user icon

Fernando Alonso: "We wisten dat het een moeilijk weekend werd"

  • Gepubliceerd op 04 sep 2016 18:05
  • comments 9
  • Door: Rutger Lauvenberg

Voor de McLaren's was het vooraf al duidelijk dat de race op het circuit van Monza niet de grootste kans was om punten te pakken. Fernando Alonso kwam dan ook niet verder dan een veertiende plek, maar baarde vooral opzien door een boordradio van zijn engineer, die meldde dat hij Grosjean aan het einde van de race nog in kon halen, met hoongelach te beantwoorden. Ook reed hij en passant de snelste ronde van de race, nadat hij drie ronden voor het einde van de race nog een keer nieuwe zachte banden onder zijn auto had laten monteren.

De ervaren Spanjaard meldde de aanwezige pers na de race het volgende: "Ik zette aan het einde nog even een mooie tijd neer. Dat verandert helaas het gevoel dat ik overhoud aan dit weekend niet. We hadden het heel moeilijk en misten de snelheid om te strijden voor de punten. We wisten dat het op dit circuit heel moeilijk werd, dus we moeten niet treuren en ons verheugen op de volgende races om daar een maximaal resultaat te halen."

"We weten met de aanstelling van Stoffel in ieder geval waar we aan toe zijn voor de toekomst. We weten de zwakke en sterke punten van de auto, maar zoals ik al zei er komen nu een paar goede races voor ons aan en die moeten we eerst maar eens maximaliseren."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Alonso heeft er weinig trek meer in en vooral dat lachen naar je engineer aan het einde van de race toont weinig respect.
    Zoveel salaris en niet echt serieus meer overkomen is echt belachelijk.
    Alonso had beter zijn zitje kunnen afstaan aan Stoffel.

    • + 5
    • 4 sep 2016 - 18:25
    • Ergens heb ik het gevoel dat je dit schreef om mij uit de tent te lokken.

      Verder ben ik het uiteraard helemaal met je eens.

      • + 3
      • 4 sep 2016 - 18:33
    • Moos

      Posts: 444

      Tsja, Alonso kwam niet naar Mclaren om zich druk te maken over het wel of niet binnenhalen van een 13e plek in de race. "Grosjean is still out there on 18 laps old options. He may come towards us." Die sarcastische lach was volledig terecht. Dit soort onzin hoef je hem echt niet te vertellen. Dat ie de snelste tijd reed was een noemenswaardigere statistiek dan 13e of 14e worden. Ook mooi hoe hij en Button nog even voor de fun met elkaar het gevecht aangingen. Dat zorgde er ten minste nog voor dat die Mclarens nog een beetje live in beeld kwamen.

      • + 1
      • 4 sep 2016 - 18:55
    • @ALONSOSF

      Ik hoef jouw toch niet uit je tent te lokken?
      Je bent mijn grootste idool op F1 today!
      Ik voel mij zelfs zeer vereerd als je op mij reageert en dat je het dan ook nog met me eens bent is alsof de Paus me een aai over mijn bol geeft.

      • + 0
      • 4 sep 2016 - 21:51
  • Kevin

    Posts: 5.003

    Beste moment van de race was toen hij sarcastisch begon te lachen over het inhalen van Grosjean. Dat zegt genoeg over deze afgrijselijke race, het was het enige waar ik zelf nog om lachen kon.

    • + 0
    • 4 sep 2016 - 18:41
    • En dat Vettel de verkeerde pet op had die van de nummer 1. voor wie het gezien had. :)

      • + 1
      • 4 sep 2016 - 19:41
    • @Alonso fan, toen werd ik net wakker en dacht serieus dat Vettel gewonnen had ;-)

      • + 0
      • 4 sep 2016 - 20:18
  • Altijd lachen met Alonso :)

    • + 0
    • 4 sep 2016 - 18:49
  • Alonso14

    Posts: 202

    ook vreemd met het rode verkeerslicht bij zijn pitstop, was ook wel een mooie teamradio van Alonso. Want hij zou dan nog in de punten rijden. Waarom is Stella niet zijn engineer, vond die interactie echt heel tof, italiaanse teamradio's!!

    • + 0
    • 4 sep 2016 - 19:45

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 170
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar