VT3: Mark Webber sluit trainingen als snelste af
- Gepubliceerd op 28 aug 2010 11:59
-
37
- Door: Robin Smeets
De derde training begon op een vochtige baan en dus gingen na vijftien minuten pas de eerste coureurs op slicks naar buiten. Echter, de rijders konden maar een half uurtje op een droge baan rijden, want een kwartier voor het vallen van de vlag kwam de regen opnieuw naar beneden.
Verschillende coureurs stonden even bovenaan de tijdenlijst, zoals Sebastian Vettel, Adrian Sutil, Nico Hülkenberg, Robert Kubica en Lewis Hamilton. Mark Webber bleek echter de allersnelste en was met zijn 1:46.106 een dikke tiende sneller dan Lewis Hamilton. Sebastian Vettel reed naar de derde tijd, maar hij kende eerder in de sessie nog wat problemen aan zijn Red Bull RB6.
Op het moment dat Vettel de pitlane inreed bleef de auto in de versnelling vastzitten en viel meteen daarna de motor uit. Red Bull vertelde dat het een probleem met de airbox was en dat de motor als voorzorgsmaatregel vanzelf uitschakelde. De Duitser eindigde wel als derde, gevolgd door Jenson Button waardoor er alleen Red Bull- en McLaren-coureurs in de top-vier staan.
Robert Kubica reed in zijn Renault naar de vijfde tijd, gevolgd door Fernando Alonso die nog een flinke drift maakte in de training. Felipe Massa, Adrian Sutil, Nico Hülkenberg en Kamui Kobayashi completeerden de top-tien.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Marko verwacht veel van Red Bull-updates: "Kunnen vijf tienden winnen"
Helmut Marko denkt dat Red Bull door de aankomende updates enorme stappen kan zetten. Het team zal in Spielberg een g...
23 jun 2026 15:24 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.764 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.583 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (37)
Login om te reagerenPosts: 412
Kijk ens je ziet dat sommigen rijders toneel spelen.
Posts: 2.181
Alonso en Massa toch?:P
Posts: 412
Ja
Posts: 2.181
Dacht ik al;)
Posts: 331
zo hoort het ook,men weet nooit wat ze aan het testen zijn,hierdoor krijgt men soms een verkeerd beeld van de vrije traning.
het resultaat krijgt men pas als de Q begint,en dan is het nog maar afwachten,hoe de race verloopt wat daar kan ook veel gebeuren,vooral met dit weer op SPA.
Posts: 8.004
Nou Roland op de zaterdag VT beginnen de verhoudingen al wat vorm aantenemen, vaak zijn ze niet meer aan het testen maar meer met het afstellen van de wagen bezig voor de quali. Is nog geen zekerheid maar als je op de zaterdag VT slecht/goed gaat is dat vaak wel een weerspiegeling van de uiteindelijke uitslag van de quali.
Posts: 8.004
Erm..Ronald bedoel ik excuses.
Posts: 631
Netjes van Bruno Senna, de kwalificatie wordt wel spannend. Heb er nu al zin in, hoop dat het tussen de Ferrari\' s en de McLaren\'s gaat. Zou wel spannend zijn, maar als ik RBR zie nu ben ik toch bang dat we weer een RBR pole zien...
Posts: 39
ferrari ligt een beetje achter hoe kan dat.
Posts: 428
Omdat, wil je vooraan staan, je de snelste moet zijn ;)
Maar even serieus, het is de laatste vrije training en het weer is iets anders dan gisteren. Ik denk dat je pas na de kwalificatie echt kan zeggen of en waarom ze eventueel achter liggen ten opzichte van gisteren.
Posts: 287
vettel\'s auto klonk niet echt lekker toen hij de pits in reed.
Posts: 78
Nee maar het is al gefixt.
Het was iets met de airbox.
Posts: 2.567
Probleem met versnellingsbak!!!vermoed ze (ik ook)vijf startplaatsen terug!!
Posts: 2.181
Een overzicht van alle polesitters in Spa
2009 Giancarlo Fisichella Force India
2008 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes
2007 Kimi Räikkönen - Ferrari
2005 Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes
2004 Jarno Trulli Renault
2002 Michael Schumacher Ferrari
2001 Juan Pablo Montoya Williams-BMW
2000 Mika Häkkinen McLaren-Mercedes
1999 Mika Häkkinen McLaren-Mercedes
1998 Mika Häkkinen McLaren-Mercedes
1997 Jacques Villeneuve Williams-Renault
1996 Jacques Villeneuve Williams-Renault
1995 Gerhard Berger Ferrari
1994 Rubens Barrichello Jordan-Hart
1993 Alain Prost Williams-Renault
1992 Nigel Mansell Williams-Renault
1991 Ayrton Senna McLaren-Honda
1990 Ayrton Senna McLaren-Honda
1989 Ayrton Senna McLaren-Honda
1988 Ayrton Senna McLaren-Honda
1987 Nigel Mansell Williams-Honda
1986 Nélson Piquet Williams-Honda
1985 Alain Prost McLaren-TAG
1983 Alain Prost Renault
1970 Jackie Stewart March-Ford
1968 Chris Amon Ferrari
1967 Jim Clark Lotus-Ford
1966 John Surtees Ferrari
1965 Graham Hill BRM
1964 Dan Gurney Brabham-Climax
1963 Graham Hill BRM
1962 Graham Hill BRM
1961 Phil Hill Ferrari
1960 Jack Brabham Cooper-Climax
1958 Mike Hawthorn Ferrari
1956 Juan Manuel Fangio Ferrari
1955 Eugenio Castellotti - Lancia
1954 Juan Manuel Fangio Maserati
1953 Juan Manuel Fangio Maserati
1952 Alberto Ascari Ferrari
1951 Juan Manuel Fangio Alfa Romeo
1950 Giuseppe Farina Alfa Romeo
Posts: 428
Gewoon copieren (inclusief titel) van een andere website is ook al een post waard tegenwoordig?
Posts: 412
Waarom zo negatief? Wat maakt het uit dat hij het van een andere website heeft ik kan het wel vaarderen
Posts: 101
Wel grappig om te zien dat Fisichella vorig jaar nog op pole stond met de Force India. Was dat compleet vergeten en kan ik me op dit moment ook lastig voorstellen dat het juist op dit circuit was :)
Verder voornamelijk veel grote namen die hier op pole stonden.
Misschien mag je post dan wel gewoon copy paste geweest zijn, ik vind het in ieder geval leuk om te zien en vind het meer toevoegen dan de reactie van refuse...
Posts: 428
Ik ben niet negatief..
Je kan ook een link plaatsen, of bronvermelding (heel stom, maar dat hoort eigenlijk wel).
Het is namelijk iemand anders werk .. maar aan jullie reacties te zien, interesseerd jullie dat niets.
Posts: 1.745
Een bronvermelding voor dat lijstje? Lijkt me een beetje overbodig. Dat lijstje haal je zo van Wikipedia.
Verder wel interessant om te zien dat Schumacher slecht één pole had in Belgie en maar liefst zes overwinningen. Räikkönen was aardig opweg dat record te verbreken (1-4).
Posts: 365
Mooie lijst Fusy, mag van mij meer gebeuren.
Posts: 154
Wel eens gehoord van vrije training ?
Ging iets mis reactie hoorde bij Dhr B.E
Posts: 167
Webber maakte zich gisteren niet druk om zijn achttiende tijd. We zien nu waarom. Straks maar eens zien wie waar écht staat. Ik verwacht Ferrari vooraan.
Posts: 331
ik denk het van niet ga er maar van uit een Mclaren of RBS
Posts: 9.176
Ronald, RBR bedoel je. Anders is het een rijdende bank ;)
Posts: 331
waar is onze Jean Toddt onze praatjesmaker ik zie geen reactie van hem,of is het alleen maar als Ferrari,het goed doet dat hij dan reactie geeft op andere teams
Posts: 365
Jean Toddt is een dutje aan het doen en heeft de trainer gemist.
Posts: 10.412
nooit de huid verkopen voor de beer geschoten is...:P het is hier trouwens net zon... weer als in spa.
Posts: 9.505
rosberg het hele weekend al gedomineerd. Maar verder ziet het er SCHANDALIG uit voor mercedes
Posts: 2.250
Het lijkt erop dat Schumacher Rosberg voor het eerst es de baas es op een circuit, maar de kwalificatie gaat het weer verpesten voor Schumi dankzij die straf. Ik verwacht toch als er weer wisselende omstandigheden gaan komen dat het meesterbrein van Brawn weer eens gaat werken. Net als toen hij in 2008 die inferieure Honda op het podium zette met zijn strategie.
Posts: 1.745
In Spanje was Schumacher Rosberg de baas. Hier vind ik het -ondanks dat hij tot nu toe drie keer sneller is geweest - wel meevallen.
Posts: 2.250
Alles kan nog gebeuren, ik denk echt niet dat Red Bull veel gaat verliezen en ze hebben toch nog dát kleine beetje extra in kwalificatie. En met de regen in Spa weet je nooit.
Posts: 8.004
Ik ben in iedergeval al opgelucht dat Hamilton steeds boven aan de lijstjes staat, dat geeft moed. Ik weet het, het is maar een VT maar toch.
Posts: 45
alonso komt op 1 let maar op
Posts: 9.176
LMAO. Beetje dom om zulke uitspraken te doen met wisselvallig weer. P10 met 1,7 sec achterstand.
Posts: 412
je bent de 0 er vergeten bij te zetten
Posts: 3.145
Jij zei? ...
En dat bedoel ik nu met sommige fans, \'wij doen dit\', \'wij pakken pole\', \'wij zijn helemaal terug\', \'wij worden WDC en WCC\' ... En vervolgens staan ze met hun lieftallige coureur op een 10e plek.
Posts: 9.176
Alonso wordt 1e ja. Volgende race in Monza de 1e courreur die bestraft wordt voor teamorders ;)