user icon

Verstappen nog altijd referentiepunt voor Ocon

  • Gepubliceerd op 26 aug 2016 10:41
  • comments 38
  • Door: Rob Veenstra

Debutant Esteban Ocon vindt het fijn dat hij weer in dezelfde raceklasse als Max Verstappen uitkomt. De Manor-coureur vocht in 2014 veel duels met de Nederlander uit in het Europees kampioenschap Formule 3. Verstappen stroomde direct door naar de Formule 1. Ocon heeft na een omweg via de GP3 en de DTM nu ook het hoogste niveau bereikt.

In de aanloop naar zijn eerste Grand Prix liet de 19-jarige Fransman weten dat hij zich nog steeds spiegelt aan Verstappen. Ocon: "Het is goed om weer in dezelfde raceklasse als Max te rijden. Hij is nog steeds mijn referentiepunt en ik hoop op nog veel geweldige gevechten met Max. Ik wil hem weer verslaan. Daar werk ik nu hard voor."

Toch heeft Ocon één tegenstander gehad waarmee hij het nog zwaarder had dan met Verstappen. "Dat was Daniil Kvyat. Hij was mijn teamgenoot in mijn eerste raceseizoen (in de Formule Renault 2.0, red.). Die maakte nog meer indruk achter het stuur."

Reacties (38)

Login om te reageren
  • John6

    Posts: 5.208

    Ik las dit al eerder, en toen dacht ik al vergeet Max maar en concentreer je maar op je team daar heb je denk ik je handen vol aan.

    • + 1
    • 26 aug 2016 - 10:48
    • joop

      Posts: 1.091

      voorlopig heeft hij Wehrlein op een seconde........... is dat in het kader van "tis maar vrijdag" of mogen we daar al iets uit lezen? en met name richting Wehrlein.......

      • + 0
      • 26 aug 2016 - 11:12
    • Patrace

      Posts: 2.538

      @joop: het is altijd lekker als je een stuk sneller bent dan je teamgenoot, maar veel waarde kun je er niet aan hechten. Maar Ocon zal een goed gevoel hebben na de eerste sessie.

      • + 0
      • 26 aug 2016 - 11:37
    • 7okai

      Posts: 65

      Ocon heeft in deze training idd meteen zijn visite kaartje afgegeven hoor! Als je zo koud instapt en je bent direct een seconde sneller dan je ervaren teamgenoot....ik denk dat we deze in het rijtje toppers kunnen zetten (al vond ik hem in andere klasse al steengoed rijden)

      • + 0
      • 26 aug 2016 - 11:55
    • ThumbsUp

      Posts: 785

      Hij stapt niet helemaal koud in. Hij heeft trainingen/test sessies voor Renault en Mercedes gereden. Dus hij is niet geheel koud ingestap. Maar niets tegen dat hij direct sneller is hoor. Goed gedaan iig, zeker iemand om de gaten te houden

      • + 0
      • 26 aug 2016 - 13:01
    • Drunt

      Posts: 397

      Wehrlein had al moeite met Haryanto, niet verrassend dus

      • + 1
      • 26 aug 2016 - 13:04
    • Precies. Wehrlein gaat nu definitief door de mand vallen. Die verdwijnt straks door de achterdeur.

      • + 0
      • 26 aug 2016 - 13:11
    • toch niet. Wehrlein heeft zich prachtig herpakt.

      • + 0
      • 26 aug 2016 - 16:12
  • yorkstar

    Posts: 325

    Die Ocon speelt nu al spelletjes met zijn uitspraken. Laat hem eerst maar eens een paar races rijden.

    • + 0
    • 26 aug 2016 - 10:50
    • Patrace

      Posts: 2.538

      Spelletjes? Hij zegt niks geks toch?
      Hij ziet Max als voorbeeld in die zin dat Max het goed heeft gedaan en dat wil hij zelf ook. En uiteraard wil hij Verstappen verslaan, zoals hij iedereen wil verslaan.
      Over Kvyat: dat zegt me weinig. Als Max zijn teamgenoot zou zijn geweest in de F3 had het wellicht iets meer kunnen zeggen. Maar Max reed in een mindere auto dan Ocon in de F3.

      • + 2
      • 26 aug 2016 - 11:40
    • AlonsoGek

      Posts: 143

      Alsof Max de Grand Prix-winnaar en Red Bull Racing coureur zich gek laat maken door een Manor-debutant die nog geen Formule 1 race heeft gereden ;)

      • + 2
      • 26 aug 2016 - 12:55
    • Ik vind die Ocon maar een naar mannetje. Dat ie hard kan rijden heeft ie laten zien, weliswaar in de snelste auto, maar om zo op Max af te geven. Kvyat beter en sneller dan Max noemen is gewoon een belediging. Let maar eens op hoe snel hij aan de kant gaat bij een blauwe vlag voor als Max langs komt. Hij zal dat zolang mogelijk uitstellen. Hij voelt zich superieur t.o.v. Max omdat hij van hen gewonnen heeft in de F3. Nee die gaat zich nog onderscheiden met achterbakse acties in de F1, wat ik je brom.

      • + 2
      • 26 aug 2016 - 13:57
    • @wingleader en dan krijgt Ocon keihard de deksel op zn neus... in F1 gaat t toch net even anders dan f3. Grote praatjes nu, maar de stewards zaten ook boven op verstappen de eerste tijd... nu gaat dat gebeuren met eventuele achterbakse acties van Ocon... let him try I say!

      • + 0
      • 26 aug 2016 - 16:14
    • Kampioen ergens iets achter zoeken!!

      • + 0
      • 27 aug 2016 - 08:15
  • Gezonde rivaliteit, niks mis mee. Dat hij zegt dat Max nog steeds zijn referentie punt is, is een mooi compliment naar Max.
    Volgens mij is de verstandhouding tussen Ocon en Max ook goed, heb ze regelmatig via socialmedia zien geinen met/tegen elkaar.

    • + 0
    • 26 aug 2016 - 10:57
    • Dat is volgens mij wel anders geweest ..

      • + 0
      • 26 aug 2016 - 11:22
    • Klopt, maar dat is daarna toch vriendelijker gegaan.

      • + 0
      • 26 aug 2016 - 11:43
  • ELmatador

    Posts: 16

    Ocon zal dit weekend Carlos Sainz mee gaan maken. Dat zal meteen zijn referentiekader gaan beïnvloeden. Immers, elke F1 racer heeft Carlos als ultiem referentiepunt.

    • + 1
    • 26 aug 2016 - 10:58
    • Laat Carlos nou met rust, Sainz dag is geweest en de grap is er nu wel af.
      Wat díe jongen laat zien met die dinosaurus achter in z'n Toro Rosso is gewoon goed.
      Hij heeft nu gewoon de pech dat na Spa Monza komt en een zeer goed resultaat heel moeilijk wordt.

      • + 2
      • 26 aug 2016 - 11:53
    • PerryB

      Posts: 183

      @MAXIAANS @ELMATADOR word niets geks gezegd hoor, ik mag hopen dat Sainz DE benchmark is voor elke racer met ambities!

      • + 0
      • 26 aug 2016 - 12:05
  • Ocon is een Fransman, maar hij praat als een Spanjaard.

    • + 0
    • 26 aug 2016 - 11:01
    • JH56

      Posts: 124

      Esteban is een Spaanse naam (in het Frans: Stéphane) en ook Ocon heeft weinig Frans... Misschien Spaanse (voor)ouders?

      • + 0
      • 26 aug 2016 - 11:27
    • @sjoemel en jh56: inderdaad. Ocon is geboren in Evreux, Haute Normandie, maar zijn familie is Spaans, afkomstig uit Malaga. Dus ik heb zo het idee (gemene grijns) dat jean en kornuiten maar een keer een nationale Esteban Ocon-dag uit moet roepen. Wel even afstemmen met de Sainz-dag, maar dat organisatietalent zit er wel als ik alle vermakelijke flauwekul van die dag teruglees, haha.

      • + 0
      • 26 aug 2016 - 11:42
  • Ik denk ook dat hij zich eerst op Wehrlein moet richten..

    • + 0
    • 26 aug 2016 - 11:22
    • William

      Posts: 472

      Een sporter richt zich op niemand. Hij traint, gaat in wedstrijden voluit en ziet achteraf wat het oplevert. Of sport jij ook niet?

      • + 1
      • 26 aug 2016 - 11:37
    • Hij ziet anders max toch als referentiepunt ;)

      • + 0
      • 26 aug 2016 - 12:05
    • Een topsporter is als het goed is alleen met zichzelf bezig en niet met z'n concurrenten. Het valt mij wat dat betreft 'tegen' van onze Spaanse Fransoos

      • + 1
      • 26 aug 2016 - 12:55
    • WILLIAM, de enige 'sport' die jij beoefent is trollen. En eerlijk gezegd ben je er niet eens erg goed in...

      • + 0
      • 26 aug 2016 - 13:13
    • William heeft gewoon een punt. En een plusje van mij.

      • + 0
      • 26 aug 2016 - 14:42
    • Ook Ben Dover heeft een punt. Zegt hetzelfde als William. Ook een plusje van mij.

      • + 1
      • 26 aug 2016 - 14:44
  • brommer

    Posts: 408

    Ik denk dat dit forum geen 2de Sainz aankan

    • + 0
    • 26 aug 2016 - 11:39
  • In FP1 is Ocon al een seconde sneller dan Wehrlein. Even de rest van het weekend afwachten, maar het visitekaartje ligt er al.

    • + 0
    • 26 aug 2016 - 11:40
  • Drollenhok

    Posts: 44

    Kan dat joch gewoon niet lekker zijn muil houden en gewoon rijden,......Heb nu al een hekel aan hem.

    • + 1
    • 26 aug 2016 - 11:41
    • Volwassenen reactie. Hooligan in spé?

      • + 1
      • 26 aug 2016 - 11:47
  • BramG44

    Posts: 424

    beetje vreemd dat ie Kyvat nog hoger heeft zitten maar hem niet als referentie punt noemt, ligt er wsn aan dat niet het hele artikel vermeld is.....

    • + 0
    • 26 aug 2016 - 12:00
  • F1jos

    Posts: 847

    Als Ocon in een Manor ,Max wilt verslaan in een Rbr moet hij van buitencategorie zijn.

    • + 0
    • 26 aug 2016 - 12:09
  • Ed Drop

    Posts: 164

    je moet je altijd revereren aan het hoogst haalbare, en dat is op dit moment voor de jonge jongens max

    • + 0
    • 26 aug 2016 - 12:22

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.242
  • Podiums 46
  • Grand Prix 123
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov