Fernando Alonso: "We wisten dat het een moeilijk weekend werd"

Voor de McLaren's was het vooraf al duidelijk dat de race op het circuit van Monza niet de grootste kans was om punten te pakken. Fernando Alonso kwam dan ook niet verder dan een veertiende plek, maar baarde vooral opzien door een boordradio van zijn engineer, die meldde dat hij Grosjean aan het einde van de race nog in kon halen, met hoongelach te beantwoorden. Ook reed hij en passant de snelste ronde van de race, nadat hij drie ronden voor het einde van de race nog een keer nieuwe zachte banden onder zijn auto had laten monteren.

De ervaren Spanjaard meldde de aanwezige pers na de race het volgende: "Ik zette aan het einde nog even een mooie tijd neer. Dat verandert helaas het gevoel dat ik overhoud aan dit weekend niet. We hadden het heel moeilijk en misten de snelheid om te strijden voor de punten. We wisten dat het op dit circuit heel moeilijk werd, dus we moeten niet treuren en ons verheugen op de volgende races om daar een maximaal resultaat te halen."

"We weten met de aanstelling van Stoffel in ieder geval waar we aan toe zijn voor de toekomst. We weten de zwakke en sterke punten van de auto, maar zoals ik al zei er komen nu een paar goede races voor ons aan en die moeten we eerst maar eens maximaliseren."

Alonso heeft er weinig trek meer in en vooral dat lachen naar je engineer aan het einde van de race toont weinig respect.
Zoveel salaris en niet echt serieus meer overkomen is echt belachelijk.
Alonso had beter zijn zitje kunnen afstaan aan Stoffel.

  • 5
  • 4 sep 2016 - 18:25

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Alonso heeft er weinig trek meer in en vooral dat lachen naar je engineer aan het einde van de race toont weinig respect.
    Zoveel salaris en niet echt serieus meer overkomen is echt belachelijk.
    Alonso had beter zijn zitje kunnen afstaan aan Stoffel.

    • + 5
    • 4 sep 2016 - 18:25
    • Ergens heb ik het gevoel dat je dit schreef om mij uit de tent te lokken.

      Verder ben ik het uiteraard helemaal met je eens.

      • + 3
      • 4 sep 2016 - 18:33
    • Moos

      Posts: 444

      Tsja, Alonso kwam niet naar Mclaren om zich druk te maken over het wel of niet binnenhalen van een 13e plek in de race. "Grosjean is still out there on 18 laps old options. He may come towards us." Die sarcastische lach was volledig terecht. Dit soort onzin hoef je hem echt niet te vertellen. Dat ie de snelste tijd reed was een noemenswaardigere statistiek dan 13e of 14e worden. Ook mooi hoe hij en Button nog even voor de fun met elkaar het gevecht aangingen. Dat zorgde er ten minste nog voor dat die Mclarens nog een beetje live in beeld kwamen.

      • + 1
      • 4 sep 2016 - 18:55
    • @ALONSOSF

      Ik hoef jouw toch niet uit je tent te lokken?
      Je bent mijn grootste idool op F1 today!
      Ik voel mij zelfs zeer vereerd als je op mij reageert en dat je het dan ook nog met me eens bent is alsof de Paus me een aai over mijn bol geeft.

      • + 0
      • 4 sep 2016 - 21:51
  • Kevin

    Posts: 5.397

    Beste moment van de race was toen hij sarcastisch begon te lachen over het inhalen van Grosjean. Dat zegt genoeg over deze afgrijselijke race, het was het enige waar ik zelf nog om lachen kon.

    • + 0
    • 4 sep 2016 - 18:41
    • En dat Vettel de verkeerde pet op had die van de nummer 1. voor wie het gezien had. :)

      • + 1
      • 4 sep 2016 - 19:41
    • @Alonso fan, toen werd ik net wakker en dacht serieus dat Vettel gewonnen had ;-)

      • + 0
      • 4 sep 2016 - 20:18
  • Altijd lachen met Alonso :)

    • + 0
    • 4 sep 2016 - 18:49
  • Alonso14

    Posts: 210

    ook vreemd met het rode verkeerslicht bij zijn pitstop, was ook wel een mooie teamradio van Alonso. Want hij zou dan nog in de punten rijden. Waarom is Stella niet zijn engineer, vond die interactie echt heel tof, italiaanse teamradio's!!

    • + 0
    • 4 sep 2016 - 19:45

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar