user icon

Gutierrez vindt vertrek bij Haas F1 'oneerlijk'

  • Gepubliceerd op 15 nov 2016 11:49
  • comments 31
  • Door: Rob Veenstra

Haas F1-coureur Esteban Gutierrez bagatelliseerde het voorval met teambaas Günther Steiner in de pitbox in Brazilië, maar er speelt misschien toch meer dan alleen woede over een uitvalbeurt in kansrijke positie. De Mexicaan moet na dit seizoen namelijk vertrekken bij de Amerikaanse renstal en kan daar weinig begrip voor opbrengen.

Gutierrez: "Ik snap de beslissing om andere rijders aan te stellen voor 2017 niet. De performance is er wel. Er zijn veel situaties geweest waar ik niks aan kon doen. Ik respecteer het besluit, want het team moet het zelf weten. Dit is wat ze willen doen, maar aan de andere kant is het oneerlijk om mij af te rekenen voor de prestaties, want de start van het seizoen was verre van ideaal."

"Ik heb veel te maken gehad met mechanische problemen. Als nieuw team ging er veel mis bij Haas F1, er zijn een boel fouten gemaakt en we zijn op kinderziektes gestuit. Zelf heb ik ook fouten gemaakt, maar het team nog meer. Ik vind niet dat ze dat op de juiste manier hebben beoordeeld. Ik respecteer de beslissing, maar dat betekent niet dat ik het ermee eens ben."

Reacties (31)

Login om te reageren
  • Je hebt winnaars in de sport...en je hebt geboren verliezers. Dag Esteban, we zullen je niet missen.

    • + 0
    • 15 nov 2016 - 11:53
    • LimboF1

      Posts: 4.661

      Ik ga hem niet missen hoor ;)

      • + 0
      • 15 nov 2016 - 12:59
  • Alweer? 12 nov ook al.

    • + 3
    • 15 nov 2016 - 11:54
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Inderdaad. Toen meldde ik dat ik er niet om treurde omdat zijn naam moeilijk te spellen is. Dat meld ik met alle liefde nog een keer.

      • + 1
      • 15 nov 2016 - 12:06
    • Stitch

      Posts: 5.175

      ... want zij zijn groot en ik ben klein. Dat is niet eerlijk o nee! ;-)

      • + 1
      • 15 nov 2016 - 12:24
    • Stitch

      Posts: 5.175

      Ps. dit was ook een herhaling ;-)

      • + 1
      • 15 nov 2016 - 12:25
    • ik heb ook altijd moeite met het spellen van zijn achternaam, Gutijeeres of zoiets?
      Gewoon irritant dus, wegwezen jij mannetje met je moeilijke achternaam!

      • + 0
      • 15 nov 2016 - 12:52
  • Dit is toch niet het niveau wat de F1 nastreeft? Ik herinner me Hockenheim nog goed, waar hij bij de start van plek 10 naar plek 22 ging. En de spin toen hij Sainz wilde inhalen op Suzuka.

    Met Magnussen hebben ze een iets betere coureur in huis gehaald, dus ben benieuwd naar 2017.

    • + 0
    • 15 nov 2016 - 11:55
    • Ja, dat waren geweldige race van Esteban...vergeet ze nooit meer.

      • + 0
      • 15 nov 2016 - 12:26
  • Het team maakt fouten, dat begrijpen we. Maar zoveel foutjes als coureur. man man man...

    • + 0
    • 15 nov 2016 - 11:55
  • Deze hebben we reeds gehad... Calimero zou ik hem noemen, and he drives like an egg too

    • + 0
    • 15 nov 2016 - 11:59
  • Wat heeft die gast een enorme plaat voor zijn kop zeg!
    Als Carlos slim is, dumpt hij hem.

    • + 0
    • 15 nov 2016 - 12:07
    • Rimmer

      Posts: 8.057

      Heeft hij al gedaan. Carlos heeft nu weer een vriendin genomen, beviel toch beter. Of zoals Carlos het zelf zei: "mannen met mannen geeft toch altijd gedoe hoor, doe mij maar weer een echte vrouw"

      • + 1
      • 15 nov 2016 - 12:14
    • RIMMER, wat is de langste periode (in seconden) dat jij in jouw leven niet aan seks hebt gedacht?

      ;-)

      • + 0
      • 15 nov 2016 - 12:55
    • @NBTT, in mijn geval zijn er soms wel hele seconden bij dat ik niet aan seks denk....

      • + 1
      • 15 nov 2016 - 13:58
    • JEAN, ik hoor het al: de impotentie is nabij...

      ;-)

      • + 0
      • 15 nov 2016 - 17:43
    • Daarover gesproken: wat denken jullie? Zou Ecclestone nu volledig impotent zijn?

      • + 0
      • 15 nov 2016 - 17:45
  • Vind het wel jammer voor hem, maar ik acht Magnussen als een groter "verlies" voor de F1 dan Gutierrez dus ben 't dan ook eens met de keuze van Haas om Magnussen aan te stellen.

    • + 1
    • 15 nov 2016 - 12:10
  • dizzy

    Posts: 1.435

    Haas F1 heeft één hele grote fout gemaakt door deze prutser überhaupt al een seizoen een stoeltje gunnen. Alle andere fouten steken schril af bij deze.

    • + 1
    • 15 nov 2016 - 12:16
  • bazzio

    Posts: 224

    Het leven is niet eerlijk en zeker niet in de topsport...

    • + 0
    • 15 nov 2016 - 12:41
    • Esteban had de ambitie om met de grote jongens te spelen terwijl hij nooit aangetoond heeft qua prestaties erbij te horen. Zijn vertrek is dan een logisch gevolg hierop, staat wat mij betreft helemaal los van eerlijk of oneerlijk. Hij heeft hier nooit gehoord.

      • + 0
      • 15 nov 2016 - 12:47
  • Pieterzji

    Posts: 919

    Ik hoorde Olav Mol ook zeggen, voor de race dat de goeie monteurs allemaal overgezet werden naar het team van Grosjean waardoor hij met een soort van gp2 opgescheept zat. Steiner woont in New York en gaf te weinig leiding aan het team.

    Als dit verhaal klopt, dan heb ik wel met hem te doen.

    • + 1
    • 15 nov 2016 - 12:44
    • Ach ja, er zullen ongetwijfeld wel een aantal zaken niet geheel eerlijk verlopen, het klopt wel wat Esteban zegt dat hij behoorlijk veel pech heeft gehad, vooral begin seizoen, toen Grosjean nog wat punten kon scoren. Puur qua snelheid ontlopen Esteban en Romain elkaar echt niet zoveel, het is geen prutser die Guti, wel een soort van shitmagnet, de problemen lijken hem op te zoeken

      • + 1
      • 15 nov 2016 - 12:55
    • Je bent te aardig Jean....die GUT heeft aardig wat dingen zelf verklooid...al die keren dat hij mensen ook van achteren aanreed (en vaak niet werd bestraft) tijdens de start etc.

      • + 0
      • 15 nov 2016 - 13:05
  • Drie jaar helemaal niks presteren en dan nog in de F1 rijden zou pas oneerlijk zijn.

    • + 1
    • 15 nov 2016 - 12:54
  • Nee en dat met al die blauwe vlaggen lag ook al niet aan hem, hij moest toch ook kunnen racen? Het is nog geen Rosset, maar beslist geen F1-waardige rijder imho. Daarbij zijn beide Haas coureurs in het openbaar echt zwaar negatief geweest over het team, logisch dus om 1 van de 2 alleen daarom al te vervangen.

    • + 0
    • 15 nov 2016 - 13:17
  • GUTteGUT

    • + 1
    • 15 nov 2016 - 14:57
  • Doei Gut

    • + 0
    • 15 nov 2016 - 17:49
  • gabini

    Posts: 790

    De beste man kon er inderdaad vaak er niks aan doen, maar de keren dat hij hij zijn talent kon laten zien heeft hij zelf verprutst.
    En als je géén één keer heb kunnen schitteren dan is het logisch dat het team je uitzwaait.

    • + 0
    • 15 nov 2016 - 18:52
  • dimi

    Posts: 26

    ik denk dat TRUMP er voor iets tussen zit ( america =MUUR=mexico )

    • + 0
    • 15 nov 2016 - 23:01

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 5 aug 1991 (29)
  • Geb. plaats Monterrey, Mexico (land)
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel