user icon
user icon

Max Verstappen genomineerd voor FIA-award

  • Gepubliceerd op 17 nov 2016 08:23
  • comments 43
  • Door: Rob Veenstra

Red Bull Racing-coureur Max Verstappen maakt kans op de 'FIA Action of the Year'-award. Zijn inhaalactie op Mercedes-collega Nico Rosberg buitenom in bocht 3 op Interlagos tijdens de Braziliaanse Grand Prix is genomineerd voor de prijs.

De manoeuvre van Verstappen ten opzichte van Rosberg is een van de negen genomineerde acties. De jonge Nederlander neemt het op tegen fragmenten uit andere klasses zoals onder andere het WTCC, WEC, de WRX, het WRC en de Formule E.

Verstappen kan deze award voor de derde keer op rij op zijn naam schrijven. Vorig jaar ontving hij de prijs voor zijn actie buitenom in Blachimont op de Sauber van Felipe Nasr op Spa-Francorchamps. In 2014 won de toenmalige Formule 3-coureur met zijn inhaalactie op Antonio Giovinazzi, die hij in de in de laatste ronde op Imola voorbij stak.

De winnaar van de award voor 2016 wordt op 2 december bij het gala van de internationale autosportbond FIA in Wenen bekendgemaakt. De genomineerde fragmenten bekijken en stemmen kan hier.

Reacties (43)

Login om te reageren
  • Ik denk dat Jacques Villeneuve ook zijn stem zal uitbrengen.

    • + 0
    • 17 nov 2016 - 08:35
    • Exact

      Posts: 317

      Ik kak op Jacques!

      • + 4
      • 17 nov 2016 - 09:20
    • manuel

      Posts: 2.936

      En er is weer een nieuwe troll Sam Collins, ik moest er zo om lachen. Kritiek is prima maar dan wel met een argumenten die hout snijden.

      www.autobahn.eu/23(...)geen-bal-van-racen/

      • + 1
      • 17 nov 2016 - 10:50
    • Sirhenry

      Posts: 759

      Zak Villenoob.....

      • + 0
      • 17 nov 2016 - 18:28
    • volgens mister sam collins crashed max alleen maar... wat een pannenkoek

      • + 0
      • 17 nov 2016 - 20:37
  • jd2000

    Posts: 3.986

    Geven die award, beter gaat het niet worden.

    • + 2
    • 17 nov 2016 - 08:37
  • Palermo

    Posts: 24

    Who the hell is Jacques Villeneuve ;-)

    • + 0
    • 17 nov 2016 - 08:58
    • Goed punt :-)

      • + 0
      • 17 nov 2016 - 09:01
    • Rimmer

      Posts: 7.732

      Canadese zanger die helaas nooit de top van de muziekwereld wist te bereiken en daar zo boos over is dat hij steeds valser gaat zingen en nu op het punt is beland dat het kattengejank van de buurpoes beter verkoopt en meer aandacht genereert dan zijn eigen cd's.

      • + 6
      • 17 nov 2016 - 09:02
    • Totalia

      Posts: 887

      ;-) dat is een heel klein miezerig over het paard getild bang en negatief mannetje..... wil je niet kennen lijkt mij

      • + 0
      • 17 nov 2016 - 09:08
  • Droopy

    Posts: 620

    En gestemd op Max

    • + 0
    • 17 nov 2016 - 09:14
  • Reutel

    Posts: 696

    Moet eerlijk zeggen dat ik die WRC race, waarbij die coureur in de eerste bocht zijn auto dwars voor de rest gooit, ook een meesterlijke actie vind! Zeker als je de inboard beelden ziet, echt heel vet!

    • + 2
    • 17 nov 2016 - 09:21
    • Reutel

      Posts: 696

      Kevin Eriksson WRX bedoel ik uiteraard... ^^

      • + 0
      • 17 nov 2016 - 09:23
    • Lexx

      Posts: 784

      Ja hij pakt ook 3 plekken in 1 bocht, geweldig om te zien.

      • + 0
      • 17 nov 2016 - 09:27
    • Klopt, vraag me alleen af of het de bedoeling was of dat het "per ongeluk" ging...Desalniettemin een vette actie :D

      • + 0
      • 17 nov 2016 - 09:42
    • Lexx

      Posts: 784

      Geloof inderdaad niet dat hij het precies zo gepland heeft, en hij heeft natuurlijk ook geluk dat hij deze lijn kan houden en de rest hem niet vol raakt. Dit alles maakt de actie niet minder mooi.

      • + 0
      • 17 nov 2016 - 09:58
    • Pipo

      Posts: 4.742

      @blackpix: Datzelfde gevoel had ik ook. Als het bewust was, heel slim. Maar ik denk dat hij een foutje maakte en een voordeel haalde met knap stuurwerk.

      • + 0
      • 17 nov 2016 - 12:12
    • Kevin

      Posts: 4.643

      Klopt! Dat is voor mij dé actie van het jaar!

      • + 0
      • 17 nov 2016 - 12:18
  • Cicero

    Posts: 759

    Ik vind dit helemaal niet de actie van het jaar.

    De actie van het jaar was hoe hij zijn auto op de baan wist te houden afgelopen zondag. Of de inhaalactie op Rosberg op Silverstone, of zijn verdediging tegen Rosberg op Canada. Ook de inhaalactie op Raikonen afgelopen weekend vond ik mooier, helemaal op gevoel met zicht 0.

    • + 0
    • 17 nov 2016 - 09:21
    • pcbeem

      Posts: 671

      Conclusie je wil op Max stemmen en ja hele lijst vol met alleen keuzes op Max is ook zo lullig he :)

      • + 2
      • 17 nov 2016 - 09:53
    • Ik vond ook de inhaalacties op Vettel, Ricciardo en Perez mooier van afgelopen zondag.

      En inderdaad die op Silverstone is nog steeds #1.

      • + 1
      • 17 nov 2016 - 09:57
    • Cicero

      Posts: 759

      Die op Perez was eigenlijk mooiste. Technisch gezien ook de moeilijkste denk ik, zeg ik wel als leek. (maar ja villeneuve mag als leek ook zijn mening geven). Er was afgelopen weekend zoveel, dat het moeilijk kiezen is.

      • + 2
      • 17 nov 2016 - 10:03
    • Kevin

      Posts: 4.643

      Ik vond de actie op Perez ook veel mooier dan die op Rosberg.. vind die laatste nou niet nominatiewaardig.

      • + 0
      • 17 nov 2016 - 12:20
    • Iemand opperde om de laatste 16 rondjes in Sao Paolo maar als actie op te geven van Max, i.p.v. alleen die inhaal op Ros.

      • + 4
      • 17 nov 2016 - 14:15
  • Lexx

    Posts: 784

    Heb de nominaties eens bekeken, vind de actie van Kevin "round the oudside" Eriksson toch de mooiste.

    • + 1
    • 17 nov 2016 - 09:22
  • rice

    Posts: 1.938

    Hoe mooi de actie van Verstappen ook is, ik heb mooiere gezien dit jaar van hem en andere coureurs. Maar mijn stem gaat naar Kevin Eriksson. Die actie is er eentje die je geen tweede keer kunt nadoen.

    • + 1
    • 17 nov 2016 - 09:24
    • dizzy

      Posts: 1.435

      Hij ook niet. Echt een gevalletje van geluk bij een (bijna) ongeluk.

      • + 1
      • 17 nov 2016 - 11:07
  • Als coureur zijn dit toch de mooie prijzen denk ik. Natuurlijk wil je races/kampioenschappen winnen, maar een goed gevecht op de baan met een briljante inhaalactie moet toch goed voelen.

    Een Hamilton heeft afgelopen zondag bijvoorbeeld niet zoveel genoten als Max de laatste 20 rondjes.

    • + 0
    • 17 nov 2016 - 09:27
  • ap

    Posts: 937

    Bij de andere zitten ook goeie en mooie acties tussen, maar toch ik heb een Hollands hard en ook omdat die voor de 3de keer een nominatie heeft stem ik toch op Max!
    Niet omdat het moet maar omdat het kan!
    En zeg eens eerlijk elke inhaal actie van Max heeft wel iets speciaals toch? Ik krijg altijd beetje of beetje boel kippenvel als ik hem zie inhalen!

    • + 0
    • 17 nov 2016 - 09:41
    • Ik kan sommige dingen die ik lees gewoon niet geloven.

      • + 4
      • 17 nov 2016 - 10:15
    • Warlord

      Posts: 2.095

      Kan je hardje het nog aan nbtt? xD

      • + 3
      • 17 nov 2016 - 10:35
    • William

      Posts: 472

      Als je van een inhaalactie in de F1 kippenvel krijgt dan heb je een sneu leven... toch? Wat wil je zelft nog bereiken in het leven? Dat je ziet een ander iets bereikt? Er zijn heel veel mensen die een voltooid leven hebben, maar die dankzij social media weer een zinvol bestaan hebben. Echt lachen.

      • + 0
      • 17 nov 2016 - 12:29
  • Heb alle acties die genomineerd zijn bekeken en er zitten echt gave bij!

    Ben het met sommige boven mij eens dat Max misschien misschien mooiere acties had dit jaar, maar ik snap wel dat ze deze kiezen...Rosberg in een Mercedes, Max in een RBR...Max komt echt van ver en dan ook nog eens buitenom, vanwege de regen vond hij daar meer grip...Dat is wel echt weten wat je doet, lef hebben en op pure racecraft er voorbij gaan...

    • + 1
    • 17 nov 2016 - 09:45
  • Sjors1991

    Posts: 207

    Ik ben ook van mening dat Max wel mooiere inhaal acties heeft gehad dit jaar. Desondanks denk ik niet dat daar eentje bij zat die zo bijzonder is als de actie van Kevin Erickson.

    • + 0
    • 17 nov 2016 - 10:07
  • Maximo

    Posts: 6.341

    Silverstone Becketts inhlaen Rosberg was vele malen mooier.

    www.youtube.com/watch?v=-aVzjPH4OWY

    • + 1
    • 17 nov 2016 - 11:08
    • Wat een bedroevend slecht commentaar wel..

      • + 0
      • 17 nov 2016 - 12:39
  • Maximo

    Posts: 6.341

    Ik wil geen azijnzeiker zijn, maar er wordt ook met veel lof over Max zijn redding van zondag gesproken, maar afgezien van de 50% geluk bij de redding, is het een redding op een persoonlijke fout. Dus wat dat betreft is dat geen actie van het jaar.

    • + 0
    • 17 nov 2016 - 11:41
    • Pipo

      Posts: 4.742

      In dat geval hoort die van Kevin Erickson er ook niet tussen. En die andere rally auto, het kwartje kan de goede of de slechte kant opvallen...in dit geval letterlijk de auto.

      • + 0
      • 17 nov 2016 - 12:21
  • watched all filmpjes... en vind max zn actie toch echt t gaafst. Alhoewel die ene rally ook dichtbij komt... 13 seconden sneller dan de rest. Maar max wint wat mij betreft.

    • + 0
    • 17 nov 2016 - 14:20

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.058
  • Podiums 37
  • Grand Prix 111
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar