit is een leuk circuit, er komen veel fans op deze Grand Prix af en een race die in de schemering begint is voor iedereen interessant. Ik hoop op een fantastische 250ste en laatste optreden in de Formule 1. Na afloop zullen we natuurlijk een groot feest vieren! Hopelijk kunnen we ook een mooi resultaat bejubelen."

Teamgenoot Valtteri Bottas over de komende Grand Prix: "Abu Dhabi is een mooie locatie om het Formule 1-seizoen af te sluiten. De faciliteiten zijn geweldig en het lijkt wel alsof er steeds meer publieke belangstelling voor deze race komt. Het is de plek waar ik in 2011 mijn eerste Formule 1-test had. Het is een goed circuit en ziet er cool uit met de zonsondergang. We eindigden in 2014 hier met een dubbel podium en het zou leuk zijn om nu weer een mooi resultaat te behalen."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • verfuktf1

    Posts: 511

    Dubbel podium zal er niet inzitten of ze moeten een dubbel podium neerzetten.

    • + 1
    • 22 nov 2016 - 13:31
    • Stitch

      Posts: 5.178

      Maar een goed resultaat zij hem gegnud, zolang hij Max niet in de weg rijd. Anders horen we nog via de boordradio van Max: "Aan de kant opa"

      • + 0
      • 22 nov 2016 - 14:16
  • Allemaal leuk en aardig Felipe maar nu aub een keer flink punten binnenhalen voor je werkgever ipv je auto in de muur zetten. Je afscheid en aandacht heb je al ruimschoots op Interlagos gehad. Als Felipe dit jaar beter had gepresteerd dan had Williams Force India kunnen afhouden van de 4e plek. Claire Williams zal hier ook niet blij mee zijn, scheelt een hoop prijzengeld. Felipe is zeker 1 seizoen te lang doorgegaan. Een twijfelende coureur is een langzame coureur zonder peper in zn reet.

    • + 0
    • 22 nov 2016 - 13:34
    • In de muur gezet, het zou me niets verbazen als ie dat toch een beetje expres heeft gedaan. (Aandacht zuiger)
      Ik werk zelf 6 maanden per jaar in brazilie en heb ook een hoop Braziliaanse collega's dus ik ken het volk wel een beetje....
      Desalniettemin, tijd om op te zouten, weer een zeurpiet minder, kan ie Sebanado niet meenemen?

      • + 0
      • 22 nov 2016 - 18:10
    • Jamender19

      Posts: 97

      Zo he oude chagrijn, zijn doel was duidelijk om gewoon te finishen. En om hem een zeurpiet te noemen omdat hij na monaco 2015 negatief was over jou grote verstappen vind ik een beetje te ver gaan. Maar goed dat is mijn mening, zal je het zeker niet mee eens zijn.

      • + 0
      • 22 nov 2016 - 18:47
    • verfuktf1

      Posts: 511

      Zjak Soixante-neuf@ (Aandacht zuiger)
      Nu snap ik ook waarom mijn vrouw zo trouw omhoog kijkt als ze aan het zuigen is, ze vraagt gewoon om aandacht.

      • + 0
      • 22 nov 2016 - 19:34
  • in 2011 zijn eerst f1 test.... dacht dat hij al wat langer mee ging ;)

    • + 0
    • 22 nov 2016 - 13:43
    • daan_l

      Posts: 4

      Heeft betrekking op Bottas, niet Massa.

      • + 0
      • 22 nov 2016 - 16:27
    • grijze muis, ferrari zie ik hem iig niet meer nemen

      • + 0
      • 23 nov 2016 - 02:29
  • jd2000

    Posts: 4.481

    Hij kan beter bidden in plaats van hopen.....

    • + 0
    • 22 nov 2016 - 18:53
    • verfuktf1

      Posts: 511

      "Jezus leerde zijn discipelen niet hoe ze moesten preken, maar alleen hoe ze moesten bidden."

      • + 0
      • 22 nov 2016 - 19:38

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (39)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar